torsdag, februari 21, 2008

20 plus

Idag övergick man från 20 år till att bli 20 plus. Klockan 03.42 i morse var det alltså exakt 21 år sedan lilla Jessica kom till världen.
Har haft en rätt skön dag idag. Var i Leksand på förmiddagen, vidare till Djurås och faktiskt hade en mycket vettig diskussion med kursledaren för klippan. Så vettig att vi kom fram till att jag ska höra av mig till min så kallade handledare på AF i början av nästa vecka för att få sluta på klippan.
När man kommer hem från Djurås å klver in i köket möts man av mamam och tre barn sittandes vid bordet sjungandes "Ja må hon leva" för fulla muggar, så himla gulligt. Senare på kvällen kom mormor, morbror, Eva och Jonas å Emil(kusiner) förbi för lite fika. Fick pengar av mormor och två fullsmockade systemkassar med en massa olika cidrar av de övriga;)
Jag hade till fikat förväntat mig semlor, som alla andra år trots tjatet om min älsklingstårta(Päron), men när de e dags att fika står det en PÄRONTÅRTA på bordet.
Morsan hade frågat Pär som är bagare på Siljan, om de gjorde pärontårta där..de gjorde dom inte men de skulle han fixa ändå. Och JÄVLAR vilken god pärontårta det blev!

*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Igår hade jag å Ida våran födelsedagsmiddag på Bygatan i Leksand tillsammans med ett gäng underbara människor. Blev en mycket trevlig kväll ed sjukt god mat och en massa skratt och seger för Leksand.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-

I morrn fyller Emma år! :)

*-*-*-*-*-*-*-*-*-

NU kom jag helt av mig från det jag skulle skriva, så det får bli att nämna att det e hockey i morrn i leksand där vitar emot Nyköping. Detta betyder alltså att ja kommer få höra hur Nyköping sk krossa Leksand under hela matchen av en viss Daniel Eriksson. lika roligt varje gång haha!
Seger=säger Serieseger!

//Fotomuppen

5 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Pärontårta har jag aldrig ätit.. Kanske kan det hända att det blev kvar en liten bit som du kan ta med dig i en liten butta till mig ? ;)

Eller så får du helt enkelt baka en sådan tills på måndag.

Slå Daniel lite från mig också!

8:52 fm  
Anonymous Anonym sa...

Ett något försenat grattis från Småland...!!!

9:48 em  
Anonymous Anonym sa...

Grattis grattis! :)
(kommer lite sent detta, men iaf)

Kram

12:01 fm  
Anonymous Anonym sa...

Å ett jävla sent GRATTIS från mej.

2:32 em  
Blogger Fotomuppen sa...

Helen: Haha nej tyvärr åt dagbarnen upp sista biten av pärontårtan..men jag kan lova att den var goooood!
å självklart slog jag Daniel lite extra;)

Anders: Mantackar å bockar det varmaste:)

Söderlund: Bättre sent än aldrig som man brukar säga:) Tack ska du ha! kram!

Kung Kenta: Har saknat dina kommentarer att tag nu:) och ett stort tack:)

10:34 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida