söndag, augusti 05, 2007

Taxi Läxand:)

Som sagt va. Johanna ringde igår å ville hitta på nå skoj. Sagt å gjort så Hoppade jag in i min Börje å brummade iväg till Tällberg! Har inte träffat henne på 1,5 år så de va helt underbart å få svänga in hemma hos henne i Tällberg å bara krama om henne! å som vanligt när vi kommer ihop går käftarna i ett! å nu hade vi 1,5 års historier å berätta för varandra! Shit va jag har saknat att få prata med henne!

Vi tog en promenad i Tällberg, kikade in på en Fest sen drog vidare. Vi bestämde oss för att dra till Rättvik å kolla vad de va för folk ute en dag som denna. Drog till Parken, hade inga som hellst planer på att gå in, men bara ville se om man träffade å nå folk man kännde. De gjorde vi inte..eller jo..hennes 15åriga lillebror va inne å härja på parken haha. Efter att ha stått å spanat in alla fjortonåringar som va stolta över att ha kommit in så drog vi å kolla OKplattan..bara för att. Fullt med raggare(vilken skräll eller hur?;) haha) Sen blev de att åka till Tällberg å slappa i soffan ett tag, båda två låg å halsov framför en halvdan film.

Sedan besutade vi oss för att dra in till Leksand, Johanna hade nämligen lovat en kompis att träffa på honom utanför Lucky när de stängde, så våra planer va sitta på skutan å softa tills Lycy stängde å sen dra dit. Men de va dött på skutan så vi bara åkte förbi, sängde upp vid OK å åkte förbi Lucky, precis när Johanna svängde ut till höger vid Lycky praktiskt taget hoppas två killar ut framför bilen å tjoar å viftar med händerna. Både jag å Johanna tyckte de verkade trevliga så vi stannade å veva ner bildörren. De undrade om vi hade lust att skjutsa dom till Sommarland, de sa att de betalade så vi tyckte att de va OK. De gick framför bilen å Johanna hade koll på ena killen å tänkte att hon skulle åka frma lite fetersom vi stod mitt i vägen, så kolalr jag fram å ser den andra killen precis hinna hoppa undan för att inte bli påkörd hahaha.
-"Jaja egentligen vill ni inte skjutsa oss så ni kör över oss i stället jaja" sa han med ett skratt.

Johannas bil e lika som Börje, tvådörrars, så jag hoppade ut för att släppa in grabbarna.
-"Sådär killar Höppa in"
varav en av killarna kollar på mig å ler å svarar på norrländska:
-"Höppa! Så säger vi i Hudiksvall också"


De ville ta en sväng runt Leksand innan vi skulle åka till Sommarland så Johanna åker rakt fram, svänger vänster vid Kiosken, vänster igen, förbo office, sen vänster igen och så mot Sommarland. Grabbarnas käftar går hela tiden å jag å Johanna svarar glatt å försöker hålla oss för skratt.

Vi släpper av dom nere vid kampingen på Orsanbaden för de va där de hade husvagnen. Den ene killen hoppar ut å den andra ska betala Johanna,..200 spänn slänger han fram. Sen sitter han kvar å snackar med Johanna så jag tänker direkt att "nu har Johanna fått ragg;)"
Den andra killen tycker jag ska dra ut honom men tillslut så kommer han ut av egen vilja. De tar i hand å tackar så gott för skjutsen å säger att de här med Älskar Leksand:) Vi kan vi;)

När jag hoppar in i bilen igen börjar vi skratta å Johanna kollar på mig å säger:
-"haha killen som satt kvar betalar mig å kläcker sedan ur sig -Fan vilken het kompis du har..hon e ju skiiitsnygg!Fan nu snackar HAN med henne..shit fan..asså..hon e ju skitläcker..har hon pojkvän? så jag svara att du hade de han fortsätter-så hon e upptagen?hm fan oxå, aja"

Haha jag bara satt å stirra på na, jag va såå säker på att han hade raggat på henne! haha men men så kan de gå, sånt e ju trevligt att höra iaf.

De blev att dra tillbaka till Lucky där vi såk folket börja komma ut, va dött osm de brukar vara, vi Började sncka med nån kille som bor i Stockholm å tydligen pluggar industridesign.Sen drog vi hemmåt igen

blev inte många timmas sömn innan de va dags för mig att gå upp för att jobba..shiiit va drygt de va å jobba idag.Första kunden jag har kollar på mig å utbrister:
-"oj va du ser trött ut idag"

hah aBRA start på dagen!

/Fotomuppen

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida