torsdag, juli 19, 2007

snacket som gick!

Hunnit med en hel del sen sist jag skrev..varit på semester, haft halsfluss, knaprat pencelin, fått tillbaka halsskiten, vart på gräv inline cup, minigolfat, å självklart jobbat häcken av mig.

Semestern blev en mysig vecka i Pers Fäbod strax innan Älvdalen. De enda negativa va när jag vaknade upp på torsdagsmorgonen (två dagar efter avslutat pencelinkur) å hade sjukt svulen hals, magont å huvdont..men efter ett mirakelte Ala Per så blev jag Pigg som en lärka igen:)

*-*-*-*-*-*-*-*-

I Lördags va jag å Per på Gräv inline Cup å kikade på lite roliga nissar som spelade inline hockey:) Man fick se gammla ansikten så som självklara Jens Nielsen, men även Robert Nilsson, Niklas "Pajen" Persson, Tobbe Holm, Johan Bonde, Gråbo, Ritola, Andersén med flera. En mycket trevlig tillställning även detta år där man fick se "hockeydommare" iklädda solglasögon och shorts..hur ofta händer de?

På kvällen hälsade vi på en massa stockholsfolk+ Emil i blng, de hade tävlat i den årliga Whalaton tävlingen å skulle till å festa. Vi stannade dock inte så länge för vi skulle hem å ha de skönt å sen träffa Hagman med Fruga. Denna "Lugna" kväll slutade med supa i Hagmans källare, utgång på Skrubben i 20 min(sen stängde dom) pizza, sen promenad hem, inne i huset runt 4 på natten....då blir man lagom glad när en viss person ringer å väcker en runt 11 på morgonen å låter oförskämmt pigg å skrattar åt en annans seghet. Minns knappt vad som sas i telefonsamtalet, hoppas han inte sa nått viktigt den där Emil:)

*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Söndagen kom Bella å Johan från sthlm, så vi tog cyklarna till Mellstad å spelade lite minigolf, där de golfande grabbarna fick känna sig besegrade av Das Fotograferande Fotomupp...alltså moi:) 49 slag första omgången på året e helt ok med tanke på att jag typ spela bara två gånger förra året:) Sen va de Wii spelande som gällde:)

*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Måndagen va de jobb som gällde. Efter att ha läst Sportbladet på nätet innan jobbet så va jag förberedd på vad som skulle bli dagens samtalsämne, å visst hade jag rätt...Lucky house vakterna VS Niklas Persson. De blev som jag hade listat ut de, Chefen eller Chef2 läser sportbladet, läser artikeln om Niklas Persson, berättar om de för chefen/chef2(beroende på vem som läste de först) så börjar snacket mellan dom gå, och lagom till att de har spekulerat i de ett tag å roat sig lite kommer jag in i bilden. Kort å gott, jag får fikarast jag med, och kommer lagom till att de behöver nån mer att diskutera med, å då e de jag som står som näste person på listan över folk att diskutera hockey med. Hahah men de e väl inte direkt konstigt;)

*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Jag e helt slut! jobbar å jobbar, känns som om jag inte gör nått annat. Jobbar tio dagar i sträck nu innan jag får EN dags ledighet..men men blir väl roligare när jag väl får lönen, en sak e dock säker..jag vill INTE fortsätta jobba där. Alltså..de e ju inge fel så..UNDERBARA arbetskompisar och så, de e ju trevligt på de viset..men..bara de att det är ett jobb med 7 dagars arbetsvecka och samma sak dag ut å dag in..gör att de inte e riktigt jobbet för mig. Lär börja söka jobb nu, eftersom fr.o.m den 11e Augusti e ja arbetslös..så e de nån som har nå tips på lediga jobb så e de bara att höra av sig..gärna på nån tidning som fotograf..sportfotograf vore ju inte allt för otrevligt;)

*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Nästa Helg e de Tifo-helg å. Jag jobbar som sagt men jag kommer åka dit direkt efter jobbet å vara där så länge jag kan, längtar som fan. Har helt ok arbetstider den helgen å. SLutar 18 på fredag, på lördag jobbar jag mellan 12-16 å på Söndag e jag ledig, så jag kan vara där rätt så mycket. De sägs att vi kommer vara mer instruktörer än Penselförare...men jag i närheten av penslar, färg å tyg..eh..går inte att undvika måleri:D

*-*-*-*-*-*-*-*-*-

I morrn blir de upp tidigt å ringa vårdcentralen å se om jag kan få reda på om de finn snån medicin som botar den här jävla pingisbollen jag har i halsen. Kunderna hör knappt va jag säger längre, å inte kan jag äta heller..men men..visar sig iaf....

å bror har köpt ny bil!

//Fotomuppen

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

enligt arbetstidslagen f�r man inte jobba mer �n 6 dagar i streck och inte heller mer �n 48 timmar p� en vecka.

10:38 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida