söndag, juli 08, 2007

Har inte bloggat på ett tag och de är på grund av flera anledningar, främst att jag inte haft tid och för att de egentligen inte finns så mycket att skriva om just nu. Sitter nämligen mest i kassan på ICA Gagnefhallen å jobbar dagarna i ända- så fruuuktansvärt segt, men de blir najs så fort jag får första lönen;)

Jobbar med Johan i år igen iaf, tack gode gud. Hade idioten från förra året vart på ICA i år igen hade jag fan sagt upp mig, fy fan vilken idiot de va ingen som gillade honom alla ignorerade honom fullständigt efter en vecka. Haha han måste verkligen ha kännt sig välkommen;)

Men som sagt i år e Johan tillbaka igen så de e najs, får man nån att mobba igen mwohahaha.

*-*-*-*-*-*-*-*-

Det är de små saker som får ens dag att vända från dryg till Underbar! Jobba söndagar e ingen höjdare, förutom att man får jävligt bra betalt. Idag va de full fart från början så första timmarna for i väg av bara farten, tillskillnad ifrån den sista 1 och en halv timmen som gick segare än aldrig förr, de kom ju inga kunder.

Sitter där i kassan å bara önskar att klockan ska ticka snabbare så man får komma hem, lägga sig i soffan eller i sängen å bara slappna av. Så kommer jag hem helt slutkörd å hittar Pappa och Per i soffan, rammlar ner bredvid Per å får en mysig kram, å redan då får dagen sig ett redigt lyft:)

Dagens höjdpunkt va när jag å Per går upp i mitt rum. Jag rammlar ner i sängen å får syn på en klisterlapp på sidan av mitt sängbord.



Nått så enkelt som en klisterlapp där de ståt "Kram" på, gjorde mig så sjukt glad. Per bara ler å kommer och ger mig en kram.
Men de blir bättre. Går fortfarande runt i min arbetsskjorta, så jag öppnar dörren till garderoben för att ta fran en tröja å byta om å hittar ytterliggare en lapp på insidan av dörren.

Får en underbart varm kännsla i kroppen.
Jag drar blicken runt i rummet och får syn på en tredje (och så vitt jag vet vid skrivande stund) å sista lapp på min whiteboard ovanför datorn.


Tre simpla lappar....tre simpla gula klisterlappar med små fina ord på..gör en så fruktansvärt glad!
Som sagt..de e dom små vardagliga överaskningarna som får ens dag att lyfta rejält! Enkelt..men ändå så sjukt romantiskt!
//Fotomuppen




2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Små betydelsefulla ting kan bringa stor lycka *låta filosofisk* men ack så sant :) sött som socker iallfall :)

12:05 fm  
Anonymous Anonym sa...

Du har en bra pojke du! Om alla skulle få sådana små söta lappar någon gång ibland skulle världen se annorlunda ut.

Ta vara på din prins.
Massa kramar Michaela

12:55 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida