torsdag, september 13, 2007

Borde sova..men hösten e här


Snart händer de! De jag väntat på heeela sommaren...de som fått det att krypa å klia i hela kroppen, de som fått ett gäng entusiastiska killar å tjejer att sitta på knä i en tom sportbar och måla strax innan midsommar..snart händer de gott folk...PREMIÄRMATCHEN!

Det ska bli skoj att se grabbarna glida in på isen på måndag mot AIK, få se vad de går för iår. Jag tror starkt på våra grabbar iår, de man sett å hört så ...aa..kan inte sätta fingret på de..men jag känner mig skapligt lugn..lugn med taggad!

*-*-*-*-*-*-*-*-

Va in till Leksand idag å Fikade med Mikaela och Sara på Siljan, haha fy fan va skadade vi är av folkis. Satte oss ner med vårat fika i en utav skinnsofforna som finns där inne, och de han inte gå mycket av en sekun innan vi alla tre sitter och diskuterar deras inredning och design. De gick tom så långt att Mikaela stog och flyttade om i fönstrena medan jag och Sara satt kvar vid soffan å hojtade hur hon skulle göra. Haha.

Blev bjuden på Tacos hemma hos Mikaela,Frida och Jessica till kl 18, så för att få tiden å gå så drog jag hem till Emil. Väl där träffar jag på Ida och Bojken som e påväg från Emil..strax efter dom dyker Emil upp, de blir för oss att dra till Office å sen Arenan för att ordna inför premiären.

Åååh fick ääntligen mina misstankar besannade:) Mikaela berättade att Jessica och Frida numer är tillsammans. Jag tyckte det verkade lurt redan i våras i slutet av skolan, men nu e dom alltså tillsammans, Skitskoj verkligen!:D Såååå söta!

*-*-*-*-*-*-*-

Som de står i rubriken..jag borde sova. Ska upp vid 6 i morrn..ska iväg till Borlänge och besikta Börje. Problemet e dock att jag inte kan somna...jag känner lixom inte för att gå och lägga mig. Vid strax efter ett tvingade jag mig själv att gå å lägga mig och försöka sova..men..ja jag skriver ju nu så ni fattar ju hur de gick.

Jag skyller på hösten, det är höstens fel! för med hösten kommer inte bara positiva saker så som hockey och färggranna löv..med hösten kommer även höstdeprissioner.

Ja går varje år in i någon slags höstdeprission..men jag vet int om jag kan kalla det deprission heller. Vid hösttid tänker jag väldigt mycket, tänker på allt möjligt. Tänker på saker, tänker på folk...tänker på de mesta, och frammot kvällen brukar de tunga tankarna komma fram och förstärka varandra.

Ett exempel på hur en liten tanke kan förstärka en annan (kort och gott..så här ligger jag å tänker nu):

"Saknar Per som en TOK!Det är så ensamt utan honom. Saknar hans röst, hans varma mysiga och trygga kramar. En annan som gav varma å trygga kramar va morfar..guuud va jag saknar honom.
Nu börjar de kännas mer och mer deprimerande..tankarna börjar komma igång..och paniken sätts på

Shit, jag ska till arbetsförmedlingen på måndag, hur ska de gå då? Vad ska jag säga om de jobben jag inte sökt som jag fick lov att söka?..jag vill verkligen inte jobba uppe idre eller uppe i Sälen. Jag vill verkligen inte ha de jobbet..Shit jobb..pengarna på kontot börjar sina..vad ska jag ta mig till? Jag måste ha ett jobb! vad kommer annars hände? jag kommer ruttna bort boendes hemma hos mamma och pappa..men jag VILL verkligen inte söka de där jobben uppe i Idre och Sälen.
jobb ja..bilderna..måste göra klart bilderna. hmm undra hur de blir om man fotar tifot uppe från Star Resturang..blir Jumbotronen i vägen då? skulle vart upp å kikat. me..hur va de nu..undra om de där verkligen funkade de vi tänkte fixa med tifot..har Emil ringt?
får vi spot på de tro? de måste vi få..fan tänk om bilderna blir bara skit..hur ska jag göra med min dator? ska jag plocka ihop den efter andra perioden å låsa in den? eller ska jag låte den va kvar på press å hämta den efter tredje periodern? Hinner jag då säga hej då till Per innan hans buss går?..shit måste planera in så jag hinner vara med honom också.

Usch jag vill inte söka dom där jobben..jävla ams!Jag tror de inte finns så många fler arbetslösa som har så mycket på G som jag..de e så man blir stressad..

Saknar Per!"

De va den korta bantade versionen av mina tankar under de semaste två timmarna.
SHIT!! Tifojobb på måndag å jag som ska till AMS! De hade jag heelt glömt bort att de krockar! Får skynda på gubben...hm..just ja..Begravningen va ju då å..kommer tänka på dig! de blir nog inte en allt för munter premiärmatch för min del..har mycket i tankegång just nu..helt galet!

hurfan ska besiktningen gå i morrn då? fy fan! Börje går ju fint men Stötdämparen har börjat gnissla å låta så förbannat..men föroppningsvis e de bara att den behöver smörjas..

Aja..nu har jag försökt undvika de länge nog..sova i min stora tomma ensamma säng.

//Fotomuppen

3 kommentarer:

Blogger :-: Kid :-: sa...

Var det inte ljuddämparen som börjat gnissla? Itsåfall är det ju bara o smörja upp den XD

8:13 fm  
Blogger Fotomuppen sa...

Japp ska smörja ljuddämparen i dag tänkte jag;) Men den gick igenom besiktningen iaf haha

8:49 fm  
Anonymous Anonym sa...

Det är alltid jobbigt med för mycket tankar. Men mycket nyttigt också för den delen!

Det är klart att det är jobbigt att vara utan sin pojkvän och bara träffas ibland när man är van att ha han brevid sig nästan hela tiden.
Har du några tankar du vill prata om kan du alltid komma till mig=)

Kram gumman du är en mycket bra tjej. Guld värd.

12:43 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida