onsdag, oktober 29, 2008

Hösten e i princip förbi


Det snöade idag när jag skulle till jobbet. Helt fantastiskt! Nu får det gärna bli lite snö, det härliga i hösten e ju redan förbi. Alla färgglada träd och alla lövhögar att hoppa i är borta,så nu är det dags för lite ljus i mörkret.

Bilden är på Gagnefs kyrka. Jag tog den för någon dag sen under en höstig promead med kameran:)

*-*-*-*-*-*-*-*-

Match idag borta mot Almtuna. Hade planer på att hinna ner för att plåta lite, men 5 min innan jag slutade arbetsdagen igår kom chefen å fråga om jag kunde hoppa in å jobba pga en sjukskrivning..å jag behöver ju pengar så.. det fick bli jobb.

Följde matchen först via everysport, men de va så många inne så den kolapsa hela tiden, så det blev DD å min kompanjon Elin Broman i stället:)

Verkar inte ha varit nån vidare match, men det blev seger i alla fall. Mindre bra var dock den knäskada som Challe fick, röntgas i morrn, håller tummarna på ett positivt besked.

Match hemma på fredag mot Malmö. Över 7000 biljetter sålda...slutsålt?..är ju ingen högoddsare direkt;)

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Häktiskt(stavas det så?) schema har jag framför mig, blir å få sova kanske Lör em eller söndag.

Onsdag: Jobba (trots att jag skulle vart ledig)
Torsdag: Jobba (blev heldag i stället för halvdag)
Bondpremiär i Borlänge med start 00:07
Fredag: Jobba (Börjar 07:30 vilket kommer innebära tyå 2 timmars sömn eller nått)
Plåta förfest
HOCKEY!
Lördag: Plåtning i Rättvik. Ska plåta Jessica när hon ska tävla. Start kl 9 (om jag minns rätt)

Har jag tur får jag pusta ut efter Rättviksfärden,men man vet aldrig..troligen inte..Söndagen e ju vilodagen så...:)


*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Drog en sväng till Borlänge igår efter jobbet. Jenny (kusinen) ringde till mig å lurade med mig p ljusparty. Först blev det en sväng på kupolen, för Jenny behövde ett linne....de slutade med att de linnet blev en jacka. Jenny som förövrigt e påväg till Rom just i detta nu..man e ju inte liiite avis, men hon e så värd den resan:)

Jag vet inte om jag har hybris, e psykiskt sjuk eller bara e blind, men när vi va på kupolen så skulle jag på toa medan Jenny gick in på Åhlens. Påväg mot toaletten på översta våningen TYCKER jag mig höra nån säga "Fotomuppen"..går några steg å sen blickar hastigt bakot med får inte syn på nån så jag antar att jag bara hört fel.

E det nån som vet nått? har jag hybris, e pykist störd eller bara blind?? va det nån där?? haha nyfiken;)


//Fotomuppen

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida