tisdag, november 28, 2006

snart e de jul..=/

nu är den här..den stora julyran...
FAN jag vill inte ha Jul! Jag avskyr Julen! En gång i tiden va den mysig å trevlig..ja nästan rent av underbar....men de va då..Nu får den en bara att må dåligt..

Kan ärligt säga att jag har inte haft jul på..ja de blir 7 år nu...
Julen försvann när Morfar dog.....varje år..när julskyltningar å köpa-julklapps-tressen börjar komma...kommer även tankarna tillbaka på Morfar..saknaden av han..
Vi fick aldrig nån riktig förvarning..spelade alltid som om allt var precis som de skulle..i flera års tid har vi fått veta nu på senare år.

Jag har varit grinig, irriterad å rent ut sagt Elak de senaste dagarna..veckorna...men de e bara för allt jag haft å göra..+ att tanken på morfar..å att julen e påväg..har kommit upp i min skalle. De får en ju knappas att må bättre.
Orkar inte prata om de heller...jo..kusinen..de skulle vara med henne då.. För jag vet att hon känner lika dant som jag.

fy fan..i bland vill jag bara sätta mig ner å låta tårarna komma..å kanske de blir bra sen..men jag KAN inte..har nån sjukt inbyggd spärr i bakhuvut eller nått.så jag KAN inte bara sätta mig rätt upp å ner å gråta om de inte skulle vara nått VÄLDIGT speciellt.
De bara är så..Kan känna en klump i halsen..ögona börjar tåras..men mer blir de inte.

Jag vet inte vart jag ska ta vägen alla gånger... Vill inte vara kvar hemma..vill inte snacka med mamma eller pappa om de..framförallt inte mamma..för skulle ja ta upp de med henne..då kan jag garantera att hon skulle börja grina..å då skulle jag bara sucka..trösta henne sen gå därifrån..så blir de ännu värre för min del senare..låter kanske egoistiskt..men..fan..i vissa situationer måste man få tänka på sig själv. Eller är de helt fel?
Vill bara komma här i från..men nu har jag ju bil å körkort så..nu har jag iaf lite mer altenativ än tidigare.

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Aja nu lär jag skjuta undan alla mina tankar å bekymmer..å göra klart dom där jävla målningarna som ska vara klara tills i morrn...

Morfar..du skulle bara veta hur otroligt saknad du är..även efter 7 fruktansvärt långa år...

//Fotomuppen

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

åååh men gumman. kan faktiskt säga att jag känner samma sak. julen är inte densamma. Vi kan prata sen.

Ring om du vill prata!

Pusspuss <3

9:28 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida