måndag, oktober 01, 2007

Tuppa av!

Som jag skrev i morse så skulle jag till jobbet en timma innan jag skulle på kursen. Väl vid jobbet förstod jag varför Per ville att jag skulle komma, jag skulle nämligen visa Oskar, hans son, hur ma gjorde när man ringde in tidningar och så. Han ska lära sig kassan så han kan hoppa in där ibland när det är dåligt med folk.

Självklart så strulade allt till sig just idag med att folk inte ringde in öppna tidningsbuntar osv. När jag står där med telefonhögtalaren på så känne rag hur jag helt plötsligt blir aldeles yr å kallsvettig..samma sorts yr å kallsvettig som jag blev i klacken när vi va å heja på Backlund då Timrå mötte Frölunda. Partyresan Sundsvall förra säspongen alltså. Så jag säger till Oskar "Oj va yr jag blev" å tänker sätta mig på stolen,allt blir bara svart, jag hör ljud men kan inte tyda orden jag hör. Helt plötsligt vaknar jag av att jag ligger på golvet med huvudet mot Oskars ben och hör Oskar fråga "hur är de? Ska jag hämta ett glas vatten?"
Medan han hämtar vatten och jag håller på att piggna till dyker chefens dotter Lisa upp med kassorna å ser någorlunda chockad när hon hittar mig sittandes aldeles yr bakom kassan. Oskar kommer med vattnet och så följer Lisa med mig in i Fikarummet där resten av ICAarbetarna sitter å ser förvånade ut att vi kommer in där vid den tiden. De va nämligen öppningsdags å jag såg kunderna utanför dörren å vänta när bi begav oss mot fikarummet.

Åke brukar ha jour på brandstaton så han springer över å hämtar blodtrycksmätaren å tar blodtrycket på mig, och de va som vi misstänkte, mitt blodtryckt va lite för lågt. Har för mig att den låg på 110 å de ska ligga på 120-130, så de va verkligen på gränsen.
Så de morgonpasset blev de slöaste arbetspasset jag gort..satt på soffan i fikarummet i 45 min innan jag piggnat till å åker till Djurås.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Kursen verkar helt ok..vet inte om man kommer få ut så himla mycket av de men..kursledarna verkar riktigt najs iaf och man får ju ersättning.

*-*-*-*-*-*-*-*-

Efter kursen skulle jag tillbaka till ICA för att jobba 12-14..under lunchen alltså. Så när jag kommer ner till Kassan e de Oskar som sitet rdär, han ler åt mig å säger "Välkommen tillbaka"

*-*-*-*-*-*-*-*-

Fy fan va bra vi e brudar! å då menar jag Mig, Bojken och Ida! Vi tog stavarna, sket i alla blickar å promenerade strandpromenaden högljudda i rask takt:)

Haha ja jag kan ju inte klaga på att vi inte har livlig fantasi direkt. De började med att vi mötte tränare Kämpe ute på en joggingtur och efter de blev de den ena sjuka historien efter den andra. Ett exempel är en Bardiskdansande Kung Carl XVI Gustav på Leksandsbaren.
Haha som sagt vi kan vi brudar!
I morrn blir de friskis å Svettis, och som uppladdning till hockeyn på onsdag blir de stavgång igen.

*-*-*-*-*-*-*-*-

Nu blir de att dra tillbaka till Bojken för lite mat, i morrn e de min tur att bjuda brudarna!:D
//Fotomuppen

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Tack för en trevlig promenad och en jätte rolig kväll. Sen att vi fått en ny favorit serie är ju bara ett stor plus =) Puss

10:32 em  
Blogger Fotomuppen sa...

Tack själv gumman! Va riktgt trevligt..med våran suka humor å allt;)
Haha ja den där ynekolog erien va ju BÄST!! Puss!!

10:57 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida