fredag, augusti 03, 2007

PANIK!

Har setat vid datorn i säkert två timmar nu å letat lediga jobb på diverse olika sidor, bl.a den självklara www.arbetsformedlingen.se . Känner bara hur paniken stiger mer å mer för vaje minut som går, om ca en vecka gör jag sista dagen på mitt sommarvikariat på ICA Gagnefshallen, sen är jag för första gången i mitt liv arbetslös å de känns fruktansvärt.

De blir ju inte bättre av att man känner sig totalt sönderstressad av allt annat man gör, finns inte mycket tid över att slappna av på, jobbar hela dagarna, jobbar även helger, å när man kommer hem från jobbet är de en massa annat som ska hinnas med å göras. E de dock nån kväll då jag känner att jag bara ska ta de lugnt å ta hand om mig själv, får jag ändå panik övver allt annat jag inte gjort än så då kan jag inte slappna av ändå.

Somnar sent på nätterna, måste upp tidigt å jobba, får ingen sömn. Men när jag väl somnar sover jag orolligt å drömmer en massa mystiska drömmar om allt och inget. Ligger vaken på nätterna å tänker på ställen jag skulle kunna tänka mig å söka jobb på. Ingen rast och ingen ro...ibland önskar jag att jag fortsatt pluggat, men skulle nog inte pallat med de.

Och när man ändå är i tankarnas gång så blir de lätt att tankarna far iväg påt en rad andra håll..som bl.a saknaden av morfar..återigen, kanske börjar bli tjatig..men jag kan inte låta bli, han va en sån underbar å älskad person, jag kan fortfarande inte förstå vad han hade gjort för ont för att få lämna jordelivet så pass tidigt..att bli bedrövad att se sina barnbarn växa upp, se dom ta studenten...missa att nån gång i framtiden..se sina barnbarnsbarn ta sina första steg, säga sina första ord.

Men ännu värre..att hans blivande barnbarnsbarn inte ska få växa upp med hans kärlek. Den kärleken och tryggheten han gav mig och resten av hans barnbarn..kan ingen annan människa ge.

*-*-*-*-*-*-*-

hockeyabstinensen e på topp den! Missade plojmatchen mot icebreakers idag eftersom jag jobbade...sitter å funderar på att ta mig till Hedemora nästa helg, enda problemet e dock att jag jobbar till16 då coh man måste hämta biljetten senast kl 15, men jag ska höra mig för lite så kanske man kan få jälp med de..vorde skoj som fan å få se lite hockey nu asså!

*-*-*-*-*-*-*-*-

Utan dig vore jag ingen!<3

/Fotomuppen

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Det där med jobbet känner jag då till... har precis insett att nästa månad får jag inte ett jävla öre... snacka om panik man får.. och Arbetsförmedlingen har jag varit till men dom ska fan krångla med papper å hela skiten.. så då funderar jag på att plugga lite på komvux... fasten jag verkligen inte vill plugga... snacka om surt.

6:31 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida