torsdag, februari 07, 2008

kan det inte bli matchdag snart!

Idag är det sex dagar sen det var match i Ejendals och jag klättrar på väggarna som aldrig förr, vill ha hockey. Visst sitter jag just nu med tvn på och kikar på LG Hockeygames där Sverige möter Ryssland och Ryssland leder just nu med två mål mot ett, men det är ju inte alls samma sak. Om jag känner såhär efter "bara" fem-sex dagar..hur ska det då bli i sommar? Det törs jag knappt tänka på.

*-*-*-*-*-*-*-*-
På tal om sommar så har jag årets sommarjobb redan klappat å klart. Fick rycka in i Tisdags å jobba eftermidagen åt Pernilla då hennes dotter va sjuk(som jag fattade det som i alla fall), och då passade jag på att ta ett snack med chefen. Han stod och plocka varor när jag anlände till affären så jag gick dit för att ta mig ett snack om jobb, och om några dagar lediga under Peace and Love och Sabatons "festival" i Falun den 14e juni. Jag säger ingenting utan bara ställer mig å kollar på honom, och får blicken av han som säger "jag ser att du vill något, vad är det?". Konversationen löd som följer:

Jag: " Jo jag tänkte på..Jobb i sommar?"
Pär: "Ja! haha ja dig räknar jag redan med att du jobbar" Här ser man Pär sedan skina upp rejält och fortsätter " Vill du jobba mycket?!"
Jag:" Ja..eller..JA det vill jag..men..vi kan väl snacka om ledighet först? Jag har några datum"

Jag förklarade för honom om vilka datum och varför, och det skulle inte vara några problem. Så log han åt mig igen och säger:

Pär:"Men dagen efter Peace & Love sätter jag upp dig på jobb..för då vill du väl hellst jobba?"
Jag:" vadå? Menar du söndagen?"
Pär: (stort leende)"Ja."
Jag: "HA då är jag nog inte kapabel till att jobba"

Han skrattade gott, klappa mig på huvudet och sa att det ordnar sig, sen drog jag till kassan och gjorde lite nytta. Skönt att ha en sån underbar och förstående chef. Jag hoppas verkligen att en tjänst blir ledig snart, är en som kanske kan bli ledig inom kort..men man vet aldrig.

*-*-*-*-*-*-*-


Match hemma mot Hammarby i fredags. En match där de så kallade Hammarbysupportrarna skämmde ut sig rejält. Vi fotografer stod och höll lite extra koll på södra stå och kunde väldigt snabbt konstatera att de kollade inte många sekunder på isen. Tycker synd om de Hammarbyfansen som faktiskt var där för att heja på sitt lag, för nog såg man några tappra människor stå på södra iklädd matchtröjor och försökte heja fram sitt lag.

Matchen gick vi segrande ur enkelt med 7-2 och Herman Hultgren fick äntligen näta! Wiho! Lyckan var stor när jag fick höra hans namn ropas upp som målgörare. Jag har lärt mig att jag måste verka neutral när jag står vid sargen, vilket innebär inte jubla vid mål, inte skrika fan eller liknande när motståndarna gör mål och hålla käft är man tycker domaren gör nått fel (eller liknande). men när Herman ropades upp som målgörare måste jag erkänna att jag inte höll mig riktigt neutral utan skutta ett glädjeskutt och utbrast:
"Yes äntligen! Fan va NAJS!"
Fick nått leende från fotograferna som stod bredvid mig.

Nya objektivet gjorde premiär denna match och jag måste säga...den var värd att satsa hela min decemberlön på! jag ÄLSKAR DEN!!

*-*-*-*-*-*-*-

Arbetsförmedlingen har åter igen skickat iväg mig p en "söka jobb" kurs med klippan, fast de här gången heter det "Ungdomsgaranti". Det e precis lika som de jag gick förra gången i 8 veckor, bara det att den här gången måste jag pinas i hela 16 veckor, och får bara ut 2000kr i månaden påt. Det e knappt bensinkostnaden för resorna fram å tillbaka till där vi ska vara, usch blir grinig direkt jag får ett brev från ams eller hör nåt i från dom. Är det meningen att det ska vara så? Egentligen fattar jag inte varför jag ens e inskriven där får ju ändå inga pengar av dom så jag kan lika gärna söka jobb utan att ha dom flåsandes i nacken. Känns nästan som om det skulle gå bättre å söka då, när man inte blir grinig å arg varenda gång man tänker påt.

*-*-*-*-*-*-*-

Måste bara säga att..Hockeykväll med Michaela, Ida, Jessica, Sara, tacos och dricka gör en sjukt rolig kväll! Sen att vi vann borta mot Malmö gör inte kvällen sämmre!

haha skönaste kommentaren för den kvällen:
"Äh det e Olle!"

inte lätt å försöka ringa nån när det e hockey;)

*-*-*-*-*-*-'-

Pankakor och vitt vin? Ja fråga Sara..en ingtressant blandning var det må jag säga.

"Jag vill ha någon sorts cider...har ni Smirnoff ice?"

//Fotomuppen

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Håller med dig.
Hockeyabstinensen är enorm just nu!
Har också lite svagt funderat över hur man ska kunna överleva sommaren. Vilket jag sedan kommit fram till att det kommer att bli väldigt jobbigt..

Vad kul att objektivet fungerade bra! :)

Ses på fredag, när nyköping ska besegras! :)

/Söderlund

1:24 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida