fredag, januari 18, 2008

"Minns Ådalen Wickman!"


Nu var det ett tag sedan som jag skrev. Haft fullt upp under jul å nyår så dethar aldrig blivit av att jag satt mig ner för att skriva.
Julen var mycket bra. Firade julafton hemma i Gagnef med familjen, d.v.s Mamma, Pappa, Bror, Kusinerna från Kättbo, Moster, Jan, Sigge (Hund) och Mormor.
Juldagen blev det utgång i blng där alkoholintaget blev rätt stort ett tag där...men började nyktra till igen senare på Engelska Puben:) När man vaknade dagen efter kom den vanliga tanken, "Aldrig mer"..vilket följde lika snabbt av, "Fan Det är ju Sundsvalsresan den 28e".
Sundsvallsresan blev lyckad, mycket rolig. Dagen efter däremot...ujujuj..Muppen mådde inge bra! Men Michaela va road över att få se mig sliten för en gångs skull iaf..så..jag bjuder på den haha.
Men va tänker man dagen efter?..jo, "Aldrig mer!!" ..men som lika snabbt följdes av,"Fan det e ju nyår snart!"
Nyår blev mycket rolig. Drack inte mycket..men aldeles lagom, och lagom till 12slaget var man med å delade på en Cigarr å drack en stor Champange. En mycket lyckad nyårsfest i Borlänge helt enkelt och bra mådde man dagen efter.
*-*-*-*-*-*-*-*-
Blev sjuk. Fick ont i ryggen förra torsdagen och har haft ont till å från. Så natten till söndag vaknade jag på natten av att jag hade feber. Ska samanfatta det hela kort med att säga att fr.o.m. Söndag tills tors har jag varit sängliggande och knapp orkat lyfta huvudet från kudden. Men nu börjar jag bli bättre, så jag kanske tom kan gå på matchen på söndag!!
Men blir å knapra pencelin i två veckor dock..så inge alkohol under den tiden, men med tanke på det jag skrev tidigare så är det lika bra;) haha.
Ett tips för att börja friskna till : Repmånad, låg å såg den 3 ggr igår:)
*-*-*-*-*-*-*-*-
I morrn blir en lung dag, Om jag känne rmig fortfarande lika pigg som idag så blir det att ta en sväng till Leksand tillsammans med Per för att åtminstonde vara med under middagen på Michaelas födelsedagsfest:) ska bli trevligt.
Börjar få en grym hockeyabstinens! Hade tänkt jobba klart alla bilder den här veckan och börja lägga upp dom på supersars.nu. Så de va ju lite olyckligt att man lyckades bli sjuk just NU! har inte setat framför datorn förrens igår, men Sundsvallsbilderna börjar bli klara. Men tyvärr lär jag medela att bilderna blir lite försenade på grund utav sjukdom, men ska jobba fortare!
Kan ni tänka er? När man väl har tid å göra saker, så orkar man inte, som när man är sjuk. Man har hela dagarna på sig, men man har ingen ork så man låter bara dagarna gå. Samma sak gällandes mat när man e sjuk. Ända gången man VERKLIGEN kan få det man vill i mat väg, då kan man inte äta nått för å e man sjuk. Så kan det vara!
//Fotomuppen

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Nu får hon krya på sig.

Mössa, halsduk å vantar på, Per är på väg, inte den, den som fäller träd menar jag:0)

8:54 fm  
Blogger Fotomuppen sa...

Kung Kenta:
tack tack det ska jag:)

"inte den, den som fäller träd menar jag:0)" du får ursäkta men jag hänger inte riktigt med , vad menar du??

12:31 fm  
Anonymous Anonym sa...

Stormen Per:0)

8:11 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida