torsdag, oktober 02, 2008

"Nils, vem är bäst i Leksand?"

- Pelle Plestbelg!
- Vilket nummer har han då?
- TIO!
- Men va heter Leksands målvakt då?
- eum...
- Edd...
- Eddi ÄCK!

Haha ett samtal med ett dagbarn till mamma. Ungen e knappa två år, kan Pelle Prestberg+nummer, vet va leksands målvakt heter, och sätter man sig med ett lagfoto och frågar efter bl.a Ullman och Jackman prickar han rätt varje gång. Det ska börja i tidig ålder..sen skadar det ju inte att pappa hanses jobbar på TT och e leksing;)

Match idag hemma mot Växjö lakers. Vid bordet uppe på press satt jag, Daniel Eriksson, Per Sjörs, en brud och en kille som är och hjälper Daniel (båda från mediagymnasiet har jag fatat det som) Grabben gissar jag går i ettan och ska tydligen bara va med å kika hur det går till och så. I alla fall..vi bestämde oss för att tippa lite resultat inför dagens match. Tippningen såg ut:

Jag: 2-1
Per: 2-3
Daniel: matchslut
bruden: ingen gissning
Grabben: 7-3

När han la sin tippning skratta alla åt han å kläckte ur sig saker som "det e ju bra å dröma" och "ja lycka till då"
Nu i efterhand..hehe vem va närmast?..Ledsen blir man ju inte i alla fall.

Matchen då?..ja som jag och BohnsNisse talade om innan nedsläpp..e man på hockey som fotograf har man noll koll på matchen. Frågar folk h den va har man oftast svårt å svara på tom såpass enkla frågor som "va blev de?". Men som jag fick kännslan av så va det segt för Leksand i början men..de kämpade sig in i atchen..de blev ju trots allt 6-2 tillslut:)

Nästa hemmamatch på Onsdag..VIKTIG! Möter nämligen lillasyster..mkt folk, bra stämmning..och 3 poäng e ett MÅSTE!

*-*-*-*-*-*-*-*-

Har ränt omkring fram och tillbaka mellan Gagnef-Borlänge-Falun-Borlänge-Gagnef-Borlänge-Gagnef-Leksand-Gagnef idag.

Steg upp vit tiotiden, gjode mig iordning och hoppade på 10.55 bussen till Borläng. Blev hämta där av bror, och vi drog vidare i Börje till Falun för att hämta hans bil på Bilmetro. Han har ju haft inbrott i bilen så nu har de äntligen gjort klar den (dock upptäckte vi att de slarvat på bilplåten så de lär ta å plocka in bilen igen för lite lackering..sååå dåligt å nte lacka om dom skadorna). Åkte till Borlänge med båda bilarna där bror plockade ur sina fiskegrejer ur Börje,sen hem till Gagnef. Där va det fram med sopsäckar,städa ur han,damsuga,stoppa in de dubbfria vinterdäcken i bagagen, sen fara tillbaka till Borlänge igen...
Nu är han såld....Va en arbetskamrat till pappa som köpt han. Hennes man höll tydligen på att mecka med skrotbilar. Va nån balk under bilen som va såpass rostig att de sa på besiktningen att den va tvungen att bytas inom en månad annars blev det körförbud. Vi va så nära att skrota han:(..men känns gött att någon tar hand om honom i alla fall.

resterande fläng antar jag att ni redan gissat ut. Gagnef hämta kamera och dator-Leksand hockey-gagnef hem och sova.

*-*-*-*-*-*-*-*-

Tycks vara sjukt mycket förändringar på g i ens liv...har inte riktigt bestämmt mig för än om vissa är bra eller dåliga förändringar...men känner att iaf en ..är jag inte så gla över som jag kanske borde..men får ta det som det är..det behövs förändringar dock..och de flesta är positiva:)

//Fotomuppen

1 kommentarer:

Blogger :-: Kid :-: sa...

Du ser, de e därför du ska lämna in bilen till pedalas som är billackerare ;)

3:13 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida