fredag, oktober 27, 2006

2 ggr seger!

Ja..de kan man lätt säga att dagen har innehållit.

börjar från början..

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
Seger #1

Dagens första prövning..de stora hemska Teoriprovet!!
Fy SATAN va nerös jag va..Övningskörde till Falun..tänkte att de kanske kunde få mig å lugna ner mig..men..jag blev nog snarare en fara på vägen.

Kom till Vägvärket strax före 8 och gick för att ta kort å skit..sen blev de en halvtimmes väntan med en massa andra innan vi fick gå in å bli av med skiten!

Man blev uppropad en efter en, så innan man blev insläppt i själva provsalen fick de lov att kolla legget så man verkligen va den man va(?)..ja ni förstår va jag menar..så när jag går in å ska välja dator ser jag att dom e nummrerade..så man börjar fundera på vilken "spelare" man ska ta (ja mena man e ju hockeyskadad*ler*) men upptäcker att mitt lyckonummer va ledigt..de underbara talet 9..så den datorn blev de.

La in en snus..tog några djupa andetag..å körde igång..svarade på fråga efter fråga..va osäker på en del..men svarade ändå..bllev ännu mer nervös..för de gick så förbannat fort..hade nästan halva tiden kvar när jag svarat på alla 70 frågorna. Gick igenom dom frågar som jag markerat för jag va osäker på..men insåg att jag inte visste helt säkert så de va lika bra å behålla de svar jag redan tagit...för ändrar man i sånna situationer brukar de oftast vara så att de man bytte bort va rätt..

Så satte man pilen över den stora röda rutan där de stod "AVSLUTA PROVET"..va sååå närvös..asså..DE knapptrycket känndes som de värsta jag skulle göra i hela mitt liv..fy Faaaaan vilken kännsla..man har ingen aning om man klarat de eller inte. De man vet är att när man tryckigt på knappen så kan man inte ändra nånting..utan har man klarat de så har man..å har man inte så..har man torskat..så jag tar typ tre djupa andetag..blundar..å trycker..så poppar en STOOR grå ruta upp där de står "är du säker på att du vill avsluta provet?" man blir heelt galen..nä rman redan e tillräckligt nervös lixom..svarar ja..så tar de nån sekund..törs knappt kolla på skärmen..resultatet dyker upp..kollar snappt runt på skärmen..får syn på ett siffertal där de står "53"..Jag fattar INGENTING..asså..e de mitt resultat? eller e de nått annat..letar vidare på den sidan..kolalr högre upp..så ser jag de stå smått smått med gröna bokstäver "Godkännd"
asså shit! jag höll på att skrika rakt ut..men de va bara å hålla sig..spela cooollugn..ta mina grejer..hämta de utskrivna papperen å gå ut ur huset..väl ute stod jag bara å studsa..fy faaaaan va skönt..vilken SEGER!!
Känns som om jag mer kan ta att kugga på en uppköringen än en skrivning..så..nu e de bara å invänta ett telefonsamtal från herr Cenneth Söderlund angående uppkörningstid:)

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
Seger #2

7-1....räcker så...låt de smälta in..7-1 ;)

Haha hörde Siklenka utbrista till laget när han under ett 5-3 överläge va påväg in i båset för att byta, "Come on boys, we're better than this!!" ..Skön kommentar..
Samma Siklenka som efter 2-0 målet när de åker förbi avbytarbåset för att "fira" målet(vette fan hur jag ska beskriva de haha) även drog ett steg längre mot mig å dunka mig med sin stora ram på min axel å utbrast "Come on! Thats good!! yeah!!" haha jag va inte beredd påt så jag bara hoppa till..så log jag tillbaka sen å nicka glatt! haha

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

nu e de LÖRDAG!! lär krypa te kojs i mitt jätte-extremt kalla rum å dra på mig TVÅ täcken å sova nån timma..för SEN drar vi till SUNDSVALL!!
"SUNDSVALL här kommer vi!!"

Ha de fantastiskt! de ska jag ha!!

//Fotomuppen!

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Grattis Grattis GRATTIS! Snart är kortet ditt vännen!!...Sundsvall snart, fan va skoj! - Vi ses snart! / Kramar SurreSnurr

2:12 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida