torsdag, november 09, 2006

ett snarkande monster



jahapp..gårdagen då...

Hockey på sportexpressen..skulle se matchen på Bosporen...men..för de första fick vi inte igång tvn..å för de andra så visade det sig att de inte ens hade kanalen..BRAAA!!

Men..Emil fixar..som han själv alltid brukar säga..så de blev å dra å se matchen nån annan stans.naaajs.

Sen blev de Baren..En viss Hejarklacksledare skulle ju gå manekäng på modevisningen som va där igår..å de fick man ju INTE bara missa..kameran va å med såklart..Min första mode-fotografering...har inte kollat igenom bilderna riktigt än..men dom jag kollat på fanns några hyffsade..men de märks att jag inte fotat sånt förut..men de kan nog bli bra.

fick dit större delen av klassen å..så man satt å snacka skit på baren med dom..huuur trevligt som hellst. Sen drog dom å jag blev ensam..
Stod ute i kylan å snacka med entrévärden ett tag..sen gick jag in drog på mig jackan å gick en timmes promenix genom Leksand. Va i princip nykter eftersom jag ska köra bil idag..så de blev för segt för min del.
Sen gick jag tillbaka till baren för att få nycklarna av Emil..han skulle på efterfest..å jag skulle sova.
så står han där vid uteplatsen på baren å ser full å glad ut å snackar med lite folk. så säger jag till han:"å du e full å glad ser jag?"
han svarar:
-"nää jag e inte full.jag har bara lagt ut 15 spänn på en korv idag..de e allt"
haha jo Emil..de e nog sant..men..all gratis Champange du fick i "logen" då?? haha

tog nycklarna, drog hem..å la mig på soffan..å fy faaan va skönt de va!
Så ringer telefonhelvetet...Emil...
-"tja va gör du då?"
-"Jag soover"(svarar jag yrvaket)
-"Vadå? hos mig?"
-"Jaaa"
-"jaha..fan..jag e på efterfest ja..men dom har inge is här..de har bara lingonsylt..de är illa"
Jag va trött och nyvaken(och där av smått irriterad).så jag svarar lite smått irriterat:
-"Ja men va fan!De är snö å is ute..de e bara att gå ut å ta!!"
-"aja..de löser sig.kommer hem snart. Öj!"

Så la vi på å jag somnade om så skönt igen:)

Så plötsligt vaknar jag till av kännslan att nån står nära..å så rör sig täcket. SÅ jag vaknar til..så står Emil å kollar ner på mig å ler.
-"tja..gå å lägg dig där du ska. Sa jag åt dig att sova på soffan?"
-"mm"
-"oj..förlåt..gå å lägg dig!"

Så de gör jag..å somnar rätt fort trotts att Madden spelas för fullt å tvn står på.

Så vaknar jag IGEN..av ett F-R-U-K-T-A-N-S-V-Ä-R-T högt snarkande. Han hade lagt sig.somnat..å nu låg han där å snarka för full hals..hur FAN ska man kunna sova när de låter sådär?? Jag har aldrig hört en varelse snarka så högt som han gjorde!
Så tystnar han..skööönt..håller precis på att slummra till igen..så drar han igång å snarkar IGEN!
ujujuj..fick inte många timmars sömn..så låg han å mummla nått i sömnen som jag aldrig lyckades få fram va de va han sa. De va inte långt ifrån att han fick en,två å flera armbågar..men..de va jag för snäll för..den gången..hehe men jag upptäckte idag att jag har blåmärke på knytnäven..så jag kanske gav han en snyting i sömnen ändå;)

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

nu ska jag snart på kon-träning inför halkbanan i mörå..fy faaan va nervös jag e inför morgondagen..ska bli intressant å se hur många bilar jag förbrukar i morrn.kommer sladda av heela tiden.ska vi slå vad?? haha

Nu ska jag börja röra på mig tror jag. Måste köpa snus..Frida va min lilla räddande ängel idag..hade bara två snus kvar..å hur FAN skulle jag klara av dagen med bara två snus lixom?? INTE ALLS!
Men denna lilla ängel hade en extradosa Göteborgs rapé med 5 snus i..räcker aldeles laaagom tills jag hunnit köpa ny! Hon rädda min dag!

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

nej NU ska jag röra på mig! haha...Ska kolla igenom å fixa bilderna från igår när jag kommer hem sen!!

Mina tröjor fick jag igår btw! mkt nöjd med resultatet!:)

//Fotomuppen!

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Haha, låter som VM- i snarkning... Vi kankse ska arrangera en tvälig i snarkning mellan Lego och Emil :) blir intressant att se vem som skulle vinna! haha... Kramis

2:59 em  
Anonymous Anonym sa...

Och du, lycka till på halkbanan! =)

2:59 em  
Blogger Fotomuppen sa...

ja lätt! asså..de va de värsta jag hört! aldrig hört en varelse snarka så högt nån gång!

6:59 em  
Anonymous Anonym sa...

haha då har du aldrig hört mej snarka, det hör jag det :P

12:30 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida