lördag, december 23, 2006

1 månad idag

eller ja nu e ju kl över tolv så nu e de ju igentligen en månad från igår..men..aja tar de senare..

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

I onsdags va de hockey i Borlänge. Leksand spelade träningsmatch mot borlänge och vi var självklart där. Skulle hämta upp Surre,Tobbe å Niklas i blng så de fick åka med till hallen. Fick med mig Emil i bilden från leksand å.

De va ingen bra dag för mig. Shit vilket dåligt humör jag va på asså. Varit på ett konstigt humör hela dagen. Men sen blev de några faktorer som inträffade som fick mitt humör att klicka till. ujujuj ja jag säger då dä. haha på torsdan när jag vakna va jag fortfarande på lite dåligt humör.

I blng ishall träffade jag faktist på två "känndisar". Janne Tommos, fd Elitseriedommare i hockey å nu mer dommargranskare och ekonomiansvarig på han å hans fru Harrietts café i Blng, Café Zolá. Har jobbat där å där av änner Tommos:) Deras son Patrik förövrigt var en av linjedommarna denna match.

Å så träffade jag även på släkt:) Min kusins dotter Jenny.

De va länge sen jag träffade henne så de va en kul överaskning. Fick man annat å tänka på när man snacka mä henne (eftersom jag fortfarande va på riktigt dåligt humör).

Vi vann iaf matchen med 5-0 å Jens "Kalkonen" Bergenström fick göra Hattrick..najs dä.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Torsdag va de Falun som gällde. Skulle plocka upp Emil där för han skulle handla julklappar å jag hade livat honom att göra han sällskap. När jag väl plockat upp hpnom ringde vi även Axel å hörde om han hade lust att hänga på.

Så vi tre drog runt i Falun å shoppade lite (jag köpte inget dock).

Så va vi även ut på ÖB i Hosjö en sväng..å de va..ehm..en upplevelse...shit asså, blev överaskad själv över min reaktion. Kännde direkt jag kom in hur liten å menlös jag kännde mig. Börja direkt krypa ihop å kolla mig omkring hela tiden efter folk jag vet inte vill se mig där. Kunde inte slappna av, men jag e glad att jag hade både Emil å Axel med mig. Emil för att jag vet att skulle nån utav dom dyka upp, så vet jag att Emil ställer upp å försvarar på en gång, å Axel för att han e så jävla rolig å trevlig att man kommer av sig ibland att tänka påt så man slappnar av.

Hittade en bilbana där som jag va såååååå sugen på att köpa..ååh..dregglar fortfarande..VILL HA!! VARFÖR köpte jag den inte?..*suck*..men men..

Sen blev de käk å så skjutsade jag hem Axel å jag å Emil drog först till Blng å sen till Leksand, eller ja, Rönnäs till hand föräldrar för att slå in lite julklappar.

Väl hemma hos Emil satte han sig å va med i pokerturneringen som nån annordnat för bara leksingar å jag kollade på vänner.

Sen kl 20 va de OS-krönikan. Å shit vilken gåshud man fick, vilka minnen. Damenas OS-silver i ishockey som exempel...shit vilken sensation.

Efter krönikan blev de filmkväll med glass å kolasås å en sjukt bra film som handlade om Amerikans fotboll, RIKIGT bra va den, baserad på en sann historia insåg vi i slutet av filmen.

En skön dag å jag blev på bra humör igen:)

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Idag fick jag sova ut iaf! Känndes najs, va ett bra jävla tag sen sist. Hade kunnat legat kvar ett bra tag till, men Anna ringde å sa att de va klara att åka, vi skulle dra te blng, så de va bar aå kliva upp, klä på sig å käka frukost å sen dra.

Jag tror hela gänget fick klart julklapparna idag faktist..eller hyffsat klara iaf.

Några roliga saker hitta vi på Kupolen iaf.
Jag hitta en urcool (?) luddväst på H&M (som jag absolut inte köpte btw)

Anna å Marielle hittade någort vacker att kolla på..;)

Sen bar de hemmot i min lilla Börje igen. Har inte gjort annar å kört bild den senaste månaden. men de e najs. haha.


Förstå Annas chock när jag helt plötsligt räcker henne min ena sko å säger "här håll i den här" under tiden jag kör. Haha!

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Åter till en månad sen. För Exakt en månad sen tog jag mitt körkort. Så de va exakt en månad sen som jag satte märket i de lilla fin aträdet i mora. De va exakt en månad sen jag blev "Fotomuppens privata svarttaxi AB"..haha mm. De firades med en öl å lite julklappsinslagning.


En månad prickfri :) å så ska de fortsätta!!

//Fotomuppen

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Jasså vann Damerna OS-Guld? Cooolt att ta guld trots att man förlora finalen!

1:41 fm  
Blogger Fotomuppen sa...

ursäkta så mycket att min skalle är lite virrig då å då (eller ständigt)...

10:20 fm  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida