torsdag, mars 29, 2007

"hur fan kan du säga färjestad är dålig?"

...Den frågan fick ja precis av Lego. Haha de va tydligen nått som va skoj med de, men jag vet inte vad. Lär ta å höra mig för om de:)


Satt med Pappa och mamma och kollade på Semifinalen mellan Färjestad-Linköping idag. Riiiktigt rolig match måste ja säga! Å den blev ju inte bättre att FBK fjantarna fick stryk å missa final! Och att det dessutom va Pajen som fick lägga 5-1 målet i öppen bur(han börjar bli bra på de;)..) gjorde ju inte saken tråkigare! Hoppas att fbk missar bronset å, de skulle verkligen vara hysteriskt roligt. Tror faktist MODO har störst chans mellan HV å MODO att klå dom..så ja hoppas att HV vinner nästa match så de tar sig till final!
*-*-*-*-*-*-*-*-

Soft dag i skolan. Hade två stycken studiebesök hos oss idag. Ett planerat från Rättviks gymnasium..så kom de även ett gäng precis när vi skulle sluta från typ Uppsala eller Sala(kommer inte riktigt ihåg)
När de från Rättvik kom satt några på balkongen å sola å några vid datorn å slappa..så komemr Frida inkutandes å utbrister

"Nu kommer dom!!"

och alla på balkomngen kommer in och sätter sig och dom vid datorerna skyndar sig till sina bänkar å plockar fram nått de kan låssas jobba med. Haha såg så hysterisk roligt ut! hahaha
*-*-*-*-*-*-*-*-
Efter ett års uppehåll beslöt ja mig för att börja ut å springa igen, så så fort jag kom hem bytte ja om å drog till Eljusspåret.


Säga va man vill om gagnef..men mysiga springspår har vi iaf!


Började ju bra..de första jag gjorde när jag sprang iväg va att hålla på att halka omkull i en superisig backe och slå mig sönder å samman, men på nått vis lyckades ja hålla mig på stående.

Fy fan! De e nästan så ja blir lite rädd för mig sj. Va SJUKT otränad ja e. Höll på att DÖÖÖ när ja va ute å sprang. Men de va positivt på de sättet att de verkligen peppar mig att fortsätta så ja orkar samma strecka som ja gjorde förra året..eller ännu hellre..vara lika tränad som java för två sommrar sen. Då hade ja verkligen kommit igång.



När ja väl kommit runt satte jag mig i bilen med vattenflaskan å trodde ja skulle dööö. va sååå slut så de va nå helt sanslöst. Va så utmattad så ja bara skaka. Skulle byta låt på mp3n..gick knappt skaka så sjukt mkt. Så reste ja mig upp för att strecha..å benen skaka så ja höll på att ramla omkull. Hade jag glömt Bricanylen hade ja förmodligen legat utslagen nånstans på spåret. Nej! Dags å skärpa sig Jessica! Så här får de inte va! Den här gången ska ja verkligen ta tag å inte lägga av efter en vecka som de brukar bli!

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Hitta en massa skivor med gammla bilder på igår. Va riiktigt roligt att kolla igenom! haha ja å Emma vi kan verkligen fula oss som fan!


Å man börja ju inte sakna ridningen när man hitta bilderna från NPNV-dagen vi hade i trean på gymnasiet när jag va i gruppen som red en Kadrilj-uppvisning. Å ja hade naturligtvis min trogne, sega å oerhört envise Pinnen (alias Pinell). Saknar den hästen så sjukt mkt. Av nån konstig anledning så avskydde alla i klassen honom..förutom ja som äääälskade honom! Haha men de gjorde inte mig nått..fick ja honom för mig själv;)
//Fotomuppen

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

fast man spelar inte om bronset... fbks säsong är slut :P

12:37 fm  
Blogger Fotomuppen sa...

haha nej just fan de gör man ju inte!haha!

8:25 fm  
Anonymous Anonym sa...

åh Pinell :D underbarare häst får man leta efter <3

9:16 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida