fredag, juli 11, 2008

Ja jag lever fortfarande.


Har varit dålig på att blogga på senaste, har inte riktigt haft orken till att skriva några rader här men tar mig ett litet ryck nu.
Jag,mamma,pappa och min bror Daniel drog en sväng till våran stuga vid sjön Gensen i tisdags efter jag slutat jobbet. Vi han knappt anlända till stugan innan jag,bror och pappa plockade fram fiskegrejerna och årorna, hoppade o båten å drog ut å fiska. Om man går till antalet fiskar vi fick den kvällen va fiskelyckan inge vidare, men om vi pratar storlek så är läget annat. Jag lyckades nämligen dra upp en abborre på 0,6 kg så jag va stolt nöjd å glad när vi rodde in mot stugan igen runt 11 på natten. Tyvärr hade jag inte samma tur i kortspel då jag tokförlorade i plump som vi spelade innan det va dags att krypa till kojs.
Klockan ringde vid 6 dagen efter. Mamma låg kvar men vi andra gick upp,koka kaffe slängde i oss några smörgåsar och hoppade i båten igen för att testa fiskelyckan. Den visaade sig vara betydligt bättre på morgonen då i alla fall jag å pappa fick fisk efter fisk. Riktigt fina abborrar, kom hem med 10 st vid 11 tiden på morgonen.
*-*-*-*-*-*-*-*-
Annars händer inte så mycket mer, hinner inte med så mycket mer. Har dragit igång med sommarjobbet för fullt. Ska bli skönt å få lönebeskeden från juni och juli, jag känner för varje arbetsdag som går hur min nya kamera kommer närmare och närmare. Kan knappt bärga mig, fata va gött å få glida in i arenan första hemmamatchen för säsongen med en sprillans ny D300 (vill egentligen allra helst ha en D3a men den kostar 50 000 för bara huset så min ekonomi håller inte riktigt för en sån...än iaf)
Är skapligt laddad för hockey nu!!
//Fotomuppen

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida