måndag, april 07, 2008

INTE min dag!


Idag är INTE min dag direkt. Började med att jag fick lov att gå upp tidigt för att jag måste till Klippan(HATAR att vara på klippan!!). Kommer in i köket hemma hos Per och får se snön falla ner och det e aldeles vitt på backen! SKIT!! E inte helt frisk så att få i sig frukosten i morse va inte det lättaste.
Sen ska jag ut till Börje som är aldeles snötäckt å borsta av han, ja då hittar jag ju inte sopen såklart, så tillslut tröttnar jag på att leta och sopar av han med min jacka i stället. Startar han å kör iväg. Svänger ut på den tvåfiliga vägen mot Mellstarondellen och känner helt plötsligt hur bilen börjar hacka, precis osm den gör om man försöker köra iväg på för hög växel. Kollar på instrumenpanelen och ser att batterilampan lyser och bilen dör. hinner iaf in någorlunda på kanten innan han ger upp helt, och på med varningsblinkersen. Ringer Per som kommer med röda Saaben, inte direkt något ställe man ställer sig att trixa med startkablar på, så det blir att bogsera biljäveln.
Börjar bogsera och det går finfint, me nplötsligt så slutar bromsen att fungera, gick inte att trcyka ner den, så det va ju bara till att sitta å använda handbromsen försiktigt. Så slutar även blinkerserna att fungera, och aldeles innan vi kommit hem till Per har även vindrutetorkarna slutat att fungra. Så hade vi behövt åka lite till så hade jag inte sett ett skit eftersom avrken vidrutetorkarna eller läkten fungera. Så rutan hade både snöat och immat igen. Jag FRÖS, va dyngsur, och arg. Fick iaf låna den röda SAABen till djurås, ska jobba 14-19 sen, få se vad det blir för jävulskap som händer då.
Ja just ja,tänkte att "Tur att farsan e i Örebro för då kan ja ju iaf låna mondeon den här veckan". Tjo fic ja, han had eju tagit bilskrället dit, å jag som trodde han tog tåget.
*-*-*-*-*-*-*-*-*-
Åkte till V-rås går, känndes tungt å trist när man satte sig på bussen å åkte dit. Men dit skulle man för hur det än e så har man alltid Leksand i sitt hjärta. Och va hände då? Jo vi gick ju å vann, å andra matcher gick som dom skulle...så nu är vi med i matchen igen. Gävle i morrn! Nu jävlar!!!
Gårdagen innehöll oxå folk som va på G med klibbor(minst sagt;)) haha och ett lyckat flirtande..å så Dääjvid i baren såklart;)
-Jessica tar du hand om min fiskemössa? Jag ska till baren.
*-*-*-*-*-*-*-*-*-
De sköningarna har startat en blogg, kan ju inte bli annat än galet roig! lätt att man kommer följa den, det borde ni å göra om ni vill ha er ett gott skratt. Som sagt den har precis startat, men jag har en kännsla av att de kommer bli en blogg man absolut inte vill missa att följa!
//Fotomuppen

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Det betyder att det kommer gå bra i morgon, för själv har jag haft lepra i händerna å tappat allt som kommit i min väg.

Dax att svälja, tabletthallen. Nu kommer vi.

8:56 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida