söndag, september 09, 2007

Grattis Älskling!


Per fyllde de gyllene åren av 23 igår. GRATTIS ÄLSKLING! Släktingar kom på besök för att gratta honom så de blev de gammla vanliga. Kaffe,kakor och tårta, mycket smaskens.
Per hade fått en radiostyrd helikopter av Johan som vi hade väldigt skoj med. Medan Per och Johan lärde sig manuvrera helikotern så plockade jag upp gitarren till mitt gitar hero å körde lite på Hard som jag å Per håller på att öppna upp. Har klart 100% på Strutter på nivå Medium å tänkte teta den på Hard..hade inte kört de 8 första låtarna på hard eftersom Per öppnade upp dom låtarna. Andra försöket på Strutter sätter jag en 100%..SKAPLIGT nöjd!

Efter att ha krånglat en massa med Viasat on demand(eller va fan de heter) så fick vi igång Sverige-Danmark på Datorn å satt och kikade med några bira till.
Efter fotbollen bar de iväg hem till Hagman för yterligare en bira innan vi drog ut på krogen, eller närmare bestämmt S2. Väl inne upptäckte vi att de stängt utedelen för denna säsongen, vilket medförde en viss besvikelse i gruppen, men de blev en mycket trevlig kväll.
Jag vet inte vad de va för spec med just den här utekvällen som gjorde att en hel hög med folk jag inte sett sen jag gick ut högstadiet, plötsligt dök upp där. Ena stunen ser jag Johanna Söderberg och Nathalie gå förbi, de slutar med att jag står å snackar med Nathalie ett bra tag. Medan vi står å snackar ser jag Lovisa fara förbi, ropar på henne med de verkade inte som om hon hörde mig. Plötsligt känner jag att nån knackar mig på axeln, jag vänder mig om å ser lovisa stå där med jordens leende. Hon och Desire va ute å partaja.
Efter att ha snackat med henne ett tag gick jag å satte mig med Per,Johan å Hagman igen, men får snart resa på mig igen efter att kommit på att min öl va slut å de va det jag va påväg att köpa när en massa folk dök upp.
Plöstsligt tycker jag mig få se ÄNNU ett bekant ansikte komma gående. Va nånting med hans ögon som gjorde att jag kännde igenom honom, men han va sig inte lik så de va med en osäkerhet jag försiktikgt ropade "Sönnert?!"
Ja ser att han stannar till å kollar på mig så ja ansåg att de MÅSTE vara min gammla klasskomps Erik Sönnert, så jag reser mig å går emot honom:

-"Erik?"
-"Jessica?"
Vi bara nickar instämmande båda två med leende på läpparna och kramar om varandra. De va verkligen hur kul som hellst å få träffa honom igen, han va en av de från min klass i högstadiet som jag kom bäst överens med. Det visade sig att han fyllde år, så jag grattade honom, och vi stod å pratade ett bra tag om de ena och de andra, bl.a hans dåliga humor han hade på högstadiet..samma humor som min käre far, så vi skrattade gott åt de. Vi hade tdligen snackat i 50 min när e va dags för mig Per och johan att sticka, så de va bara att ge Sönnert en sista kram och sen dra.
Vi drog oss mot Limit för Per och johan skulle dit å säga hej till någon de kännde som jobbade där, på väg dit kollar jag upp å får se Maberg komma gående. Maberg gick jag OXÅ i samma klass som i högstadiet, till råga på allt så ser jag att han har två brudar med sig..och dom två brudarna råkar inte vara några mindre än Katten å hennes syster Lollo som jag hängde med typ hela högstadiet! Riktigt roligt!:)
Innan de va dags för hemfärd va de mat som stod som nästa mål på agendan,vi bestämmde oss för att köpa med oss kebabtallrik från grillen. Johan fick pengar å ställde sig i kö för att köpa maten. När han väl betalat och fått maten å kommer till mig å Per berättar han att han höll på att hamna i bråk i kön utan att vi såg nått. Nån kille hade tydligen kommit fram till Johan å sagt åt han attt flytta på sig å börjat mucka med honom, johan hade hållt sig lugn å helt plötsligt dök en Biff upp bakom Johan som sa att han skulle hjälpa Johan om den andra grabben skulle göra nått. Det hela slutade med att Dessa två killar gick ut för att göra upp(som jag fatta på Johan när han berätta) och Johan jag å Per kunde i lugn å ro åka hem å äta.
Dagen blev lugn, vi lekte lite med helikoptern innan jag Per och Tommy drar till Vallen för att heja på Brage. Blev en ruggit spännande match som Brage vann med 2-1.
Nu sitter jag hemma i min säng ensam med min nya dator i knät..på tal om nya dator..HUUR cool dator har inte jag skaffat mig då..den känner av fingeravtryck..jag loggar in på min dator med hjälp av mitt fingeravtryck..jag har även loggat in på min blogg med mitt fingeravtryck..de e ju HUUUR coolt som hellst..tycker jag iaf;)
men men..i morrn blir de att ta tag i jobbsökandet så jag får de gjort nångång.
*-*-*-*-*-*-*-*-
Per brukar prata i sömnen i bland, men de e väldigt sällan att jag vaknar så jag hör de..har hänt nån gång, men natten till lördag så vaknade jag till å hör han helt plötsligt utbrista:
P: -"EN METER?!
J: -"Va?"
P: -"Ja du gjorde ju så"(Per måttar medhänderna)
Inte förrens sent dagen efter fick jag ett svar på vad de handlade om. Han hade drömt att han blivit en meter längre..så skulle jag visa med händerna hur mycket längre han hade blivit..haha han e så söt!
//Fotomuppen

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida