fredag, mars 16, 2007

somliga kallar de mirakel..

..jag kallar de ett bevis på de hjärta som finns hos krigarna vi har i Leksand!

Sen blir man ju inte direkt mindre glad av att få höra efter match att Lundström tar sitt jobb på allvar och går ner i omklädningsrummet inför tredje periodern och personligen bänkar Saarela och sätter in Ollas i förstakedjan!
Å de va då fan på tiden! Saarela har ingenting i Leksandsdressen å göra, den late jäveln. Han behöver inte ens anstränga sig att byta om till de resterande matcherna. Han tar bara plats från dom som förtjänar platsen, spelare med hjärta..de riktigta LeksandsKRIGARNA!..som till ex Ollas!

Inför tredje periodern satt jag och Luvan å snackade inne i TIFO-förådet, med 2-4 på resultattavlan va man kanske inte så inspirerad att dra ut för tredje periodern å satt å funderade skarpt på att sitta kvar i förådet. Så kollar jag ner på min kamera jag hade i handen å kom på att, just fan jag har ett jobb å sköta..så tänkte jag till en gång till:
"Va fan e de jag sitter å tänker?Visst att de är tungt nu, tungt som fan..men va fan! man e ju leksing tills man dör, å vad e de för signal till spelarna om vi som supportrar ger upp?Jag har altid setat å klagat på folk som är medgångssupportrar, å nu sitte rjga å tänker precis som en sån som jag verkligen AVSKYR!"

Så då reste jag på mig å trängde mig in i klacken ås rkek som aldrig förr..När Rögle lyckades trycka in 2-5 i början av tredje slutade vi inte sjunga, utan sjön snarare högre. De märktes på Röglespelarena va chockade de blev när vi inte tystnade, och inte minst märktes de på Våra krigare. de va då de vände! 3-5 målet av Bergenström va ett riktigt viljemål. HELT sjukt! å heelt underbart!!

nu e man ÄNNU mer taggad inför Ume-resan i morrn!

*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Målade ännu en tavla i onsdags, men jag e inte ritkigt nöjd med den. De skule bli ett självporträtt, avmålad från en bild på mig som jag själv har tagit. Men de blev inte likt alls, mkt besviken på mig själv.


Medan jag står där i min egen lilla värld med färg på händerna, lyssnar på musik å målar för fullt, e jag så dum att jag kliar mig i ögonen å de börjar bara svida till som satan i högerögat. Sen tänker jag inte mer på de. Men det blir värre å värre.

Utgång på onnsdags i blng med Gidlund å två av hans (som han själv kallar dom) pundarpolare. Haha dom tyckte inte om mig å jag tyckte inte om dom haha. Men de blev riktigt trevligt trots att de va helt dött ute. Haha så blev man ju kallad för Saarela under kvälen å.

*-*-*-*-*-*-*-*-

Vaknade upp i blng på torsdagen lite småseg. Ögat känndes värre än gårdagen, men gick helt ok, ända tills Emil kom å hämtade oss så man fick lov at kliva upp å ut i bilen,. Gickknappt å hålla ögat uppe å de bara rann. Va inge skoj under matchen heller. Folk trodde antingen att jag stod å grät, att jag hade gråtit, eller att jag va jättesliten. Ett minus va även att de är mitt "fotoöga" som krånglar, så de va lite kämpigt att fota igår.

Så när man vaknar upp i morse har de runni ÄNNU emr från ögat, en massa klägg å äckel å ögat e sprängrött. Va inge skoj å köra till skolan idag när man knappt kunnde hålla ögonen öppna pga att de sved som satan. Blev en farlig biltur, men fram kom jag. Svider inte lika mkt så länge jag e inne, blir värre när jag kommer ut i ljuset. E rädd för att de håller på att bli en infektion, ska rådfråga med mamma när jag kommer hem om ja ska åka förbi vårcentralen idag, eller om de kan vänta tills på måndag om de inte blivit bättre. Har sån koncentration på morgondagens match att jag inte känner för att åka å kolla upp de idag.

//Fotomuppen

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hoppas ögat blir bra! Vill ju verkligen inte tappa alla de bra bilder du tar! Kanonskönt med någon som tar sjyssta bilder på matchen och klacken..

Keep up the good work!

4:15 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida