söndag, februari 25, 2007

Gurkland!

ja, skulle ju uppdatera dagen efter min födelsedag, men..de blev lite senare..hehe.
Onsdag:

som sagt...UNDERBAR dag! fy fan vilken underbar födelsedag man har å vilka uuuunderbara personer man har i sitt liv!

Drog till systemet efter skolan tillsammans med Emil,Pertan,Dääjvid och Åberg, å gjorde min första utköp på systemet. Sa de innan vi gick till kassan "om de inte kollar leg nu så slår jag fan personen i kassan!" med lite ironi i rösten.

Väl vid kassan verkade det som om hon inte tänkte fråga om leg, men i typ sista stund frågade hon, haha då blev man lite småglad;) å Emil drog fram mobilen å fotade.haha stort..eller nått ;) haha.

asså..Älvdalingarna, vilka stjärnor! haha man börjar skratta bara dom där två kommer in i rummet, haha vilka sköningar!

Fick ett mms av Gidlund närjag va hemma hos Emil, han å Gösta har varit lite hemlighetsfulla hela veckan, å de mmset talade om varför, de va en bild på dom två hållandes en tvåpinns flagga till mig!:D
"Grattis (rebus)Fotomuppen(/rebus hehe) 20 år! jag blev riitkigt glad å rörd! den flaggan pryder mitt rum just nu!:D


Sen blev de banderollsprayande å så hockey.
Kunde de ha blivit en bättre match?

Linus Persson gjorde TVÅ mål.

Leksand KROSSADE Bajen med 8-2.

i tredje perioden skulle jag fota i klacken som vanligt. Va inte så trångt i klacken så jag tänkte att jag skulle mingla runt lite å ta lite närbilder i klacken, men så ropar Emil på mig å typ gör fototecknet å pekar på stången å ut mot klacken, så jag tänkte att de va nått han ser som han vill ha bild på, så jag drar mig dit å klättrar upp å börjar fota. Så ska Emil precis säga nått till mig, å så hör jag från trummorna "JAAAG MÅ HON LEVA..!!"

Jo men visst, hela klacken brister ut i sång! Emil drar upp mig på podiet där han brukar stå, jag helt utan balans å håller på att ramla ner å tappa kameran, men han lyckas dra upp mig, å sj hoppar han ner å tar min kamera å börjar ta kort. Jag bara står där med ett stort leende å känner att jag blir rödare å rödare i fejan, å sittplats bara sitter å glor mot klacken.

När de sjungit klart drar dom igång "Muppen muppen ge oss en sång!"

Jag får typ panik å börjar rabbla igenom alla ramsor jag kan komma på i skallen för att komma på nån bra, men så räddar Emil mig, han hyschar klacken å skriker "Öj öj vi kör den här! Mhenamena!så hela klacken drar igång å kör den..å när de ska sätta igång å köra den en andra gång börjar klacken jubla..e blir mål..å VEM gjorde målat? Jo men visst! LINUS PERSSON!!

När matchen e slut kommer Helen fram till mig med ett stort leende å utbrister " nå va gillade du min lilla idee då?" då va de den lilla jäveln som kommit på de här med sången! haha

Efter match fick jag följa med Gidlund å Gösta till bilen, de hade tydligen nån överaskning där å.

Fick fotosmurfen av Gidlund, huuur söt som hellst står å pryder mitt rum den mä, å av gösta ska jag få the muppet show dvdn, men den hade inte hunnit komma än. asså..shit..vet inte va jag ska säga, blev mkt rörd! Tack!


Sen blev de festa lite hos Emil å sen ut på Baren!:D NAJS kväll!


tack så oerhört till Alla er underbara människor jag har runt om mig som gjorde den här dagen så sjukt bra å minnervärd!


*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Fredag va de dags. Partyresan till gurkstaden för att krossa lite gurkor!

Fy faaaan vilken underbart rolig resa de blev! Den spårade ur redan innan vi hunnit till bussen, alltså hemma hos Emil. Surre blev påsatt i Emils säng..av mig å Helen, sen kom Emil å hoppa på å..då blev de tungt! kommentaren när han kom va "AJ!" ;)

Jag krossa mitt käkben i Helens skalle..så jag e fan fortfarande öm! haha


Tifot blev RIKTIGT snyggt! Övertagandet av nationalsången blev GRYMM! shit när Leksandsklacken drog igång på andra versen, de va så de small i arenan! MÄKTIGT!!

Matchen va ruggigt jämn, men Leksand drog de längsta stråt å vann med 3-2! Hemresan blev en lycklig historia!

-*-*-*-*-*-*-*-



Lördag:

Jag å Helen hade bestämt oss för att åka till fiendeland för att se tjejvasan. Vi hade tänkt åka kl12..men kom iväg vid 13, men de gick bra ändå. Va ruggig trafik när vi kom till Mora men vi kom fram hela tillslut trots att de va jag som körde..hehe.

För att inte må allt för dåligt så hade jag å Helen prytt oss med Leksandsmatchtröjor! Vilket skapade reaktioner i Mora haha skoj skoj!


De roligaste va nog när vi drog in på en pizzeria på gågatan för att käka, så kommer en gubbe fram till oss å frågar hur vi törs gå klädda så där i Mora, vilket jag ger svaret:
"Ja men man måste ju vara stolt över sitt lag!"
"Ja..ja..helt rätt!! de va ett bra svar! Jag e hammarbyare jag."
jag bara kollar på han..å han fortsätter.
"å de e jag stolt över, så därför tycker jag de va bra att du sa så"

haha..hur cool gubbe som hellst.

Han kom fram till oss senare å när vi satt vid bordet å åt, så börjar vi snacka Leksand å Mora. Han sa att han tycker de e roligt att de går bra för Mora för han bor i Mora, men han hade ändå Leksand som favoritlag. Så kommer en urskön flosker ur gubbens mun.

"Ja asså, Leksand va ju ett riktigt topplag förr, ja mena..de va ju Världens bästa lag i Sverige"

eehm..ja just de..haha sen fortsatte vi diskutera lite till men när han märkte hur inbitna vi va å verkligen vägra gå med på att de va skoj att de gick bra för Mora, så sa han

"Vi tar den här diskussionen en annan gång, ni får hade såå bra å ha en fortsatt trevlig dag!" så gick han med ett leende! haha
Sen bestämmde vi oss för att leta reda på parkerngen där mitt träd står, asså de trädet som jag backade på under uppkörningen. De roligaste va...hehe JAG å hitta,hehe aja jag fattar mig kort, vi gick en omväg på ca 20 minuter, när vi märkte att vi hade bara behövt gå typ 100 m från där vi svängda av vid gågatan så hade vi vart framme direkt. hehe. Men vi hitta påt å jag posa vid de medan Helen fota. Folk som gick å åkte frbi måste ha funderat på va vi höll på med. Två brudar klädda i Leksandströjor sår på en parkering, den enda posar vid ett träd, den andra står å fotar. ja jävlar ja, de va skoj!



På kvällen bestämmde vi oss för att kolla på filmer å frossa. Flamman hängde på å.


Visa INTE den här bilden för Polisen...(jag drack inte LOVAR..bara sniffa lite hehe..;))

Flamman å Helen hade ansvaret för godisinköpet, Helen pekade å Flamman öste i. Asså visst, vi hade sagt att vi skulle frossa med Chips godis å läsk..men..asså. 1,5kg godis, 300g Chips, 3liter Läsk å så en påse med naturgodis..hehe! vi blev då mätta å glada iaf.

-*-*-*-*-*-*-

morgonen därpå vaknade jag med godisskålen på min mage, Flamman tyclte de va roligt å ställa den där. SÅ..de va ju bara å sätta igång å käka å slå på disney igen! haha BRA å skön dag!

fick ett roligt sms från en tjej från Strängnäs idag å. Sånna sms blir man inte ledsen över! man tackar för de!

//Fotomuppen

3 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

eftersom jag inte hann träffa dej något i onsdags på matchen och inte var med i fredags får jag väl säga grattis nu då... ps. det var jag som drog igång sången :P grattis gumman.

2:47 fm  
Anonymous Anonym sa...

Psst! Du kanske vill ändra stavningen på ditt namn på den sköna bilden på leksandtifocrew.se

7:13 em  
Blogger Fotomuppen sa...

skyll inte på mig när de gäller namnet på hemsidan..de e Emil som fixat de å stavat fel..jag ahr sagt de till han men han orkade inte ändra:P

8:12 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida