tisdag, oktober 31, 2006

Hysteriskt roligt!

Sundsvallsresan..vad kan man säga..hysteriskt rolig!
Shit längtar fan tillbaka! Vill göra om hela grejen för fy FAAN va skoj vi hade! Heja fram Backlund, när Timrå spela hemma mot Frölunda. Haha va roligt man hade åt dä. Där stod vi, en liten blå-vit klunga mitt i ett hav av timrå och frölunda fans å skrek "Johan Backlund" ..ja vi skrek ju lite annat å. Fick höra en hel del skratt å kommentarer runt om en när man stod där med sin blå-vita matchtröja på och skrek de ena och de andra.

Efter slutsignal åkte Backe fram till oss och tackade oss, och de va så underbart att se hans ansiktsuttryck under masken när han åkte fram mot där vi stod. man såg verkligen hur mycket de där..att vi va där å heja fram honom, betydde för honom. Haha efter att ha tackat oss drog han in te omklädningsrummet knappt utan att ens ge Timråfansen en blick..haha:)

Man förfesta lite smått på hotellrummen innan de blev utgång. Några va redan på O'learys.. så vi drog å dit. Va igentligen 21 där..men vi gick in ändå.
När man sitter där å smuttar på sin öl kommer plötsligt Backlund in. Han kom dit för att tacka oss för att vi va där å stötte han idag. Att han spelade så bra bara för att vi va där, han va lite rörd...sen blev vi utslängda, för de va en vakt som kom å ville kolla på våra legg..så de va väl bara å gå därifrån då.
Rakt över gatan låg en till krog som hette Copper eller nått sånt. DÄR va de 18 iaf..å vi jubla när vi fick höra de. haha..Men vi kom in..å de va HELT dött..va typ två personer där inne. å totalt jättedött. Funderade ett tag på att gå, men bestämde oss rätt snabbt för att ändå ge stället en chans å åtminstone köpa en drink..en White Russian fick de bli för min del..heelt kalasgött!


Sen börja vi ta fart..för de va vi som ordna röjet. Vi stod vid bardisken å hängde, å sjöng Leksandsramsor,, den ena efter den andra. Jag tror alla tjejer småflirtade med bartendrarna hela kvällen..haha. Vi fråga vilket Hockeylag dom heja på. Stefan(en av bartendrarna) heja inte på nått spec lag tyckte han..Leksand tyckte vi..."Ok" sa Stefan "Jag hejar på Leksand" ..
Jag brister ut i sång "För han är Leksing tills han dööör.." å de tar inte många ord innan alla hänger på...vi fick applåder av dom efteråt..
de hela fortsatte hela kvällen. De va Leksand för hela slanten. Körde ett Tequilarace för Leksand. Sjöng "Leksing tills jag dör" så svepte vi alla en varsin Tequila..då hade även jag sett till att de blev den större versionen av tequila..å inte den lille;)

Träffade på lite Timrå-Fans som kännde igen oss från Matchen..jävligt trevliga va dom. Vi tyckte de skulle komma på leksands match på söndagen eftersom vi kom på deras..men de va lite osäkra..vet än inte om de kom eller inte.


Utanför va de även där några timrå-supportrar som börja kaxa upp sig..ropa hejarramsor om Timrå mm..å jag kan ju inte vara tyst alls utan tar i för kung å fosterland "UTAN BACKLUND FINNS INTE TIMRÅ!" ..får till svar "Knäckebröd!!" å så nå klapp på de...vi svarar lika fort "LEKSANDSknäcke!!" då blev han tyst..de va nog samma snubbe som Flamman drog kepsen av på skoj..sen dagen efter så..hade han fortfarande kepsen..helt jätteny va den å..lappen satt kvar i den..en Timråkeps..de va inte dåligt haha.

Ja de hände så sjukt mkt på den resan..kan skriva hur mkt som hellst men jag stannar här..skulle inte tveka om att göra om den asså!

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Idag har de snöat snöat SNÖAT!! de e så underbart! de e aldeles vitt å underbart ute! NU trivs jag!

Va ute å skotta..va astungt..blötsnö å skit..så nu e ryggen paj, nacken e ännu mer paj...å min vänsterhand är näst intill ur funktion..haha inte lätt när de e svårt.

bråkat med föräldrarna har man gjort å. För att man för en gångs skull gjort en aldeles egen dagsplanering..så blir de bråk eftersom de inte blir på exakt den sekunden dom vill..utan något senare..men de e MITT problem. De sluta iaf med att jag stod först å skrek åt morsan i trappen..hon skrek tillbaka..jag dundra ner med extrakläder på å skrek tillbaka ännu mer. Drog ut drämde igen dörren. Gick te farsan..Tog snöskoveln å sa åt han att gå in å skärpa sig för nu tar jag över..Då står vi två å skriker åt varandra ett tag..sen hjälps vi åt att skotta.
haha de insåg båda två att jag faktist hade rätt..de va rätt gött!
De som e skönt när de gäller farsan e att han å jag har samma humör..Vi kan stå å vara skogstokiga på varandra i nån minut..sen inser vi båda två att vi överreagerat å så är de lungt sen.
med Morsan funkar de inte riktigt så. jag blir förbannad på en gång som jag brukar bli..tänder till jävligt fort...å morsan hon bli liite arg..sen blir hon ledsen å börjar gråta i stället..å då blir jag ännu mer arg å rriterad för att hon reagerar så..så går jag runt å e små-irriterad i flera timmar i stället..
som sagt va..de e inte lätt när de e svårt...

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Aja..ska te leksand rätt tidigt i morrn! mycket att fixa..sen blir de HOCKEY!!

//Fotomuppen

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Stefan Stefan, ohhhh - vill tillbaka :) tihihihihi

11:39 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida