onsdag, januari 23, 2008

Två nyförvärv till Leksands IF..


Michal Grosek och Hotell Långbers i Tällberg. Som de flesta redan vet så var det presskonferens på Långbers vid tretiden idag. Jag, Helen och Herr O åkte upp för att höra vad de hade att säga, datorn fick åka med så Helen kunde uppdatera superstars.nu när vi fick reda på värvningen. De hea gick inte riktigt som vi hade tänkt oss gällades uppdateringen då det var såpass stort intresse både på superstars.nu och forumet att servern inte klarade av det och Helen kom inte in på sidan så hon kunde uppdatera, det var bara att ge upp efter många envisa försök. Grosek kan nog bli bra, jag litar på Lundström och rosar hellre än risar innan han fått chansen å visa vad han går för. Ska bli intressant å se på Fredag, samtidigt kan man inte risa eller rosa honom efter bara en match, tar några träningar och några matcher för att kunna bli samspelt med resten av laget.

På Lundström lät det som om de kunde inom en kort tid presentera en..kanske om två spelare till, nyfiken blir man allt. Silly Seasong tråden på forumet har spårat ur totalt så man orkar knappt läsa den längre. Blir så arg på folks reaktion efter dagens presskonferens när vi gått ut med sammarbetet med Hotell Långbers å så nyförvärvet Grosek..så får man höra "Vadå? bara?". Folk har börjat sväva aldels för högt efter Belfour ankomst till Leksand att de inte kan se de "lilla" nya som e riktigt bra för Leksand..som t.ex det nya sammarbetet. Nej tillbaka till verkligheten nu gott folk!! Selläne kommer inte! Jag e nästan säker på det och jag har aldrig trott på det ryktet..så snälla sluta jämföra allt med honom!!
Personligen vill jag ha en ny back, en som redan har ett Leksandshjärta..en som hör till skaran av 82or som Leksand försummade...jag snackar naturligtvis om Lasse Jonsson. De nyförvärvet skulle inte sitta fel.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Jag och Helen var iväg och gjorde första intervjuen för dennya repotageserien "Hemma Hos" idag. Första intervjuobjektet var våran egna Janne Huokko. En riktigt rolig å trevlig typ, han bjussa på kaffe och Semlor direkt från Siljans.
Han lyckades smålura båd mig och Helen å jag kan LOVA att han va RIKTIGT nöjd över det å. Haha de skrattet han brast ut i är obeskrivligt. Intervjuen kommer förmodligen upp på superstars.nu i morgon. Hoppas alla "Hemma Hos" intervjuer blir lika roliga som den här.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Idag..eller ja..klockan är efter tolv så det blir igår om man ska vara noga, så fyller(fyllde) Farmor 90 år så GRATTIS Farmor!! Jag kommer på din fest i JUF-lokalen när den blir av!:D

En som skulle ha fyllt år samma dag som farmor e Morfar. Tror han skulle blivit 76, men är inte helt säker. Grattis Morfar, vart du än är någonstans. Du är alltid med oss!

*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Föresten..Grosek..utsendemässigt tycker jag att han är rätt lik Cenneth Söderlund...är det bara jag som tycker så??

//Fotomuppen

1 kommentarer:

Blogger Jämtleksing sa...

Mycket bra inlägg, vi behöver verkligen sansa oss. # 26 är en riktigt stor värvning. Självklart måste man rosa en som heter gROSEk!

7:37 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida