tisdag, november 21, 2006

#32 -och inte att förglömma #18

måste säga att gårdagen var en MYCKET bra dag i mina ögon! Kan ju knappast säga att man va särskilt ledsen när man kom hem från hockeyn igår.

Började dagen med skola, dagens lektion: Rhino
Ett faktist överaskande roligt 3D program:)

Sen loggar herr #33 in på msn. Jag hälsar, han svarar
"är väldigt upptagen"

Jaha...va sån då! ;P Men sen så frågar han om jag ska på matchen, å de skulle jag ju..ÄNTLIGEN!
Så han frågar lite snällt om jag kunde komma dit på en gång. Ja de kunde jag väl bara lektionen va slut. Trodde dom va på office, men de va visst i arenan redan. Antog att de höll på med nått tifo som skulle fotas..de va delvis rätt.

När jag kom till Norra va golvet täckt av remsor med plast och grejer.
Patrik, Pedalen och Gidlund va i full fart med att mäta, skära och få skäll från en märkbart stressad Kapten klänning.
Han ritar upp lite på ett papper, kollar ut måtten från mallen han hade i photoshop..Ger Gidlund papperet å säger:
"Här ta den här, ta med dig Fotomuppen å börja skära ut bredden!"

Så vi satte igång å skära å mäta. Soltz anslöt till gruppen efter en stund..när Patrik hade gått.
Lagom till att folk börja släppas in i Arenan va vi klara, stripesen va ihoprullade och lades i ordning nedanför Norra. Grymt! mitt första TIFO-arbete..skoj som fan!

Varvade ner med att sitta på läktaren å spana in Arbogas(hmf!!) #18..hehe...för att sedan bege mig upp på press för att få mig en kopp kaffe å fixa iordning kameran å så innan match.

Stod å fotade TIFOt från star-resturangen mitt emot klacken. Fick nån bra bild..men de e så förbannat svårt å få nå klara fina bilder när de e de ljuset i hallen till introt..mööörkt..men de gick rätt bra när svepte en spot över norra:)




Tifot blev MYCKET uppskattat av Bergenström!:)



"-Riktigt mäktigt. En av mina personligen största hockeyupplevelser, kommenterade Jens banderollen." -FaluKuriren


"Nämnvärt är även tifot som LTC hade fixat till ära för Jens Bergenström. Stripes som bildade numret 32 förgyllde norra stå innan nedsläpp.

- Det var bland det största jag upplevt i min karriär, sa han själv efter matchen."- superstars.nu


Så fick jag ett sms av Emil när jag satt hemma å redigera lite matchbilder:

"Fick just det här: "Hej!Tack så jättemycket för tifot! Det var nära till tårar..Riktigt riktigt stort!!Jens b" sträck på er. MVH Kapt.Klänning"

Stort!:D

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Andra periodern..DÅ mådde jag bra vill jag lova! Haha...kom så förbannat mkt fotografer till den sidan jag stod på (leksands avbytarbås) så jag bestämde mig för att smita bort till Arbogas avbytarbås där Daniel Eriksson stod..å de valet ångrar jag INTE;) hehe*ler*

ja menar..man kan ju inte stå bättre än max en decimeter ifrån Linus Persson!! ujujuj va jag mådde bra! haha va lite svårt att koncentrera sig vill jag lova när han stod å hängde vid sargkanten för att se matchen, å jag fick ju där av å luta mig över sagrkanten för att kunna se å fota matchen..hehe



*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Shit, idag har jag svårt å gå. Efter allt krypandes på stengolvet i Ejendals igår så är mina knän, å ben å för den delen, aldeles ömma och blå. Haha har tom en extra knäskål under mitt vänstra knä;) (ett svullet blåmärke) haha..


*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Idag blir de å jobba över i skolan, har mycket kvar att göra med vårat designprojekt som sak vara klart på fredag. Jag glömde ju av att vi skulle jobba med de efter skolan igår, så jag drog iväg till hallen på en gång...hehe de fick jag minsan höra idag! Men..men de sas med ett leende på läpparna;) Så de blir å jobba på som bara den idag!

Sen har jag lute bilder från igår kvar att redigera när jag kommer hem...ingen rast å ingen ro här inte!


Blir skönt på söndag när revyn är slut så de lugnar ner sig lite..men sammtidigt så jävla trist..de e ju sååå kul å hålla på å jobba med revyn så de e sjukt!!..Haha få se alla småsaker som ändras i sketcherna å så..kommer kännas mysko när de e över.

En skön med ändå tom kännsla..

//Fotomuppen

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida