torsdag, oktober 26, 2006

Humöret kan skifta SÅ snabbt!

Jo de va nått jag upptäckte i går.

På morgonen va de nemas problemas. Trött som ett as men på ett mycket gott humör när jag vaknade å for iväg till skolan. Trots att vi överaskades med att vi skulle ha kroki i skolan, som tar så fruktansvärt på krafterna, så fick de inte ner mitt humör.

Efter skolan blev de att åka paketbil å plugga körkortsteori, fortfarande trött, men humöret på topp.

men sen... Kom hem från Leksand, åkte med 21.10 tåget. Sjöng glatt när jag gick hem från tåget, kommer in i huset å ropar glatt "hej familjen" som jag brukar.
Sen kommer morsan å berättar..de har varit biljakt här i Gagnef. En idiot hade tydligen stulit bildelar från Volvo i Leksand å kört där ifrån med flera polisbilar efter sig. Dragit mot Kyrkbyn, kört in på vägen där jag bor. Sedan slirat igenom min grannes staket å rivit upp gräsmattan. å Dragit bort mot Tällberg igen, och Polisbilarna efter. Över åkern å grejer. ja..de e väl inget å bli på dåligt humör av...Men de va inte de som fick mig att snetända...utan de va när jag börja tänka på vad som KUNDE ha hänt.
Närmaste granne med dom som vars gård blev överkörd, är typ ett DAGIS. MASSA med Dagbarn som är ute å leker där jämt. Underbara små barn som jag lekt mycket med, och verkligen tagit till mig i hjärtat (morsan jobbar där).. Sen har vi min närmsta granne som råkade ut för en hjärnblödning för några år sen å sparkar sig där av runt i en rulstol nu, och är jämt ute. + att jag bor granne med ett ålderdomshem med en massa förvirrade gammlingar som är ute å på promenader. Till råga på allt så va denne man dessutom drogpåerkad! Och (som jag förstod de) anhållen i sin frånvarå sen tidigare...
Det är de här med ungarna som gjorde mig mest upprörd. Förstå om dom hade varit ute å lekt när bilen kom...tänk vad som kunde ha hänt. Jag skulle blivit totalt knäckt om de hade hänt dom nått.
Jag kunde inte släppa de heller. Försökte, men kunde inte. försökte tänka att "De hände inget, de är lungt" men funka inte igår.. jag satt vid datorn å va förbannad, upprörd..ledsen..Visste inte alls vart jag skulle ta vägen..så försökte jag skriva av mig i bloggen..men då kuka den ur å..så..de blev ju inte bättre av de. Så då ansåg jag att de va lika bra å gå å lägga sig.

Idag e jag lung..men har fortfarande i bakhuvudet vad som kunnat hänt.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Leksandsseger igår! 0-3 AIK-Leksand !!:) ....å en viss Pasi Saarela va visst en riktigt målspruta igår...3 mål gjorde han för Leksand...då kan ni ju själva räkna ut hur många mål de andra gjorde ;)

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Va å kollade på J20 i tisdags..Leksand-Timrå..riktigt dålig match..va inte alls bra, och Leksands förlorade stort med typ 4-0 eller nått sånt. Haha å Timrås materialförvaltare kan snacka han. Shit höll inte på att få nå bilder där ett tag för han stod å snacka med mig. Hehe Emil berätta att han va påväg å skicka ett fint litet sms där de stod "Sluta flirta å börja fota!!"..;) hehe

Käkade en OTROLIGT god kvällsmat den kvällen dock..som plåster på såren för en dålig match kanske..haha va vet jag..men de va ritkigt smarrigt..Tack så otroligt mycket!

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Nu har vi tydligen Lektion..vi ska ha Lotta Hernek idag..designer..vi har lektion till lunch..men jag måste vara kvar till kl 15 ändå..för då har jag kvartsamtal..fatta va drygt å sitta kvar här i 3 timmar...för en kvarts sammtal..suck säger jag bara..meen men..that's life..

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

i morrn e de fredag! å sen blir de Lördag...fiiii faaaaaaan va SKOJ VI SKA HA!!!!

//Fotomuppen

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ja fy fan. Det finns idioter till allt. TUR att det inte hände något!

Ja, nu får det fan ta och bli lördag!! vi ska ju röja!:D

hade bra vännen, ses imorgon. Puss.

10:56 fm  
Anonymous Anonym sa...

Hejhopp!
Fy fan för idioter!! är så jävla trött på de som kallar sig "folk" som inte kan behärska sig.. fy fan!! Vi ses imorgon vännen, och du good luck! :) // Kramis Surre

1:26 fm  
Anonymous Anonym sa...

GRATTIS TILL DEN AVKLARADE TEORIN!!!!!!! Så glad för din skull vännen! Wiiiie, nu är kortet snart ditt! Ses ikväll!! PussPuss! =)

2:30 em  
Anonymous Anonym sa...

4-0 blev det

2:52 em  
Blogger Fotomuppen sa...

tja "D"
Ja jag vet att de blev 4-0..men visste de inte då...men orkade inte ändra..hah amen tack för upplysningen! :)
//Fotomuppen

10:10 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida