onsdag, november 14, 2007

Fel färg, inget köp

Jag är näst intill så långt ifrån en klänningtjej man kan komma, jag har på de senaste åren haft klänning tre gånger. På studentbalen, på studentmiddaen och på självaste studenten...ok hade väl en klänning på mig en dag på stan i sommras. Hur som hellst så ser jag mig mest i byxa och linne, det är sällan jag hittar nån klänning jag vill ha heller. I går va jag till Borlänge för att inhandla de sista grejerna inför gammlingsfesten på folkhögskolan på lördag. Å där på Cubus såg jag den, en svart axellös klänning som va sååååå snygg så jag fick bara lov att pröva. Den fanns i Svart och Guld men problemet va att de fanns bara en storlek kvar i svart å den storleken visade sig vara för stor. Jag Testade den guldfärgade i storlek 38 å den satt perfekt..men trivdes inte med färgen så de blev inget köp. Med tanke på att jag måste spara pengar va de väl egentligen lika bra...men ändå!

*-*-*-*-*-*-*-

Satt på klippan idag å kikade runt lite. Fick för mig att kolla in senaste nytt på aftonbladets hemsida för det va ett tag sen, å de första man får se är ett mycket bekant ansikte. En kmpis från Falun som jag träffade på en nyårsfest för första gången har tydligen börjat blogg apå aftonbladet om studentlivet i Linköping. Där ser man va som kan hända när kontakten fått en svacka..då dyker sånna som Marcus Gehlin plötslit upp av en en slump å man börjar fundera vad anledningen är att man råka tappat lite av kontakten.
Jag fíck lov att smsa killen för att höra hur de va med han. Fick svar efter någon timma, då hae tydligen mitt sms kommit fram mitt under en föreläsning å han hade inte stängt av ljudet haha.


*-*-*-*-*-*-*-*-

Va å käka på arenan idag med morsan, Helen och Olsson. Jag å morsan skulle åka till Sågmyra för att bland annat byta ut nåt linne hon köpt åt mig i fel storlek, och så skulle jag å Helen träffa på Christer Abris för fotografering, så e blevv att ta allting i ett svep..och så fick morsan chansen å smaka av den underbart goda maten i arenan.

De första mamma gjorde när vi satte oss i bilen efter lunch och fotograferandet och begav oss mot Sågmyra var att smsa hennes kolega och klackkompis Ingalill för att tala om att hon käkat mat med en massa snygga hockeyspelare men FRAMFÖR ALLT skakat hand med farsans stora Idol, Christer Abris. Hon är lite söt min mamma, de här med att hon skakat hand med Abris har jag fått höra ända sen lunchtid.

*-*-*-*-*-*-*-*-

Innebandyn börjar närma sig...SHIT va jag längtar! haha man går från Mupp till Bitch under en dag, ska bli skoj. Vi kommer då lätt ha roligast av alla lagen på plats!

Ska jobba på Fredag, sa att jag kunde jobba till fem men Per sa att han tyckte jag kunde sluta tidigare så jag slapp stressa då han hörde att jag skulle till stugan innan. Kom på sen att fem kanske va i senaste laget å så...ska se om man får sluta så tidigt som möjligt..chefen e långt ifrån omöjlig när de gäller mig i att jag ska få komma iväg på hockeyn!:D

*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Hittade bilder från när vi hade Kadriljuppvisning på skolan. Guuuud va jag saknar hästarna, livet med hästarna. Saknar Pinnen så sjukt å, vilken underbar häst!


Jag och Pinnen (Pinell) inne i ridhuset efter uppvisningen.

Pinnen är stark som...en häst höll jag på att skriva haha..stark som f*n! inte lätt å hålla han jämt, men jag gör ett gott försök.

Jag och Pinnen och så Alex och Bellman, den gammla läromästaren, precis som n gammal farbror va han, eller ja är han. Så vitt ja vet så e han i livet än.

De e kärlek de:) saaaakna! Han lärde mig så otroligt mycket denna envise å starke kuse. Ingen annan gillade honom så man fick han för sig själv. SAKNAR! lär åka till Rättvik å hälsa på snart alltså!

//Fotomuppen

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida