söndag, november 04, 2007

Muppen goes däckbyte



Vaknar upp på Lördag morgon, kollar ut genom fönstret och ser ett smått vittäckt landskap. Eftersom jag och Emma skulle åka till Borlänge så känndes det som att ta det säkra före det osäkra och dra på vinterdäcken innan jag åkteiväg för att hämta upp Emma. Det är jag som brukar byta däck på familjens tre bilar, så jag tyckte att de gör jag ganska fort...trodde jag.
Jag plockar fram vinterdäcken och plockar bort navkapslarna och ska skruva lös första muttern, och den sitter STENHÅRT! Hur jag än tar i får jag inte loss den. jag blir argareoch argare, jag sparkar på fälgkorset, jag t.o.m. står och hoppar på den men jag får inte loss den. Ringer till min morbror, men ingen som svarar. Kerstin och Gillis va hos mormor så vi ringde dit å hörde om Gillis kunde komma och hjälpa, så han skulle bara dricka klart kaffet å komma hit sen.
Han tar fälgkorset, vrider om..och muttern lossnar hur enkelt som hellst..och jag inser varför jag inte lyckats...jag skruva mutterjäveln åt fel håll! Min brors kommentar om detta när mamma berättade var:
-"inte nog med att hon e klen..hon e dum också"
Jag bjur på den..däcken kom på och jag å Emma kunde åka till borlänge några minuter senare än tänkt. Fick tag på en ny vinterjacka, 100meter aluminiumfolie och lite annat smått.


Jag laddad för däckbyte på Börje!

Dags att börja ta i och få av första däcket

Sparka och hoppa funkade inte

Inte lätt för en stressad och förvirrad Mupp.

*-*-*-*-*-*-*-*-

Fick mail igår från ett ställe där jag sökt jobb..fick inte jobbet. Känns så jävla tråkigt, ville verkligen ha de där jobbet som dörrmålare på Allmoge snickeri i Leksand.

//Fotomuppen

2 kommentarer:

Blogger Emil Nilsén sa...

inte l�tt, varken med d�ck eller jobb. K�nner en kille som ocks� s�kt jobbet p� allmoge, han har jobbat som m�lare i typ 40 �r - tror inte han fick det heller.

8:47 fm  
Anonymous Anonym sa...

Righty tighty, lefty loosy

10:51 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida