onsdag, september 19, 2007

-"Så du ska bli svarvare nu?"

Har varit och pratat med en arbetsgivare idag, hon va inte helt säker på om hon skulle anställa en extra eller ej då beställningarna tvärdött helt plötsligt..men om hon bestämmer sig för att anställa en till så verkade det väldigt positivt att jag får jobbet:)
I så fall blir jag arbetskamrat med min granne, de kan ju alltid vara skoj. När jag va in å skulle kolla läget så stöter jag på en av dom som jobbar där som ja känner igen på grund av att han brukar vara och handla på ICA å han kollar glatt på mig å frågar om jag sa söka jobb.

När jag varit där så satte jag mig å la in lite bilder på bilddagboken och redigerade lite flera bilder från Clas Ohlson cup sedan bar de iväg till ICA för lite jobb.
När jag sitter där i kassan dyker den här killen upp som jag stöttepå tidigare idag,bhan kikar på mig med ett leende å utbrister:

-"Så du ska bli svarvare nu?"

Så frågade han hur de gick å avslutade med att dom skulle hålla tummarna att jag får jobbet..gött å vara ICA kändis så man får lite pluspoäng;)

Fick höra av en kud idag att jag absolut INTE behöver gå på charmkurs..de blir man ju inte ledsen av att höra..nått som va lite småskoj å va att de brister ut:

-"Men dom på ICA Djurås dom skulle behöva både en två och tre charmkurser minst dom!"

Hahaha GO ICA GAGNEFSHALLEN!!

*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Nu sitter jag i hallen på övervåningen i min gungstol med Datorn i knät där jag redigerar klart Clas Ohlson cup bilderna, med min Leksandsfilt omslingrad runt mig, på tvn står tv4 sport på och ur högtalarna på datorn ljuder StikoPer Larsson under periodpauserna. Leksands match borta mot oskarshamn (ja jag erkänner att jag va virrig som vanligt å skrev bofors först) följer jag via swehockey, i detta nu står de 2-0 till Leksand i andra periodpausen.

Sitter här å bara myser..man kan inte annat än å mysa nu när hockeysäsongen ÄNTLIGEN är igång, å har man StikoPer i bakgrunden så myser man lite extra. Det enda som saknas..eller rättare sagt, DEN enda som fattas är i Stockholm..men kommer hit på fredag..lääängtar!

På tal om StikoPer så har jag inte gjort annat än att gå runt å sjunga på hans låtar medan jag jobba idag, kunderna har kollat lite mysko på mig när jag sitter i kassan å sjunger på en massa olika låtar om en tunn röd linje, om att jag inte tror på att vinna för jag kommer alltid tvåa, att jag håller ryggen fri, om Dalablå..ja..de fatta inget..men jag bara satt å längta hem för att få dra igång låtarna igen!

//Fotomuppen

4 kommentarer:

Blogger Backeman sa...

Hoppas du åker med till bofors (karlskoga) på lördag och det var matchen mot oskarshamn du följde. Å andra sidan är det rätt trevligt att veta att LIF leder med 2-0 efter två perioder, innan matchen börjat :)

Grymt bra bilder btw! Keep up the good work ;)

12:00 fm  
Blogger Fotomuppen sa...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

2:38 fm  
Blogger Fotomuppen sa...

backeman:
haha såg att virriga Muppen varit ifarten igen. Självklart ska jag med till karlskoga, och självklart va de oskarshamn matchen jag följde.
jag har så mycket i huvudet jämt så jag tänker en sak å skriver en annan..men..tack för tipset, hann nästa ändra innan Emil såg de;) haha

tack tack! sånt blir man alltid glad att höra:) Det får en att bli taggat att fortsätta

2:40 fm  
Anonymous Anonym sa...

stiko är kung!

12:25 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida