fredag, november 02, 2007

DD uniform?

Gårdagens skratt på DD-redaktionen var tack vare mig och Elin. Jag kommer in på sportredationen och finner Elin sittandes i soffan, så vi börjar prata om onsdagen. Så tar jag av mig jackan och Elin tystnar mtt i en mening pch litesmåskrattande utbrister:

-" neeeeeeeej!! haha!"

Då har vi lyckats med konststycket att ha på oss likadana tjocktröjor. Resten av sportarna brister ut i garv och vi anser att detta blir praktikatuniformen. Så kommer Stefan in i rummet (jag och Elin sitter i soffan bredvid varandra) han kollar på oss och börjar skratta:

-" Snygg uniform, kan man köpa dom här nere eller?"


-"Det tycks ha vart rea på H&M", var det någon som kläckte ur sig

Va som va ännu mera komiskt var att när kvällen börja lida mot sitt slut gick jag å Elin för att hämta tårtan Elin hade bjudit oss på och även resten av nattredaktionen, för att sedan förflytta den til kylskåpet så chefen fick en bit dagen efter.

När vi går igenom nattredaktionens rum kollar dom så konstigt mot oss, men vi tänker inte på det utan hämtar tårtan och går ner i källaren med den. När vi kommer upp sen igen går vi förbi alla bord och en tant kollar upp under glasögonen ch skrattar till..Väl utanför brister Elin ut i skratt, hon inser allas blickar...våran "uniform".


Humor mina damer och herrar..humor. Sportchefen kallade oss "tvillingarna" under resten av tiden han va kvar.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-




Dagen har varit lugn. Olsson ringde vid tvåtiden å frågade om jag hade lust att lära mig hur man laddar upp bilderna på superstars.nu eftersom DP har så lite tid över. Så på tisdag ska jag gå kurs hos herr Olsson å lära mig systemet så bilderna kan komma upp lite fortare och lite oftare.


Sedan bar de iväg till Falun, när jag väl kom fram till redaktionen fanns de inte en bildär mer än de två DD bilarna, och det va igenbommat och släckt i hela huset. De kommer ingen tidning förrens på måndag så tydligen va de ingen som skulle arbeta idag. Jag drog ner på stan å hörde av mig till lite fok som kanske ville ta en fika, men de va de ingen som kunde så jag plåtade lite vid Tisken å sen åkte hem i stället.


Kvällen har jag setat klistrad framför DDs liverapportering från Nybro-Leksands matchen. MYCKET bra rapportering måste jag säga..MYCKET bra!

Skönt att örnen tycktes vara stabil denna match å..nollan höll han med.Ska bli skoj å se han den 12e, de blr första gången jag ser honom "in action" så att säga.
*-*-*-*-*-*-*-*-*-
Två veckor + en helg kvar tills hockeyhelgen..och även gamlingsfesten! kommer bli skitskoj, ska bolla utklädningsideer med Emma i morrn när vi e ute å shoppar. Temat Sci-fi va inte det lättaste.
Innebandyn tycks ha skitit sig för min del..tyvärr:( har inte lyckats få ihop ett lag..dom jag lyckats få ihop e..mig..så..ja..försökte få med bror min men utan positivt resultat.
i morrn blir de att dra på Börje vinterdäcken, sen en tripp till Borlänge med Emma å så skräckfilmsmaraton med den sistnämnde:D
//Fotomuppen

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida