onsdag, november 22, 2006

Backa in i ett träd!!

Ujujuj...uppkörning i Mora idag. Hade uppkörningstid kl 9 i morse.
Vi va ett gäng på 3 tjejer å Patrik(körskoleläraren) som drog upp mot Mora från Leksand vid 7.45 tiden. Va sååååååå nervös!!

så jag va först ut! tycker synd om de anndra två som måste gå runt å vänta i Mora i över 2 timmar innan de va deras tur...

Men han som jag hade som kontrollant va jävligt trevlig..vi satt å snacka om allt i bilen under färden..Va ut å åkte nån liiiten väg jag aldrig vart på förrut...trodde jag va helt vilsen..men vi kom då rätt..Känndes rätt bra när vi va ute å körde..

Men sen kom parkeringen..när vi va inne i Mora Centrum så skulle jag svänga in på en parkering för att backa in bredvid en annan bil. Blev lite nervös...men hitta en plats å började backa..kännde att jag backa för sent så jag kom lite för långt ut..men jag tänkte att de rättar jag till bara jag ställt mig nogorlunda rakt..jag hade koll runt om mig..så preciiiis när jag skulle lägga foten på brosen å sen växla till ettan för att åka fram lite å fixa till parkeringen..säger de SMACK! å bilen stannar till..jag backade på ett TRÄD!!

Fitta!! tänkte direkt.."Nu e jag kuggad så in i helvete!! men jag fixar väl till parkeringen å kör riktigt nu i slutet så har jag NÅTT bra å ta med mig till nästa uppkörning"

Å till råga på allt va de där de sista vi gjorde innan vi åkte tillbaka till simhallen..*SUCK!!*

Så sen åkte vi tillbaka..jag parkerade bilebn å stängde av den å väntade på att han skulle säga "KUGGAD!!"

han vänder sig mot mig..kollar på mig å säger:
"Ja de där kan jag ju bara godkänna!!"

VA!?!
han sa att han kolla på helheten, å i helheten va de riktigt bra kört!

man ba phew!!

så..nu har man kortet!! eller ja..just nu e de en simpel papperslapp..men om en vecka får jag hämta ut mitt körkort på posten!:D weeii!!

Alla va helt chockade när jag kom till skolan..å fråga vart jag hade vart..så sa jag att jag vart å kört upp i Mora..å alla ba "hur gick de"..hah aå jag svara.."jag backade in i ett träd"..å såg man hur ledsna alla såg ut å skulle till å trösta mig..så sken jag up på sa "MEN jag klarade de iaf!!"
haha..fick låna Mikaelas bil under lunhen å körde runt lite i Leksand bara för att få känan på att åka själv i en bil..HEEELT grymt konstigt men ändå..sååååå najs!!

passa er på vägarna nu..för nu e jag lös;)

//Fotomuppen

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

GRAAAATTIS BRUDEN! :D :D fan vad kul för dig! haha, skit i trädet. i Mora får man backa på allt ;) kanske inte små barn då kanske......
haha aja, skit kul! vi hörs och ses! ta det lungt på vägarna bara! ;)


pusspuss

5:36 em  
Anonymous Anonym sa...

Grattis Gumman! Han kan inte ha varit Moring ;) haha!! Längtar till lördag då man får träffa dig igen, då ska vi fira dig med ;) Kramis

9:42 em  
Anonymous Anonym sa...

du skulle kört på någon moring istället, trädet hade väl inte gjort något dumt?

11:17 em  
Anonymous Anonym sa...

Grattis!

10:39 fm  
Anonymous Anonym sa...

skandal..... nu får man hålla sig inne hela tiden.

7:55 em  
Anonymous Anonym sa...

haha jadu jag skulle känna mig mega rädd för att ihuvud taget åka ut på en väg om det hände mig >_> undrar om man vågar åka med dig nu ;) XD

11:16 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida