måndag, mars 19, 2007

Kommer aldrig bli klar..

Nej jag tror fan jag aldrig kommer att bli klar med tavlan jag håller på med, självporträttet. Trodde jag va klar redan i onsdags. Sen kom jag på en liten detalj jag skulle ändra på, s den blev lite bättre, och nu sitter jag å kollar på några bilder jag tagit på den å hittar detaljer jag går och ändrar hela tiden.


*-*-*-*-*-*-*-*-*-
Efter 4 timmars sömn va de dags på lördag morgon, på tok för tidigt, att kliva upp å dra till bussen med destination Ume! match mot Björklöven va det som väntade denna dag.
Dit resan blev jävligt rolig! Bra blandning av folk, en lagom fylla..massa glada skratt och hysteriska skämt..eller nått..haha
"Här kommer vi!..TO THE AIRPORT!"
Matchen va..som den va. En viss 52 ska man skicka to the airport! Vissa tvivlar jag inte en sekund på att de inte kämpar, men de hade tagit ut allt i matchen hemma mot Rögle. Benen höll inte.
Hemresan blev inte en rolig historia. Många kännslor i luften. Tårarna bara rann, gick inte å hejda dom, vet inte hur länge jag satt under min jacka i bussen å bara grät, va SÅ knäckt!
Efter en liten pratstund med Emil, kloke storebrorn, så känndes de lite bätre och jackan åkte av å ölen fram! för hur de än är så e man, som jag sagt sååå många gånger tidigare, Leksing tills jag dör. De va som Emil sa, första reaktionen va besvikelse,man blev less..sen försvann den å ersattes av revanchlust!
Min pappa är en underbar människa, kan inte älska den gubben nog! Han ringde mig direkt när matchen e slut, å då va man ju knappast munter. Så får jag höra av morsan på Söndag morgon att när de varit i Kättbo å kollat på nånting så hade farsan plockat upp sin mobil, setat å stirrat på den,kollat upp på mamma å sagt:
"Vad kan man skriva för uppmuntrande ord till Jessica? Hon lät inte alls så glad när jag ringde"
Då har gubben setat å tänkt å mig ända sen telefonsamtalet. Han e lite söt iaf.
*-*-*-*-*-*-*-*-
blev ju knappast att sova ut på Söndagen eftersom jag lovat att hjälpa Daniel att beskära bilder under U10 cupen som va i Arenan. Skulle vara där 9, så de blev inte många timmars sömn, men jag ångrar mig INTE!
Jag å Daniel satt å snacka under ett uppehåll(som vi själva bestämmde, vi va trötta å hungriga) och jag fick så sjukt mycket bra tips om hur jag ska bete mig å vad jag ska tänka på appropå min framtid som fotograf. Mycket bra tips och saker att fundera på. Ska iaf införskaffa mig en bärbar dator så fort som möjligt.
Så fick jag ett litet fotojobb i sommar av han å. Inte nått så jag slipper jobba på ICA, men ändå nånting. Så i sommar blir de la å få lov att hamna i kassan igen då, men får blanda de med att fota hockey!:D
*-*-*-*-*-*-*-*-

Jag är långt ifrån pigg just nu. E helt slutkörd känns de som, men jag tror att de som behövs e lite sömn så e jag back in business! Fick iaf för första gången på jäääättelänge en myskväll hemma ensam framför tvn..MYCKET behövligt å skönt!
*-*-*-*-*-*-*-*-
Haha en liten notis såhär i slutet av detta blogginlägg. Ett skönt citat av Daniel Eriksson uppe i pressrummet i en av periodpauserna i matchen mot Rögle.
Jag har varit å hämtat en kopp kaffe å kommer gående mot bordet, då kollar Daniel upp å utbrister:
"Du Jessica, va e de det heter nu igen när man spelar med färre man på plan?"
"Boxplay lilla Daniel."
"ja just ja"
Killen med kollen, men ja menar, han har ju "bara" varit på i runda slängar 70 matcher denna säsong + JVM matcher så..de e inte lätt inte;)
//Fotomuppen

2 kommentarer:

Blogger Dalmans sa...

Men sen är ju Daniel lite som han är också :P

6:28 em  
Anonymous Anonym sa...

Aaahh, sööt pappa... :) Önskar jag kunde vara med och revanchskrika lite på norra jag med, men gah, får vänta till nästa säsong... Nästa säsong...

9:57 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida