onsdag, oktober 18, 2006

Höst!

Hösten är verkligen här nu...
det e en isande kyla ute, men ingen snö. De är både possitivt och negativt. läääängtar verkligen tills snön kommer! Men...hösten har sin charm. När jag skulle gå till bussen efter skolslut så får jag gå en liten stig genom skogen. De var då jag insåg höstens charm.

Det var en bitande kyla, men solen sken genom dom färgrika trädtopparna. Den annars så leriga stigen syndes knappt av alla färgranna vackra löv som bara låg där och påminnde en om barndommen. Då de bästa man visste va att hoppa runt i lövhögar och kasta löv omkring sig och bara njuta av livet, inga bekymmer.

Så när jag gick där på stigen, hörde prasslet av löven under mina skoklädda fötter när jag kom gående med mina raska steg, så fick jag en uns av ro i kroppen. Jag njöt faktist. Trots att jag va på så sjukt dåligt humör, så just under den lilla stund som jag kom promenerande på stigen genom ett färgrannt lövhav, så njöt jag.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Det här har inte varit nån höjdardag för min del direkt. va sjukt trött i morse så jag totalslockna på bussen, och hann knappt sätta mig i stolen i klassrummet innan jag slockna. blev väck 8.21 av att våran lärare kom in.
Har inte orkat gjort nån nytta alls i skolan idag, inte orkat tänka..inte orkat nånting. Gjorde ett litet ryck den sista halvtimmen med att trixa med Leksandskölden i photoshop som jag ska göra som dekoration till de jag nu kommer på att designa fram :P

sen när jag kommer hem, hinner jag knappt innanför dörren innan jag får kommandon "jessica gör de, å gör de"..så när jag gör de kommer hon å klagar direkt "nej gör inte si gör så" ..ORKAR INTE!! Vill inte bo hemma längre! pallar de inte..inte länge till..de tar på alla mina krafter.
till råga på allt va jag ju dessutom på sånt sjukt dåligt humör..så de höll på att brista totalt där!!

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Hade kunnat vara påväg till Södertelje och kolla på match nu..men..som sagt..man bor hemma..å bor man hemma så har man ingen talan. La fram min lilla tanke om att åka igår å farsan blev FLY förbannad å börja snacka om att jag måste börja tänka å bla bla bla..VADÅ "börja tänka" För att jag hellre vill dra iväg å stödja mitt älskade leksand, än att sitta hemma här å inte göra ett skvatt förutom att få skit för att jag aldrig hjälper till fast jag gör de!?..orka...ORKA! säger bara de..

får helt enkelt bli hockeyradion i kväll..spännande va??

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Övningskörde i fiendeland igår..hela dagen..va riktigt givande..gick riktigt bra! så nu känns de som om körkortet inte alls e långt borta! ska bli sååå förbannat skönt å ha de..så har man liiiiite mer frihetskännsla iaf..men helt fri kommer jag inte bli förrens jag kommer bort från de här jävla psykhuset!

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Aja nu ska jag lägga den lilla energi jag har kvar på att följa Leksand å verkligen hoppas att de går vägen idag!

jag e ju trots allt Leksing tills jag dör både i med- och motgångar! Man kan ju inte vara annat!














En glädjande bild från Norra stå..
-*-
De kanske ser mörkt ut nu..men vi är Leksand..och vi ger aldrig upp!!
//Fotomuppen

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hej Jessica! Kul att du skaffat dig en blogg, det är så kul att läsa andras bloggar!! Jag måste önska dig lycka till med körkortet nu innan jag glömmer bort det tills nästa gång vi ses - så nu har jag det sagt ialf :) haha... Nu jävlar, nu måste Leksand vinna ikväll!!! Kramar Surre

6:29 em  
Anonymous Anonym sa...

därför du ska komma hit i helgen, komma bort lite :P vet hur det är att bo hemma, skönt som fan att flytta och ta allt när man själv känner för det. på tal om det ska jag diska lite innan matchen nu.

6:32 em  
Blogger Fotomuppen sa...

tack Surre! jag ska kämpa som satan för att klara kortet nu! :)
kram kram!

8:10 em  
Blogger Fotomuppen sa...

Ja du lego..vore inte helt fel....men jag har en krogrunda å gå på, en hockeymatch+revyövning å gå på i helgen=/

8:11 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida