torsdag, december 07, 2006

Röd och blå




yepp de e precis de färger som min kropp har just för tillfället. Men mitt hjärta e fortfarande blå-vitt..som alltid:)



Jobbade i arenan igår mellan 15-20..eller jobbade å jobbade..först tog de ca 20 min innan vi kom igång..va lite krångel med de ena å de andra. Sen när vi väl va igång DÅ va de jobb vill jag lova. Konka bar å drog på trossar å lådor å dyl. in på isen. När vi väl hade tömt hela lastbilen va de dags att bulta ihop trossarna..

De gick jäkligt bra..arbetsledarna blev chockade när vi kom å fråga efter nästa uppgift. Då blev de att lägga kabel..å nej inte den sortens kabel som man lägger på toaletten..utan kablarna till ljuset. lägga ut dom,tejpa ihop dom sen va de klart!

Citat:

"Så här mycket kabel har jag inte lagt sen sist jag va dålig i magen"

Hockeyspelare..jag säger då dä..men kul va de..haha.


Vad hände sen? jo..vi va 8st som bara satt..hade inget de kunde dela ut till oss...förrens om en halvtimma-45 min..då nästa lastbil kom med en massa tross å tyg å grejer..så där satt vi å snacka.

När klockan hade slagt 19.30 kom lastbilen..då hade man hunnit blivit lagom jättekall där ute på isen. MEN..vi kunde inte börja dra in grejerna då ändå..för de hade problem med trossen de skulel ha upp i taket med ljuset..så de fick lov att lyckas få upp den innan vi kunde ta in resten av grejerna..för annars fick de inte plats..så när kl va 20 å mit skift slutade..hade de inte lyckats få upp den än..så de blev juniorernas problem senare att bära in resten:)

Så idag e man aldeles stel, öm å blåslagen..haha men de e inget å gnälla över..de ska kännas att man har jobbat.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Kännde att eftersom jag redan e små"skadad" lite här å var e de lika bra å bygga upp de så man tar allt på en gång..så slipper man de sen.så vis maten lyckades jag skära ett hyffsat djup hack rakt in i fingret med brödkniven..blodet forsa rätt bra faktist..Men med ett plåster på så löser de sig siddu:)

Ja riktigt så här illa ser fingret inte ut då..;)

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Resa till Bofors i söndags..haha fy fan vilken rolig resa..matchen va den mest rubbade match jag sett..men de va skoj å se att grabbarna lyckades hämta upp underläget.med 3-0..efter typ 1.56 i första...

Dit å hemresan va lika psyko å rolig som vanligt.

å..Austria är varken Amerika, Australien eller Nya Zeland..ba så ni vet;)

Så hade vi lite disneydags längst bak i bussen..vacker skönsång..ehm..ja..:)

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Nu e de en bit till nästa hemmamatch..hur ska man orka vänta? hur ska man klara sig?..år bita ihop å bara läääängta helt enkelt..har lite planer på vart jag ska stå å fota lite i början av matchen..hoppas på att de kan bli rätt najs:)



//Fotomuppen

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida