tisdag, mars 06, 2007

Bra helg! Bra dag!


Har varit en mycket bra helg måste jag säga!
Fredag:
Lilla jag lyckades (chockerande?) dra en liten floskel angående En viss Mustang och ett par fordfälgar. hehe.
Skön dag. Eftermiddagen spenderades genom att sitta hos Emil å kolla på film, The Departed , va helt ok. Fick pausa mitt i filmen för att åka å plocka upp Gidlund vid tågstation.
Direkt filmen va slut va de bara för mig att brumma iväg. Först till Posten för att skicka iväg kvalbiljetterna åt Superstars, sen hem för att sedan fara iväg å se Björborevyn. Något bitter eftersom jag visste va som skulle hända i Leksand. Öl,mat å hockey på Bosporen, sen fest. De ville ju jag å göra, men men. Va en riktigt bra Revy måste jag säga, de skötte sig GRYMMT bra, å de nya medverkande va RIIIKTIGT bra!
Fick reda på att folket skulle sitta hemma hos Emil å öla lite öl på kvällen, så jag bestämmde mig helt enkelt för att brumma iväg till Leksand med några öl så fort jag kommit hem från Björbo, å anslöt till 14B mitt under en omgång av Så ska det fan inte låta.
Lagfördelningen va Lag Soffa (Elisabeth, Ida, Bojken, jag) och vi vann överlägset, trotts att lag stol (Axel, Gidlund, Lotta) mutade domaren med diverse vin å grejer.
Sen bar de iväg ut mot tältet. Den extremt fula rosa dalahästen stod utanför och Gidlund tyckte att de skulle vara vääldigt roligt om jag kunde klättra upp å sätta mig på den å ta bild på dä. Så,jag kunde väl inte annat än å göra så. Väl nerepå marken igen får jag syn på nån jag inte sett på flera år. Min gammla klasskompis från Högstadiet, Tobias Maberg. Så jag halkade mig fram för å snacka med han, trodde inte han skulle känna igen mig, men de gjorde han. riktigt roligt!:D
De blev ingen ingång i tältet för vår del, ansåg att de va för dyrt att slänga ut 100 spänn, så i sammlad trupp drog Jag, Gidlund, Bettan, Axel,Bojken och Ida till baren i stället å hade det trevligt där, sen kom Emil å slöt upp å.
Fick sängplats hemma hos Axels föräldrar. Najs najs de tackar man för:D
*-*-*-*-*-*-*-
Lördag:
Blir väckta av en oförskämmt pigg Bettan som kommer instormandesi rummet å tycker att de e dags att vakna och att frukosten typ e klar. Så de va bara att försöka piggna till å kliva upp å klä på sig. Haha Axels mamma är en riktigt sköning måste jag säga.
Bettan drog in på Noret och jag å Gidlund beslutade oss för att dra in på systemet för att inhandla lite öl, eftersom vi hade bestämmt oss för att Lördag, då e de öla öl som gäller.
Slöt upp med Emil utanför Office, sen drog jag å Gidlund till Bibblan för att hämta mina utställningsbilder och sen återvända till Office en stund.
Tifo-arbete stod härnäst på agendan. Att skära stripes undertiden det pågår en grymmt spännande hockeymatch på isen i LRF-hallen va inte de lättaste, men jag måste säga att jag å Gidlund klarade det fint. Gjorde klart ALLA stripesen, och kaptenen hjälpte väl till lite på ett hörn med att putta på rullen på mitten lite då å då:)

Kvällen blev RIKTIGT najs!Tv-spels kväll och ölade i blng hemma hos familjen Gidlund.
Jag Emil och Gidlund körde TÄNNIS på Nintendo Wii. HUUUR kul som hellst ju! måste lätt införskaffa mig ett sånt så fort jag får råd. Spelade lite Boxning å. En viss Emil va väldigt kaxig innan matchen mot mig:
"oj oj jag ska krossa dig totalt!"
hmm..vem knockade ut vem i rond 2?;) hihi
Haha vet inte hur länge vi spelade egentligen, men de jag vet är iaf att jag å Gidlund klarade att hålla igång betydligt många mer timmar än Emil, som hamnade på en madrass mitt på folvet snackandes högljutt. Innan han somna in hann han då lägga in några spydiga kommentarer åt mig å mitt nintendo 8bitars spelande.
Vid 5, halv 6 tiden på morgonen nånting gav vi upp med att lira diverse 8bitars spel å slog på en NHL match som gick på tvn och somnade in nån gång runt 6.
-*-*-*-*-*-*-*-*-*-
Söndag:
Vaknade upp, nångång, tror runt 10 eller nått, till Vasaloppet på tvn. BRA skit!
Sportsligt inslag av den blivande segraren vid sista vätskekontrollen. SÅNT vill vi se mer av!
Sen blev de Wiiande för hela slanten! Körde en Turnering (tänker inte avslöja hela resultatet, de enda jag kan avslöja e att Gidlund är en svårbesegrad liten sate;) hehe)
Kom väl därifrån runt 23.40 nånting tror jag, haha råkade visst fastna rätt rejält i Wii-träsket, men de e sånt som händer. Va skapligt trött på vägen hem, va lite av en trafikfara vägen mellan Leksand och Gagnef. Koncentrationen låg nte på en sådär överdrivet hög nivå, så plötsligt så kolla ja till på hastighetsmätaren å insåg att jag legat runt 110-120 km/h nästan helavägen hem, hehe.
En mycket bra Helg iaf måste jag säga..en mycket MYCKET bra helg! Som även resulterade i en GRYMM träningsvärk i höger arm, tennisarm kanske;)
*-*-*-*-*-*-*-*-*-
Skön skoldag, och oplanerat Tifo-arbete. Möte hann vi mä innan Tifo-arbetet sattes igång. Olssons lilla fina avslutande av mötet va ett härligt inslag:
"Ja jag får visa för tackat intresse"
Måla måla lite tifo som sagt. Blev klar med de blåa idag. BRA jobbat gruppen, som för kvällen bestod av Mig, Emil, Bojken, Ida och Stoltz!:D Och en stoorl Eloge till våra underbart bra vaktmästare, ni kan inte få beröm nog!! i morrn blir de jobba jobba, ska väl vara i Leksand om si sådär mindre än 8 timmar, så man kanske ska fundera på sängen. Men, ja..haft svårt å somna de senaste nätterna, håller nog på att vända dygnet lite. Måste försöka rätta till de snart igen!
aja får göra att försök å somna iaf!
//Fotomuppen

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

oohhh nintedo WII det va skit kul spelade det när jag va i karlstad... ja total ägde på bowlingen hihih

lät som en kul helg iallfall :) Hadé

3:32 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida