lördag, januari 20, 2007

Sala-drottningen

jahaja, då va de ett tag sen man tjola lite i den här då.



Va till Avesta förra helgen och målade tvåpinnsflaggor och söp. Bl.a målade jag å Helen MIN Ollasflagga som jag designat fram. mycket stolt över den måste jag säga.



Öl-drickningen började redan under självaste falggmålningen, för att sedan övergå till ett bra supande uppe i Legos lägenhet.
Efter en högljud men trevlig förfest beger vi oss till Trappen, köper en öl å sätter oss. Som vanligt när vi börjar bli lite fulla så brukar de av nån väldigt konstig anledning alltid lyckas slinka ut ett antal leksandsramsor ur våra munnar, och så väl denna gång å. Tillslut kommer vakten fram å säger:
"Ok, ni har två altenativ, Dämpa er eller gå härifrån!"
Vi tyckte just då att..vi dämpar oss. Men sen ångrade vi oss.

En kvart efter att vakten kommit, fick han rycka in igen..den här gången blev vi utslängda och avslutade dagens turné med "ARGENTINA!!". lr ja..vi stod ju utanför å skrek sen å;)

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Dagen efter va de inte allt för segt för min del, men för andra såg de värre ut haha. Jag å Helen drog ner å fortsatte med Ollas-flaggan så vi skulle hinna bli klar med den.

Vi va kvar hos Lego å kollade på hockeyn sen skulle jag å Helen dra oss mot Gagnef med min lilla Börje. Men den hemåkningen blev inte så smärtfri som man hade kunnat tro.
Gösta 2 slog till igen. Lyckades åka ut på fel avfart ut från Avesta, så jag åkte åt fel håll. Men..men..jag upptäckte inte de förrens jag ser en stor skylt där de står "VÄLKOMMEN TILL SALA" på. Jag hade börjat ana oråd att vi inte kommit till Hedemora än, å att ägen känndes smalare än den bruka. så när man år se den skylten utbrister jag till Helen:
"HELVETE! Helen..vi måste vnda..vi är i SALA!"
haha Helen höll på att garva ihjäl sig...så i Sala vände vi tillbaka..eftr att ha åkt 4 mil åt fel håll..
nytt smeknamn:Sala-drottningen

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Första (och enda) träningen för vårat innebandylag. Vi jobabr på stenhårt å kommer krossa allt motstånd.
Men efter att vi fått veta att en viss ordförande förstört vårat spelupplägg så måste vi snacka ihop va vi ska göra åt saken. Herr ordförande har alltså införskaffat Alkoholförbud under innebandyturneringen...dåligt!

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Nu blir de dra till Leksand å se Leksands J20 möta Björklöven, skaplig statistik från första mötet;)

//Fotomuppen

3 kommentarer:

Blogger Hellen sa...

Alltså jessica. ursäkta mig men tycker du att ludvika och avesta låter lika dant på något sätt? inte första gången du blandar ihop ;):P tihi
ses i kväll. puss

2:32 em  
Anonymous Anonym sa...

haha, jag tänkte samma sak! =) hahaha... Jessica, kanske dags att plugga lite Geografi,eller?! ;)

6:24 em  
Anonymous Anonym sa...

ja just det.......Ludvika - Avesta...är ju nästan ett helt alfabet emellan =) kanske blir sponsring av nått innebandylag på lördag ;)

5:34 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida