onsdag, mars 14, 2007

"Rötterna blir starka när de blåser.."

"..luften blir friskare när oskan går" -Som Kjell Höglund sjunger.

"Det är i Motvind som draken lyfter"

Finns hur många klyschor som hellst man skulle kunna ta till om läget just nu, men de som gäler är att vi lär bevisa att vi är Leksand, och vi ger aldrig upp!
Som Emil skrev i sin blogg, folk kan lätt sjunga "Leksing tills jag dör" , men har desto svårare att bevisa att de verkligen är så! JAG kommer då åka till Leksand igen på torsdag på hockeyn, JAG har anmält mig att åka till Ume för att se Leksand besegra Björklöven, JAG tänker HUR de än går i årets kval, komma tillbaka till arenan nästa säsong och säsongen där efter, och säsongen efter de. För hur de än går för Leksand, så är då jag
Leksing tills jag dör!!

*-*-*-*-*-*-*-

Efter ett mycket hårt arbete från LTC:s sida kunde jag måla sista strecket på våran underbart vackra OH-flagga Onsdagen den 7e Mars kl 00.00!! å fy HELVETE va bra den blev!De va många kännslor i luften när man såg den komma upp på läktaren i söndags. Med tanke på hur mycket tid de lagts ner på den. Jag , Åberg och kapten som spenderade tre dagar i arenan bara för att skissa upp den. Vi kunde anlända 8 på morgonen och gå hem efter att vaktmästarna gått hem. Sen anslöt mer folk och vi jobbade nästan dygnet runt kännds de som för att måla klart den!
På tal om vaktmästarna kan dom inte få cred nog för hur dom ställer upp fö ross och hjälper oss med allt! De är nog ingen annan stans som do har så bra vaktmästare som vi har i Ejendals Arena, dom är verkligen GULD värda!

Här under följer några bilder under arbetet på flaggan:

Jag och Åberg skissar upp korser med hjälp av rutmönster.

Korset och skölden målad och klar, nu e de "bara" rutorna kvar att måla!
Jag och Thomas jobbar för fullt med bröderna Abris.

Flaggan klar och uppe på matchen i söndags!

Vi har fått mycket cred för flaggan, och enligt mitt tycke så är de de bästa vi gjort! Alla har kämpat och slitit med den, och ingen har klagat trots de långa dagar vi jobbat, för vi vet vilken belöning som väntar.Belöningen av kännslan i att se den uppe på läktaren, höra reaktionerna från läkatren över något som vi gjort, och inte minnst uppskattningen från spelarna.
De skapar en viss gemenskap att få jobba med sånt här, det va som Stoltz kläckte ur sig medan vi satt och målade:

"Undra hur många människor de finns i världen som umgås genom att sitta på en jätteflagga med en bytt svart färg och sitta tysta och måla".

Var av Emil kollar på han, kollar runt på flaggan och svarar:

"Som det ser ut just nu är de 4 stycken!"

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Malmö borta i fredags blev en både rolig och tråkig historia. Mark, Stoltz, Jag, Bojken,Flamman, Skalk, Helen och Peter (arbetskamrat till Stoltz) bestämde oss för att hyra en minibuss och dra ner till Malmö, och så gjorde vi.
Att spendera 80mil i en minibuss med dom personerna va en intressant erfarenhet, haha Skalk och Flamman tyckte de va JÄTTEroligt (som en massa annat folk) att mobba mig för min extrema fotfobi, så jag kan lova att de satt inte långt ifrån att bilen skulle få lov att seneras.


Väl framme i Malmö blev de bara att in å lämna grejerna på vandrarhemmet, sen ut på en Pub som låg i närheten för att börja ladda inför matchstart! Väl på Pubben anslöt sig Olsson,Larsson, DP och några polare till honom från Malmö.

Flamman och Bojken visar va de tyckte om "Elins" tröja

En liten notis är att när vi kom in på Pubben lite nervösa över om vi lyckats hitat på Malmösupportrarnas häng, vi hade nämligen matchtröjor på oss, så fick vi applåder av dom som va där. Leksingar även där, så vi kunde pusta ut och börja ladda!

Sen va de dags att beställa taxi och åka till arenan. taxichauffören va huuur skön som hellst. När han såg att vi hade Leksandströjor på oss börja han tjoa å skrika "Heja Leksand!" och skriker att vi ska krossa Malmö. Och att föärjestad, dom tål han inte, dom får han utslag av. Så kläcker han även ur sig:
"Nu i kväll ni vinna med 20-0, blir de 19-0 jag bli besviken! 20-0"
Så vi gjorde en deal med honom, om vi vann emd 20-0 skulle han skjutsa oss gratis från arenan till vandrarhemmet, Flamman och Mark skulle sitta nakna på taket, å så skulle han skjutsa oss tillbaka till Dalarna gratis dagen efter.

Match blev de, och rolig va den..iaf i typ 47 sekunder. Men Leksand kämpade på bra, hade vi fått in 2-2 i stället för Malmös grymmt oförtjänta 3-1, hade det nog gått vägen. Men i hockey måste man göra målen, och inte förtjäna dom, och Leksand får aldrig dessa lätta mål med sig.

En viss besvikelse kom över oss efter förlusten, men eftersom ingen egentligen hade räknat med några poäng denna match, kunde vi skaka av oss dom kännslorna för att sedan dra ut i Malmö.

DP ringde och tyckte att vi skulel sluta upp med dom, så vi satte igång att traska runt i Malmö för att hitta på dom. Efter en timmes promenade va vi tillbaka till där vi började, och folk hade, trötta och hungrika, börjat lessna ur. Så där splittrades vi, Skalk å Peter drog iväg för att käka å dricka lite på Pubben vi satt på innan match, och resten av gänget gick till Burger King å käka. Sedan drog Flamman, Mark och Helen tillbaka till vandrarhemmet för att sova, medan jag Stoltz och Bojken bestämmde oss för att göra ett nytt försök att hitta på DP och gänget, och lyckades bättre denna gång.Vi hittade på DP och "Elin" på torget och följde med dom till den lilla irländska pubben som resten av deras gäng hängde på.
Väl där fick jag å DP lite problem. Bojken och "Elin" gick in först å jag å DP kom strax efter, var av DP blir stoppad i dörren för leggkontroll, jag bara ler åt han å ska gå in, så kollar vakten upp på mig å ber mig om mitt legg å.
Vakten kollar på DPs legg å säger
"Tyvärr, du är för ung"
Var av DP blir helt förtvivlad, å jag bara suckar. De visade sig att de va 23 där. "Elin" märker att vi inte kommer in å går ut igen för att kolla vad som försegår. Å när han märker varför vi inte komemr in börjar han att diskutera med vakten. Tala om att vi är från Leksand och att våra polare väntar på oss där inne. Vakten kolalr på mig å säger:

"Asså, tyvärr, de e för långt ifrn. Hade du varit 85a eller 86a så..men 87..nje de e lite fö rlångt ifrån"

"Elin" kollar på vakten igen, så kollar han på mig,så på vakten igen å säger att "Men kom igen du ser ju att hon är städad! deras polare väntar ju där inne, de har åkt ända från LEKSAND!"

"hm..ja..ok då..men blri de problem åker ni ut på EN gång!!"
"jadå" svarar vi å går in. Så nä rman komemr in så ser man Bojken stå i baren å beställa, haha jag som e 20 kom nästan inte in, men 17åriga Bojken kom in utan problem. Haha men bättre att de kollade legg på mig än på henne, då hade de vart kört.


De böev iaf en mycket trevlig kväll på Pubben, och DPs mage fick stå ut med en hel del! Den va skaplbligt blå och fin på söndagen sen när vi träffade på honom inför match.

Blev inte många tiamr sömn innan de va dags att liva upp för en tripp till Tyskland. Blev även de en mycket trevlig resa med fint vänder och en stor mängd inhandling av sprit, vin och öl.



Sen hemfärd, 120 min hem, lämnade Malmö runt 17-17.30. Kom hem runt 02.45 efter att retat gallfeber på bl.a Bojken de sista två timmarna med att sitta och sjunga. Stoltz frågade lite skämtsammt när vi va i blng för att släppa av Helen, vad jag gick på egentligen. haha ja de undra nog ja mä;)

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Så blev de inte många timmars sömn innan de va dag att åter igen gå upp för tripp till Leksand. MATCHDAG! Skellefteå va de som stod för motståndet. En av de jobbigsate matcherna på länge vill jag lova! Efter matchen va man helt knäckt och förstörd. Och inte minst dagen efter, dom leendena som man kostade på sig va knappast riktiga. Så när man dessutom kollar mailen å får se ett mail från Aftonbladet där dom talar om att jag inte fick sommarjobbet där som jag sökt, vilket va de jobbet som jag absolut allrahellst ville ha, gjorde ju inte direkt dagen bättre.



Blev en tripp till Rönnös och hälsa på Emil å hans pappa och kola på film, sen somna man in i soffan hemma hos Emil å sov et bra tag innan de va Bosporen och hockey som gällde.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-

På torsdag e de hockey igen, hemma mot Rögle, och de är bara att ta nya tag! Än är de inte kört, de gäller bara att visa hjärta och kämpa på!

"GO HARD OR GO HOME!" är de som gäller!

//Fotomuppen

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida