torsdag, maj 31, 2007

å där låg arenan mörk och övergiven..




...men ändå aldeles älskad av leksandsfolket. Va en annorluna kännsla och komma in i arenan ställa sig på norra stå och kika ner där våra krigare spelat match efter match under säsongen, men de man kollade ner på nu va en massa sand och grus där isen ska vara. Det var aldeles nedsläckt förutom nån lampa som lös nere vid vaktmästeriet och några av alla de lampor som finns i taket va tända. Blunda man så kunde man åter igen se spelarna kriga på isen, höra hur klacken vrålar och skriker å sjunger fram sitt älskade Leksand. Jag kunde känna de isiga vindpustarna som blåser upp i ansiktet när spelarna far förbi mig när jag står och fotar. Shit va jag älskar den här sporten och de här laget!



Men de fanns inge större mängd tid att stå där å drömma sig bort, vi skulle jobba premiärtifo!



Jag Åberg och Emil va vid arenan av just den anledningen, att planera och mäta inför premiärens tifo, säsongen 07/08 har precis börjat! Och jag har aldrig varit mer taggad än nu! De kliar i fingrarna på mig och kryper i benen och självklart i mitt fotofinger.



*-*-*-*-*-*-*-*-*-




Igår va de storstädning av klassrummet. Shit va hemskt de känndes att plocka bort allt, att veta att snart skills vi åt. Har varit ett underbart år på Folkhögskolan med de bästa människorna i klassen man kan tänka sig. Trotts att alla i klassen e så olika varnadra å en ålderskillnad på 10 år så har den ålderskillnaden inte märkts av alls, och vi har funkat ihop som grupp så otroligt bra. Kommer sakna alla så himla mycket. Några stannar kvar ett år till så då ska jag lätt åka förbi å hälsa på, och sen får man även se dom på hockeyn nästa säsong å. Eftersom bl.a Frida och Jessica och kanske Mikaela stannar:)











Sen på kvällen blev de avslutningsfest för skolan! har inga bilder därifrån än..men uppdaterar om festen när jag har bilderna.


*-*-*-*-*-*-*-


upptäckte på hemköp idag att fun light har förmodligen gjort sig en riktig succé.

Fun Light med Rabarbersmak! Rabarbersaft e verkligen huuuuur gott som helst!

//Fotomuppen

9 kommentarer:

Blogger Hellen sa...

håller med dig om rabarbersaften! :) men jag tror inget slår den riktiga hemmagjorda rabarbersaften..

6:48 em  
Blogger Emil Nilsén sa...

ska man köpa rabarbersaft så ska man göra det ute på Leksandsbröd - ruskigt jävla god är den...

11:40 em  
Anonymous Anonym sa...

mumms! =)

12:00 fm  
Anonymous Anonym sa...

men den där rabarbersaften smakar ju kuk... kanske är därför bara flickor gillar den iof...

6:47 fm  
Blogger Fotomuppen sa...

Jag har inte smakat just den rabarbersaften..men rabarbersaft över lag e fan den godaste saften.

Men inget klår mormors hemkokade rabarberssaft!

3:16 em  
Anonymous Anonym sa...

Helt outstanding saft!!!!
Tack för det Fun!

5:32 em  
Anonymous Anonym sa...

"nån lampa som lös"????

Vad hade du i svenska? =)

6:20 em  
Anonymous Anonym sa...

iiiik Rabarber? I R super allergisk mot de *snyfta*

1:42 fm  
Blogger Fotomuppen sa...

anonym #2:

Jag hade faktiskt MVG i både svenska A och B. men då hade man rättstavningsprogram till hjälp;)

4:41 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida