söndag, december 16, 2007

Sån grymt fantastisk helg!

Har haft en sån fantastisk helg denna helg!

Fredagen drog jag å Helen till Avesta dit vi var bjudna av Surre och Myhr för lite mat och trevligheter.
Blev att äta väldigt god tacos och sedan dra igång och spela Alias. Om ni inte vet vad det är så ska jag tala om det. Det är ett spel där man delar in sig i lag, två och två i varje lag och så ska man beskriva ett ord som står på ett kort. Jag å Helen började dååligt med gjorde världens rusch ganska omgående och vann överlägset. Resterande av deltagarna skyllde på att jag å Helen snackade ett helt annat språk som inte dom förstod...men sanningen är den att det bara var jag å Helen som hade inlevelse...eller nått..haha. Kvällen avslutades med Sing Star.

*-*-*-*-*-*-

Lördagen drog jag å Helen från Avesta strax efter 11. Och trot eller ej, men vi tog aldrig vägen genom Sala hem denna gång;) Väl i Hedemora bestämmde vi oss för att köra drive on å köpa oss en cheeseburgare till frukost. Det va lättare sagt än gjort.
Först fick vi lov att stå å vänta aslänge innan vi fick beställa..så de började bli kö och bilarna bakom oss börja tuta på oss...å sen när vi väl fick beställa blev det att låta såhär:

Jag: Hej! Jag vill ha två Cheesburgare.
MC drive: Mm ok
Jag: Och så två stycken MilkShake små. Vanilj
Mc drive: mm..Eller det går tyvärr inte. Milkshakemaskinen är trasig.
Jag. Ja ok..ja men då tar vi två små julmusit i stället då.
Mc drive: ja ehh..asså..den är slut.
Jag: Jaha..ja men då tar vi en mellan Cola..och en liten Cola då.
Mc Drive: ok..önskas något mer?
Jag: Ja, en blåbärspaj också.
Mc Drive: Ja Ok..eller..oj vi har bara Jordubb/vanilj just nu...går det bra ändå?
Jag: Ja det går bra.
Väl framme vid luckan så betalar jag..tar kvittot..å upptäcker att vi i9nte fått med våran mellanläsk..så vi säger till om den å får den gratis...å efter att få väntat på pajen i ca 6 min så kunde vi äntligen fortsätta vår väg mot Borlänge.

Jag släppte av Helen vid Kupolen, där jag förövrigt träffade på min Kusin Ninni precis när jag parkerade till:) Sedan drog jag till Falun för att ta en fika med Maria som jag inte träffat på ett bra tag. Blev å fika lite å snacka en massa skit. Helt underbart! Tack gumman för en trevlig dag:)
När hon åkt hem drog jag en sväng på stan å lyckades ÄNTLIGEN hitta på mina efterlängtade stövlar. Sedan blev det att hämta upp Helen i Borlänge å sen dra till Leksand.

I Leksand blev det matlagning och sedan dricka en massa goda alkoholhaltiga drycker och köra singstar så det sjöng om det! haha..Dåligt uttrycksval I know;)
Jävlar va skoj vi hade. Första sången vi körde blev lite halvdåliga..hade ingen bra promillehalt i kroppen än..men efter ett tag..ja jävlar! Michaelas granne satt å skrev på msn vilka låtar vi sjöng..och sa att hon hörde oss ända ut på gatan! haha. Vid åttatiden rycker herr O upp dörren å kliver in!
-Här ska man till och sova..så får man höra ett sådant här oväsen!

Vi bara skrattar åt han då han står å håller filofaxen hårt i handen..arbetsdags, och fortsätter sjunga å dricka både öl å pina colada.

kom i säng runt halv tolv.

*-*-*-*-*-

Söndagen blev lugn. Helen drog på styrelsemöte och jag å Michaela drog en fika på Siljan å sen softa i soffan med godis och "Bring it on" innan vi söng lite å drog sedan till arenan för lite hockey.

Tråkig match som Leksand vann enkelt med 6-2.

Efter många matchers plåtade hände det tillslut..jag fick en puck på mig..detta skedde i andra periodern. Jag stod helt själv på fotoplatseran vid motståndarlagets bås..så ser jag pucken komma flygande genom båset å jag försöker akta på mig men blir träffad på underarmen..känndes lite..men inte så farligt då pucken måste ha hunnit tappa rejlt med fart innan den kom fram till mig. Till råga på allt så höll jag på att få Elofs klubba rakt i ansiktet då jag från hukande ska ställa mig upp riktigt igen. Elof stod nämligen vid sargen precis där med klubban in mot mig..men jag klarade mig ifrån den med nöd å näppe..haha
Nu e man lite blå å svullen på armen..men de e sånt man får ta..en arbetsskada helt enkelt!E förvånad över att ja inte blivit träffare tidigare.

*-*-*-*-*-*-

Kommer komma upp med bilder lite senare!

på tal om bilder..Anders i Småland..hoppas kuveret kom fram ordentligt å att godisbiten smakade gott!:D

//Fotomuppen

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Bilderna kom fram o godiset satt som en smäck...!! Tank Jå väry mats!

Kan bli tal om ett nytt avtal under kvalet, intresserad?

4:46 em  
Anonymous Anonym sa...

Tack själv gumman för att du kom! :) Vi får ta och göra om det snart! =)

5:56 em  
Blogger Fotomuppen sa...

Anders: Härligt då kan jag sluta sitta å vara orolig då)

Ja absolut!sparar till ett nytt objektiv så jag behöver alla slantar ja kan få..:)

Surre: Ja det tycker jag ABSOLUT!!:)

6:33 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida