fredag, oktober 12, 2007

Muppen goes DD!




japp så e de! Från och med Måndagen den 15e Oktober kl 16.00 gör jag en minst 4 veckor lång praktik som sportfotograf på Dalademokratens sportredaktion! Känns verkligen huuuur kul som hellst, har inte fattat det än. Att jag kunnat få den här chansen är tack vare Klippan å deras kurs Yrke och Framtid som jag går just nu som AMS skickat mig på. Tack vare att de betalar praktiken och jag e försäkrad via dom så kostar jag inte DD någonting å där av gav de mig möjligheten att få vara där!


Känner mig lite nervös faktiskt, tänk om jag floppar totalt, ja menar min utrustning t.ex. e inte ALLS på samma nivå som deras. Tänk om Mora och Leksand spelar samtidigt å de skickar iväg mig till mora?! Tänk om jag inte få råka till Leksand på tisdag?

De blir mycket "tänk om"..men jag tror nog jag kan lyckas flirta till mig att få åka till Leksand, inte minst när jag e van med att vara där så d elir inge strul för dom.

Aja jag kommer lära mig så SJUK mycket under mina veckor där iaf..de e jag HELT säker på!


*-*-*-*-*-*-*-*-


Helgens Tifoarbete va rätt så najs..jag fick göra det som dom anser jag e bäst på i gruppen..sy..men..de blev klart rätt snabbt ändå måste jag säga.

Lördagen va jag inte där å skissa då jag va till Rättviksmarknaden å köpte ett par SUPERSKÖNA tofflor, å sen fick vi äääntligen äta Pitepalt igen hos mormor..fy satan va jag älskar Älgjakten..för då vankas de pitepalt!:D


Söndagen blev att måla..måla måla..skoj skoj:)


*-*-*-*-*-*-*-*-*-


Onsdags va det match igen..Leksand-Hammarby. Vi började matchdagen med att sammla in pengar till Ed Beldour-Tifot. Vi fick in runt 5400 kr så de blir typ 1.50 kr per person vilket e mycket bra så TACK alla som bidrog! De blir å sammla in pengar på tisdagens match å och då satsar vi på 2 kr per person, så..lägg i pengar i bössorna som går runt i hallen!:)


*-*-*-*-*-*-*-*-*-


Haha kom å tänka på en sak idag. har ni någonsin varit med om som liten att du inte velat städa upp leksakerna och föräldrarna har hitat med att om du inte städar så slänger dom alla leksakerna i en svart sopsäck.

Mamma gjorde så på dagbarnen idag då se va ovanligt dåliga på att börja städa, och kom då på att detta lilla knep inte alltid funkar, de funkar för de mesta men..inte alltid..jag har ett mycket bra exempel på de.


Emil..min kusin Emil. När han va liten vägrade han en gång plocka upp leksakerna på golvet, varpå morbror Anders gör just de hotet om den svarta sopsäcken, Emil sitter lugnt kvar i sängen å plockar inte upp så Anders blir sur å går å hämtar en sopsäck å säger:

- "Nu slänger jag allt!!"

Han plockar i allt i säcken å väntar bara på att Emil ska protestera. när golvet är tomt tittar Emil upp å säger:

-"Du pappa...du glömde en bil därborta"

haha vilken lirare!


*-*-*-*-*-*-*-*-*-
Kan man få ärr av blåmärken? alltså..inga sånnadär ärr som man får från sår där huden blir ljusare å så..ja ni vet..men lixom..typ som ärr..som ett "märke" som visar att de varit någonting där?
Jag tycker man borde kunna få de av blåmärken..för där jag har haft några rejäla blåmärken, där är jag lite mörkare i samma form som blåmärket. synns inte mycket, men de finns där.
så jag anser att man kan..men..hur e det? det är dne stora frågan..hehe:P
*-*-*-*-*-*-*-*-*-


Hade hoppats på att åka till Stockholm den här helgen för jag saknar Per så FRUKTANSVÄRT mycket!..men så kom jag på at detta e den helgen som jag jobbar på ICA, ska jobba där en helg i månaden medan Linnea är i Norge och jobbar. Känns tungt å sitta här hemma och inte få träffa honom förrens på tisdag en snabbis på hockeyn.


Saknar dig så sjukt min Älskling! Älskar dig nåt så OTROLIGT mycket, och kommer göra det för alltid! Du är mitt liv, du är mitt allt!


//Fotomuppen

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Grattis till praktikplatsen! Klart du inte kommer floppa, det där kommer bli skitbra!

7:06 em  
Blogger Fotomuppen sa...

barajagjohana: Tack tack! Ne jag hoppas inte de, men man blir ju lite lätt nervös när man får chansen att få en fot in på sitt drömyrke:) men..jag tror å de kommer gå skitbra!

11:40 em  
Blogger Unknown sa...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

8:38 fm  
Blogger Unknown sa...

"Känns tungt å sitta här hemma och inte få träffa honom förrens på tisdag en snabbis på hockeyn." En snabbis på hockeyn? Jag trodde det bara var Sala-Lasse som gjorde sånt, och då i LLA. Men någon ska väl blir först i EA också!

Lycka till med praktiken förresten!

8:40 fm  
Blogger Fotomuppen sa...

Johannes: Ja nån måste vara först med allt vettu;)

tack tack ska snart pysa iväg för första dagen!

2:12 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida