tisdag, januari 30, 2007

Familjen LTC

Hänt mkt denna helg,hockeyhelg som de va. Jag å Helen hade hyrt rum på folkhögskolan under helgen så man verkligen kunde släppa loss och festa utan att tänka på tid å skjuts.
Fredagen:

Förfest stod på Schemat. Mkt trelvlig förfest, mycket glada fol som verkade ha trevligt. Trubbaduren ger jag inte mkt för dock, men vi e Leksingar å kan ha ku ändå..eller..hur e de ramsan gå "Vi kan supa utan att ha roligt!".ja så va de ja;)

Nej skämt å sido, va en lyckad förfest trots att Jansson å Flamman började aciosera maten till att bli nått helt annat..hehe.

Matchen då..Huddinge stod som motstånd. Och min Ollas-flagga fick göra entre!


Bilden till vänster säger nog de mesta vilka som vann matchen.
Segerfirande i sportbaren, där tåget började gå, men jag måste säga, jag å Helen lyckades MYCKET bättre under JVM;)


De festades på friskt under kvällen.
När de började dö ut i sportbaren drogsde vidare till 14B där de satt en DRÖS med folk å festa för fullt.

Som sagt,fredagen började bra..men sludade mindre bra. Mitt uppe i allt glädje-festande får jag ett telefonsamtal när jag sitter på golvet på14B. Behöver inte gå in påt så mkt, men kan säga såhär: JÄVLIGT modigt av 3 bilar Rättviks-Moringar att slå ner2 18 åriga killar. Jag kan säga att jag har aldrig spungt så snabbt så långt nån gång efter de samtalet jag fick. å jag kan även säga såhär, efter den insidenten har ja NOLL respekt för poliser, att de sköter sitt arbete. Hur kan de sköta sitt arbete när jag å Helen får rycka in å stoppa en stark 2metare för att inte hamna i slagsmål,medans polisen bara ser på, för att sedan skälla ut mig å Helen.
Den kvällen visade vi dock att Familjen LTC alltid ställer upp för varandra, och muckar man med en, så muckar man med alla.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Lördag å dags för Innebandyn, med bara max 4timmars sömn i mig. Men fy FAN va skoj vi hade! The Muppet Show med mig som Kapten och Helen som assisterande röjde vägen vill jag lova. Övrika medlemmar i laget var Jonas, Mark,Luvan och Åberg. Snyggast tröjor hade vi å;) å inte minst snyggt kläddast coach! Stoltz du va GRYMM!
I b-kvartsfinalen va jag å Helen helt Galna! både på plan å på sidan av Plan. Men lagets stjärna måste jag säga va Åberg! haha vilken kille!Lilla Åberg gick fram som en ångvält å fick klacken på läktaren att skrika "Åberg är vår Idol!" och "15 kilo ondska!!" va mer kan man säga? han e min idol!;) Peka finger åt dommarn kunde han å göra;)


PÅ kvällen blev de Taco-buffé och festande När kl va 20.00 börja man bli rätt kalas, och trodde kl va runt 00.00. Men de va skoj som fan!kom i säng runt 6 på morgonen.


-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Söndan va de Förfest igen,ich ed sammanlagt 8 timmars sömn under hela helgen drog man upp till arenan bakis å seg å med jordens träningsvärk för att se Leksand möta Södertelje.

Emil fick agera DJ under förfesten,klarade de väldigt bra, men jag fick smått panik ett tag. SItter i godan ro,nyss käkat å snackar med lite folk. Så dras en låt igång å jag känner igen introt, inser vilken låt de e. MIN inspelning av Ovan där, därde e JAG som sjunger! Jag sitter längst ifrån baren,vänder mig om å ser Emil,Flamman å mark stå vid baren å stooor LE åt mig. Jag bara pekar finger åt dom, hahamen folk sjöng med iaf. Å Emil berätta efteråt att, tror de va DJ Bengt, hade kommit fram till han å sagt:
"Du vem va de som sjöng den där versionen av Ovan där!? Den versionen va ju grymmt bra!!"
Emil hade bara sagt att de va en tjej i gänget.
"Ja du MÅSTE skicka den till mig , för den va riktigt bra!"

skapligt stolt att få höra sånt:)


vi förlorade tyvärr matchen efter förlägning, men klacken va GRYMM! som Emil sa, de finns ingen sån klack i hela Sverige. Å laget kämpade som djur! Vi tog förlängningsförlusten med ett leende.

Årets hockeybild enligt mig å Emil;)

*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Har fått höra att mitt förra inlägg har rört många. Många som känner igen sig. Har fått mycket berömm för de inlägget. Blev omkramad i Fredags i Sportbaren.Betydde mycket vill jag lova. Skönt att höra att folk tar åt sig de man skriver och att de som hjälper mig, även kan hjälpa andra. Att man sitter flera i en liknande situation!Jag blev riktigt stolt. TACK!

//Fotomuppen

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida