onsdag, januari 03, 2007

Vägen svängde inte...men de gjorde muppen

Har inte haft tid å rikigt uppdatera här..men de börjar väl bli dags igen.. jag börjar från...

Nyårsafton:


Ja fy fan rätt najs dag vill jag lova.

Började "förfesta" redan kl 17 med hockey..Sverige-USA. Lovade att skjutsa brorsan så han fick ta sig en öl, å så hänge faktist mamma,mormor å pappa med också.
Sen bar de direkt iväg från hockeyn. Först släppa av alla förutom bror i Gagnef, åka vidare till blng för att hämta upp dricka hos bror å byta om där.

Nästa stop-Ludvika!

När jag kört en bit inser jag att jag har lyckats med att glömma vägbeskrivningen hemma hos Daniel..De enda jag kommer ihåg från beskrivningen va att jag skulle svänga höger direkt när jag kommit in i Ludvika. Så när jag gjort de ringer jag Surre så får hon guida mig.

Fick en jättebra beskrivning, förutom den lilla ynka detaljen om att jag skulle kolla efter tända maschaller...som tydligen hade slocknat..så jag bara körde förbi huset å fortsatte en liten bit till.

Så ringer jag till Surre igen för jag hade börjat inse att jag inte va heeelt på rätt väg, så säger Helen att jag ska börja åka mot stora vägen igen..å då måste jag ju vända. Så jag slår på högtalaren på mobilen å lägger den vid instrumentbrädan framför ratten så jag kan köra å snacka samtidigt.
Kollar vänster och "ser" en liten grusplan med "svag" sluttning(de va faktist de jag tyckte jag såg), så jag snackar med Helen i fonen samtidigt som jag ska köra runt på den grusplanen...bara de att helt plötsligt såsitter jag å bilen fast...sluttandes neråt..de va ju för fan inte alls en grusplan utan typ en dike/sluttning med gräs..så jag satt ju fast...med farsans kombi dessutom. försöker backa upp med de blir bara hjulspår i den rätt nysådda gräsmattan. Helen har inte uppfattat all amina vrål om att jag sitter fast utan försöker fortfarande beskriva vart jag ska göra..tillslut utbrister jag:
Jag: "Men HELEN! LYSSNA! Jag sitter FAST!!"
Helen: "Va? Sitter du fast?"
Jag: "JA!"
Helen: "Patrik! Patrik! Jessica sitter fast vi MÅSTE hjälpa henne!!...men jag vet inte vart hon e nånstans.."

Kommer på att jag kan ju köra fram..då stod jag vågrätt med bilen iaf...sen klev jag ut å kolla om de fanns NÅN möjlighet för mig att ta mig upp av egen maskin eller om jag skulle få lov att gå å knacka på hos gräsmattsägarna å be om hjälp..men ser att jag kan backa runt å upp..så de gör jag å skriker till helen i telefonen (som btw fortfarande står å skriker till Patrik att dom två måste hjälpa mig komma loss..fast dom inte vet vart jag e nånstans)...men iaf så skriker jag
"JAG E LÖÖÖÖÖÖÖÖS!"

Å man hör ett jubel i bakgrunden från alla festande ungdommmar som höll till i huset just då.
Hitta fram tillslut å fy satan vilken najs fest de blev!:D




Glada fyllegänget i Ludvika!



Dagen efter blev de en liten promenix för mig,Helen,Patrik å Peter för att kolla upp spåren från dagen innan.
Här nedan får även NI se resultatet av en (vad Flamman än säger så VA jag nykter när jag körde..skulle ALDRIG köra annars!..hah amen jag förstår varför Flamman började fundera när han fick höra..haha) Fotomupp i en Ford Mondeo Kombi kan åstakomma ute på byvägarna.

Runt om va de bara skiiitfina hus..å detta va en näst intill nylaggd gräsmatta..hehe blir ny snart igen;)

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Helen hängde på till Leksand där vi bjöd två bakis grabbar på Gagnefs special (världens bästa bakismat från Gagnefs pizzeria)
Sen spelade jag,Helen,Flamman å Emil Buzz sportfrågor hemma hos Emil, kolla lite film..å lite mer film...sen blev de hemresa för mig å Helen.

//Fotomuppen

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

haha du kan du Jässika! =) och inte visste jag att de hade slocknat, sorry för det! HAHA! mwn fram kom du till slut och så skoj vi hade sen, Gott Nyttt År! Pussis

1:51 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida