måndag, oktober 13, 2008

Nu va det sådär längesen igen!


Vilken charmör!! haha

Nu va det längesen jag skrev igen, usch va dålig ja e..ska försöka bättra mig, ska försöka hitta lite mer tid bara.

Leksand vann mot lillebror i Onsdags..SÅÅÅ SKÖÖÖNT!! Ollas kung som vanligt!Blev utvald till matchens lirare,och när han åkte mt klacken så kastade Emil (antar att det va du iaf;)..) in en LTC -halsduk åt grabben med klackens hyllningar i bakgrunden. jag ka LOVA att det bara va glada ord man hörde från grabbens mun när han skateade förbi mig..och glädjen i ögonen!..vilken krigare! vilket hjärta!

*-*-*-*-*-*-*-*-*

har hört ryktas både på radio och andra stället att AIK ska ha ett special-TIFO när de tar emot Leksand..Ett speciellt Huokko-TIFO. Det ska tydligen innehålla ett regn av ca 1000 (siffran jag hört) rosa dildos.

Rent idioti från deras sida måste jag säga. För det första..hur dyrt blir inte det då? En dildo kostar i runda slängar mellan 100-300 kr..låt säga att de får de för en 100 st..då blir det 100 papp de ska kasta ut..det e lika mycket som Superstars gav till Leksands IF för Bellemare...å se hur han levererar!

För det andra så är det verkligen bortkastade pengar att försöka psyka Huokko. Han kommer med sörsta sannorlighet bara lägga på sitt bredaste flin, kanske vinka lite glatt åt AIK-klacken å sen göra sin livs match.

Jaja match mot öllaget Mariestad på onsdag. Ska bli intressant å se Christer Andersson igen. Han spelade i Huddige förra året och festade med oss på midsommar i Leksad där han VÄLDIGT tydligt,FLEEERA gånger påpekade att Vopat va en fjolla och att han lätt skulle spöa honom den kommande vintern...När det väl va dags va han knappt i närheten av #12. humor!..Men en trevlig prick!

*-*-*-*-*-*-*-*-

Annars då?.hmm..jobbat helg så det blev inge norrland tyvärr, men det va sista helgen med Micke eftersom han sagt upp sig så..Dessutom deckade jag av feber i lördags kväll så det var lika bra.

På tal om feber..jag å pappa har nått mystiskt imunförsva. Både han å jag kan mot kvällen bli aldees febriga å jättedåliga,men så när vi vaknar dagen efter så mår v HUR bra som hellst. så va det nästan i detta fall. Gick å la mig nästan irekt efter fotbollen å va inställd på att jag skulle få lov att ringa till Eva eller nån morgonen därpå för att hoppa in i stället fö mig. Vaknade vid ett-tiden på natten å va fortfarande galet febrig å kokhet. Väckte Per som fick hämta en kall handuk,fick det somnade om..å två timar senare vaknde jag till å kännde mig näst intill fullt frisk. Jobbade heeela söndagen å va fullt frisk lagom till Lunch! galet..men också galet skönt!

Micke har som sagt sagt upp sig och gör sin sista dag på fredag. Fördelen med detta är att jag äääntligen kan få lite fasta tider på ICA...efter över tre års slit.. jag och en till har fått dela på hans tjänst, så vi båda får en tjänst på 20 timmar i veckan som innebär BARA golvjobb!!:) alltså inga fler heldagar i kassan!! HURRA!! eller ja..kan ju hoppa in extra..men större delen! Känns så gött!! Så där har jag en halvtid!

MEN! det är inte nog med de! Under förra säsongen fick jag kontakt med en på hockeysverige.se å började leverera Leksandsbilder till dom och sen även lite andra bilder till eliteprospects (de båda ägs av everysport). Nu skullejag få ersättning för det,de skulle hjälpa mig att betala nya kameran..och nu helt plötsligt ploppar han ut med att chefen tycker att jag tar grymma bilder, BÄTTRE än bildbyrån där de tidigare köpt sina bilder ifrån. Så nu ser det ut som att jag ska få en deltidsanställning hos dom som hockey och fotbollsfotograf! SÅÅ underbart!

Chefen skulle dock ha ringt mig förra veckan men jag har inte hört nått, men har snackat med min kontakt å han skulle pucha på lite mer. Chefen har tydligen haft mkt nu.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-

En höstkväll i Gagnef, utsikt över älven och kyrkan från Flottbron.


Har aldrig varit mer kär än va jag är nu!<3

//Fotomuppen

VISST JA!! Här med döper jag min nya bil till KURT! :)

7 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

ÅÅh men snälla, låt houkko va, men jag antar att om man inte har något att komma med så hackar man på andra... känner inte houkko men hoppas att han inte bryr sig ett skit, houkkos privatliv är hans sak! och det förrändrai inte att grabben är en grym spelare med ett enormt hjärta! man blir bara ledsen och sur när man hör sånt...

2:55 em  
Anonymous Anonym sa...

vilken radiokanal går ut med ett sådant avslöjande, att aik fansen ska ha dildofest? låter märkligt.. går rykten om att det var efter åren i aik och ssk som janne började exprimentera, haha!

6:35 em  
Blogger Fotomuppen sa...

martin:mm kan bara hålla med dig!

Anonym: Det va Anders Timell på Mix megapol i prormmet med Adam och Gry

7:46 em  
Anonymous Anonym sa...

hmm, ja det får man kanske ta med en nypa salt. ett program med en luleåare, en färjestadare och en kändis mindre kända bror.. men ganska intresant dock. står det något på GF eller scenen?

11:29 em  
Blogger Fotomuppen sa...

anonym: mjo men det är inte bara där jag hört det, men det va där jag hörde det först.
en kompis kompis hade hört nått redan för en månad om de.
nje det vet jag inte.

12:49 fm  
Anonymous Anonym sa...

hahahaha....böghoukko gjorde sitt livs sämsta match...såå jag tror vår lilla drstahering fungerade!

9:14 fm  
Blogger Fotomuppen sa...

senaste anonym:
Ja ni e mogna ni..å lägga kommentareri folks bloggar anonymt vågar ni å..all heder åt er

1:01 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida