söndag, januari 21, 2007

Ford E-Skrot!


Ford E-Skrot som min körskolelärare Patrik så vackert uttryckte sig när han såg va jag skaffade mig för bil. Idag fick jag svaret på varför.

Kortfattat: Börje mår lite dåligt just nu och är Strandsatt i Leksand(inte de sämsta av ställen att va strandsatt på..men ändå)
Åkte till Leksand å kollade Leksands J20 spela mot Björklöven idag, och i periodpauserna satt man inne på Sport Bar och kolla in på matchen som pågick i LRF, Leksands AP1 spela.

När man kommer tillbaka till läktaren inför tredje period ser jag att vi fått finbesök, av Anton! Såg senare att Emil smsat mig när jag satt i Sport baren, och skrev att Anton hade frågat efter mig. Sååå söt liten mas han är. Kom å hoppa upp i mitt knä en stund oxå.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Sen va de tänkt hemfärd med Börje eftersom vårat vackra innebandylag skulle träna. Mark och Jonas skulle komma till Emil där Börje stod parkerad för att guida Sågmyra masarna till den lilla gympasalen i Gagnef.

Men de gick ju..ehm..bra. När vi skulle åka så kom Flamman,Patrik å Emil gående från arenan, och Flamman börja direkt dampa sig å ställa sig framför å greja. Sen när jag va påväg ut från parkeringen så ser jag Flamman komma springande mot Börje bakifrån, så jag tänkte jag skulle driva lite med han å tvärbromsa så han sprang rakt in i bilen. De gick ju bättre sagt än gjort. Trycker ner broms å koppling å hör de klicka till å bromsplattan åker rakt ner i botten,*SMACK*. Jag drar i handbromsen(som tur va så kröp jag fram så hastigheten va långt ifrån hög). Sedan öppnar jag dörren å skriker ut en låååång å hög svordomsmening. Emil kommer fram å frågar va de är.

-Bromshelvetet gick sönder. FITTA!
- Vadå? Handbromsen?
-NEEEEEJ! Fotbromsen! HELVETE!!
-Ja då kör du inte en METER! Backa tillbaka och parkera.

Sagt å gjort, jag helt småhysteriks å förbannad bakom ratten lägger i backen å backar bak försiktigt med tanke på att jag inte har nån broms, så börjar Emil å Flamman kolla under huven medans jag ringer Mark å talar om varför jag aldrig kommer nångång, så han kommer tillbaka.

Vi kom fram till att de va nån slang som gått sönder till bromsen för när jag pumpa på bromspedalen så pös de.

Mark säger till mig att vrida ratten åt vänster så mycket jag kan så han kommer åt att se bakom. Så jag gör så, han hukar sig för att kolla å ber mig pumpa. Jag hinner pumpa max två ggr innan man hör han skrika ut "SLUTA PUMPA!" å alla runt om brister ut i skratt. Mark reser sig upp aldeles oljig å utbrister:

- "japp slangen HAR gått sönder. Oljan kom ut som en jävla högtrycktstvätt!"

De roligaste va nog innan Mark hunnit dit å jag sitter i bilen med dörren öppen å svär, när Emil kommer fram å nästan skriker ut mig att:

-LUGNA NER DIG! Bli inte så arg utan ta de lugnt så försöker vi fixa de här!

De sluta med att jag fick åka med Mark å Jonas till Gagnef å Börje blev kvar i Leksand. TUR att man har en bilkunnig morbror som bor nääära mig, men..haha han tyckte inte de va lika tur;)

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Innebandyträningen då.. FY FAAAAN va skoj de va! Vilket lag vi har! ujujuj! folk komme råka på däng alltså!

Vi fick besök av 1/3 från IBK Skrumplever som hoppade in å spelade lite oxå. Haha..säger bara de;)

Nu är jag Blå..ehm..Prickig?..på både ben,lår å mage..de fick in några fullträffar med bollen under tiden vi träna..men man måste ju skydda målburen;)

Just nu sitter jag å Helen med världens träningsvärk i röven, men de e sånt som man tar hårda som vi är;)

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

På tal om jag å Helen. Vi hade skräckfilmskväll hemma hos mig i kväll.Drog iväg med Mondeon till OK/Q8 i Djurås å hyre två filmer, A tale of two sisters(asiatisk skräckfilm) och Hostel.

Hade hört att Hostel va en riiiiktig rysare så vi tog den sist.

A tale of two sisters...ja..va kan man säga..jag å Helen e fortfarande totalt jätteförvirrade över den filmen. Totalt värdelös, man satt mer å skratta än va rädd..eller ja..man skratta för man inte fatta nånting..å som sagt..fattar fortfarande inte mkt av den.

Hostel.. BRA FILM! kanske inte såååååå psykist läskig som man hade kunnat hoppas..men..den satte ändå spår..både jag å Helen höll på att få upp dom ostkrokar vi fått i oss under filmen. Har fortfarande lätta rysningar i kroppen. Sevärd film!

Satt å klämde på en portionssnus i mitten av filmen, men.,.jag satt seriöst på att fundera tt inte lägga in den, för..usch..haha man mådde ju inte direkt bra.

Ska man göra en skräckfilm som JAG ska bli EXTREMT illamående av..så ska man zooma in fötter..å..ja..de hade de tydligen uppfattat i båda filmerna..men värst va de i Hostel..å shit..jag fick GRYMMA kväljningar. Helen bara satt å skratta åt mig!

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Hade hoppats på lite trevligt Herrbesök under filmkvällen å, men de behagade tydligen inte att dyka upp eftersom de satt nån annan stans och införskaffade sig mat i stället...vilka jävlar..;)

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Härmed är loggan för vårat underbart vackra å bra innebandylag KLAR! Men loggan bibehålls hemlig för ALLA tills på fredag för lagkamraterna, och tills på lördag för allmänheten!

i morrn blir de tröjtryckning för glatta livet!

//Fotomuppen

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

attsingen vilken otur du har >.<

ahh måste hålla med om A tale of two sisters... den va så förvirrande så jag såg faktiskt inte ens hela när jag såg den för länge sen... stor besvikelse kan man ju säga..

3:41 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida