tisdag, december 11, 2007

Olsson och brudarna Rock Tour 2007!

Jag vet inte ens vart jag ska börja någonstans. Gårdagen växlade i alla dess möjliga olika humör. Arg, ledsen, besviken, förvirrad, övertrött, glad..

Skulle åka på en liten tripptill gurkornas stad, så strax före lunch hoppade jag in i Börje och vi begav oss mot Leksand för at hänga lite på Office. Blev att joina Olsson och Helen för lunch på Ejendals där vi även fick trevligt sällskap i form utav Doris.
Vid tre-tiden packade vi in oss i Olssons Volvo, glidarna var för dagen Jag, Bojken, Ida, Helen och så Olsson! Vilket Gäng!! Blev en hel drös med floskler kan ja lova. några exempel:

Bojken: "Titta nu blir jag en riktig skogsmulle!"
Olsson: "Skogsmulle? Du, som aldrig varit i en skog"
Bojken: "Joho det har jag visst det...en gång!"

Ida: "Jag blev ju 63% Norrlänsk..så de betyder ju att jag är mer än hälften Norrman"
Kan dock inte påstå att man va särskillt laddad inför match när man satt i bilen påväg till V-rås..hade kunnat varit mer laddad om inte om fanns.
Väl framme i Västerås anländer vi ungefär samtidigt som Stuperstarssthlm och får höra en väldigt god nyhet. Kungen är med på bussen! Kung Kenta glider ur bussen med sitt vanliga härliga leende. å väl i klacken stod han å röjde som om inget hade hänt! FAN va skönt å se dig på benen igen Kenta! Hjälte!
*-*-*-*-*-*-*-
Ingen vidare match men Västerås vann rättvist..dom ville mest. Om jag e orolig för fölusten? nej inte då!
*-*-*-*-*-*-*-
Så stora händer har jag fan inte, och tänker inte skaffa heller!
*-*-*-*-*-*-*-
Hemresan blev en historia för sig! Käka på donken..var överfull..drog till max i stället, där bland annat ett å annat skratt dök upp..en a anledningarna va denna konversaton:
Olsson: "Ja men gå och tvätta bäret nu i stället"
Bojken: "Ja Ida, har du Lingon eller Äpple?"
Olsson: "Men Äpple är ju inget bär!"
Bojken: "Nej..just ja"
Olsson "Haha ja jag har då aldrig hört talas om att rulla äpplet"
Så brast det ut i skratt.
Hemresan gick i hårdrockens tecken, det sjöngs, Headbangas, lugftiarrades,lufttrummades,luftpianoades, luftflöjtades,lufttrumpetades..haha å headbangades lite till! Olsson va nästan värst! Våran låt måste dock vara "Paradise" med E-type...jävlar vilket ös de blev när den gick igång. Bra folk i bilen gör bilresan mycket bra!
Olsson och brudarna! Rock Tour 2007!
*-*-*-*-*-*-
Nu börjar julen närma sig dörrkarmen å...med allt som hör till. Vet inte om man ska skratta eller gråta. Men när det välblir jul så bukar det bli bra..de e mest dagarna innan som är jobbigast..iår ska jag iaf jobba helgen innan julafton så man får annat å tänka på.
//Fotomuppen

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Haha, så jäkla bra resa!

Utan floskler är livet inte värt att leva....

Puss

5:25 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida