onsdag, december 27, 2006

My man!

Niklas Wikegård..VILKEN kille! me like him.

Jobbar för fullt på Ackrediteringscentret (har nada aning om jag stavade rätt där..men men) i leksand nu under JVM, så man får ju träffa mkt folk. Hitills har de både gått bra å kasst. I Måndags låg hela internet nere just i de huset vi håller till i, å ingen annan stans, så vi kom ju inte in i systemet å kunde där av inte göra ett skit. DÅ va de ingen kul dag vill jag lova.

Men efter den arbetsinsatsen så blev de lite party party först hos Emil å sen på Arenan, va rätt najs.

Gårdagen funkade internet betydligt bättre. Vi i de lilla gänget som jobbar under Daniel Eriksson, på centret, såg att Niklas Wikegård låg inlaggd i systemet å började diskutera om han skulel hämta ut sin ackreditering (åter igen..stavningen är ett frågetecken..men skit samma) i leksand eller i Mora. Men vi tyckte att de vore rimligast i Leksand eftersom Sverige spelar sin första match här. Wikegård va alltså den kändis som alla ville ta hand om. De blev nästan som en tävling mellan oss, VEM skulle få ta hand om å fixa hans ackreditering om han kommer till Leksand?

Igår kom han in, när de va som lugnast under hela dagen faktist. Vi höll just då på att käka i omgångar å jag satt vid en dator å fixa in lite press å skrev ut för att de va lugnt.just DÅ kommer han in, å jag va den enda som satt vid datorn, så man kunde ju passa på. Haha han hann knappt in innan jag sökte upp han i systemet på en gång å kolla på han å bara "ja ska du ha en ackrediering? varsegod å sitt så fixar vi bilden först".
Service på hög nivå, laminera å fixa allt. Haha nä rhan gått då va man lagom stolt.
"Jaha, å VEM fick ta hand om mr Wikegård då?"

Men jag glömde ta leg på han. Vi snackade om de att den som fick ta hand om honom skulle ta leg på han för att se hur han reagera...men men.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Så va man upp i taket på Ejendals å klättra lite å.
Daniel fick ett samtal typ en timme innan USA-Tyskland skulle spela första matchen, att Canada-flaggan som hänger uppe i taket i hallen ovanför norra- stå hängde åt fel håll å att de måste åtgärdas på en gång. ´För Sverige skulle ju spela mot just Canada senare på kvällen, å fatta vilken hysteri bland canadensarna de skulle bli om deras flagga hängde fel.

Så Daniel drog med sig mig så drog vi dit. 17m över isen med en sele på sig å gående på en yta av ca 30cm bredd. Knyta fixa å dona..men de va skooj. Folket som hade hunnit anlända till hallen för att se matchen , såg både förvånade å nästan skräckslagna ut när dom såg mig å Daniel där uppe.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

E rätt najs å jobba där man gör, får höra mkt. Jukka Rautakorpi kom in igår, å han å en snubbe från SR började snacka aldeles brevid mig där jag stod å laminera. SR-snubben frågar Rautakorpi om nån måste gå från leksand.
Svaret känndes som en käftsmäll..Österby till Norge. Han kom inte ihåg va laget i norge hette men han sa på sin finsk-engelska att de va nått smålag där nånstans...(dåligt översatt men de e fan inte lätt å höra va den grabben säger alla gånger)
Sen sa han även att de kanske kan hända att nån mer försvinner.
Jävligt synd att just Österby fick lov att försvinna...de va en mindre bra nyhet.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Daniel: Hörru, jag har en ackredering du får ta å fixa nu på en gång
Jag: Jaha, vem då da?
Daniel (ler): Hakanaman
Jag:Vad saru saru?
Daniel(ännu större leende):Hakanaman..känner du inte Hakanaman.
Andra i gruppen: ööh..va?
Jag(skiner upp):JAHA!! Du menar Hakan Aman!!:D
Andra i gruppen: ööh..va?
Jag:Hakan Aman.. Håkan Åman!..vi e internationella nu hörrni!;)

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Har du inget vettigt att säga så säg inget alls!

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

För nu ska jag på Baren å träffa Johanna för hon saknar jag!
I morrn blir de att skjutsa anna till Falun för hennes prov, å sen blire jobba!'

//Fotomuppen

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Leksand stavas alltid med stort L, du kommer ju hata mej, men jag kanske skulle bli din lärare så du lär dig svenska språket :P

12:59 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida