fredag, augusti 17, 2007

en början och ett slut....för den här gången!



Idag blir det ÄNTLIGEN hockey igen. Och som överskriften talar om så blir de första matchen den här säsongen jag går på..och fotar. Fy fan va jag längtar! Har saknat kännslan när man vaknar upp en matchdag med nyladdade batterin i kameran och ett "NU TAR VI DOM" ekandes i huvudet

Saknat att få komma in i Arenan, se folket strömma in på sina platser både sitt och stå, se alla förväntansfulla blickar. Sen skrida ner till sargen, vanligtvis med sällskap av Daniel Eriksson, och därifrån se hallen släckas ner för intro och höra klackens höga rop. Lägga hjälmen på sargkanten inför nationalsången, och sen bara vänta på nedsläpp med Leksandsklacken ljudandes vid sidan av mig.

Att återigen få känna av den fart och fläkt det är vid sargen under match, känna de kalla vindpustarna från spelarna när de kommer farandes förbi i jakt på puck.


Ah de e en härlig kännsla de må jag säga! å idag e det äntligen dags igen.


-*-*-*-*-*-*-*-*


Lika med att fotandet för hockeyn tar start igen, tar fotandet för de Amerikanska fotbollslaget Copperheads slut..för den här säsongen.. på Söndag e sista matchen för säsongen mot Roslagen Bulldogs och de ska bli riktigt skoj å få fota, men samtidigt lite ledsamt, har varit hur skoj som hellst å fota deras matcher, trots att de kanske inte har blivit så många så har de ändå blivit några stycken, och även en mycket rolig resa till sthlm.


*-*-*-*-*-*-*-*


Har även börjat prova på lite smått den såkallade sporten Golf..De e HUR skoj som hellst! Jag vet inte om jag kan kalla de för en sport direkt dock..men de e roligt ändå. På bilden testar jag att chippa hemma på gräsmattan med Pers klubbor, som tyvärr e felvända för mig, men de gick hyffsat bra ändå, gick sämre när jag skulle testa slå ut med en järn sjua på ranchen i Dalsjö åt fel håll, när jag missat bollen för tredje gången på raken gav jag upp å återgick till att använda Johans klubbor som jag så snällt fick låna:)
Vi planerar att dra ut på en Pay and play bana i nästa vecka, ska bli intressant å se hur de går. Blir de nått så blir de förmodligen Jag, Per, Daniel och Emil som drar ut..haha jag komemr få så sjukt mycket stryk, men de gör inget de andra tre spelar ju i princip så.
//Fotomuppen

1 kommentarer:

Blogger Emil Nilsén sa...

plats för en emil till?

9:35 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida