tisdag, mars 27, 2007

Solskene


Uuuuuunderbart väääääder nu! Solen skiner, man börjar känna värmen av solens strålar mot kinden, folk börjar t.o.m bli solbrända:)

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Lördag va de match. Förfesten va inställd med de blev en liten egen förfest nere vid orsanbaden i en stuga där..eller ja, vi satt ute på uteplatsen. Grilla, drack lite, jag drack typ ingenting dock eftersom ja skulle fota. Men en liten svag grogg till maten blev de iaf. sammanfattar den lilla förfesten som...rolig men sammtidigt..eh..de sket sig lite i slutet..men ändå blev de ett rätt lyckat slut på samma gång;)

match mot Björklöven. Förlust med 3-2. stort å se #29 Dan Johansson kasta sig för att täcka puck(å de syndes att de gjorde ont, riktigt ont) för ett lag han knappt spelat för, på en match som inte betyder ett skit. DE ska uppmärksammas!

Efter match hamnade manhos Emil. När man kommer in i Emils lägenhet ser man Lego ligga i fosterställning i sängen. Han sov så sött där så. Jag,Gidlund,Emil å Lego la oss å sov en stund, sen börja alla vakna till å de blev musik å lite youtube-klipp. Sen om de folk å de blev en skapligt rolig efterfest! Utly va ju inte direkt nykter..haha å inte tyckte han om fernet heller.


*-*-*-*-*-*-*-*-*-

trots att jainte va så full på lördan blev jag ändå rätt bakis på söndan. E nog all den Fernet som ja klunka under kvällen som är boven i dramat. Jag å Lego klunkade på ur flaskan rätt bra! men de e kärlek de..Fernet..ujujuj mmmmmums!

Dagen inehöll plankpizza på Napoli för mig,Gidlund å lego(träning för Emil) glass i de soliga vårvädret, sen ligga i soffan å bara slötitta på tv, å sova en stund. hämta Börje på Orsanbaden , åka förbi Bojken å Ida för att lämna lite grejer. Råkade hamna där lite längre än beräknat, så jag äkte väl hemmåt mot Gagnef vid 23 nånting.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Måndag å skola. En rätt soft skoldag. Ett besök på hattfabriken i Blng, där jag fick mitt i rundturen lov att kuta ut till bilarna med småmynt för att förebygga P-bot på båda bilarna. Tiden hade gått ut för typ 10 min sen. Men vi klarade oss från böter..båda gångerna!
Sen skulle min bil å snurra lite i blng för att hitta en tatueringsstudio nånstans i blng, nära Domnarsvallen upptäckte vi när vi äntöigen hade kommit på rätt väg. Medan vi letade vart vi skulle höll jag på att ta gänget till Falun i stället, åkte visst lite långt, men jag lärde mig nog nånting av Salatrippen så jag körde in på sidan å stanna för att betrakta kartan en gång till å kom fram till att vi kanske borde vända.

Jag kan ju oxå erkänna att under tiden vi letade bröt jag mot två, nästan tre trafikregler på raken. Råkade köra mot enkelriktat, direkt efteråt råkade ja köra mot rött..å vid nästa trafikljus höll ja öven där på att ´köra mot rött men lyckades precis inse att de skulle slå om så jag hann stanna:P hehe Börje å Muppen in Blnge! Varning!!;)

Efter borlänge va de Tulavippan i Gagnef som gällde. Vi skulle dit och inhandla lite saker för ett projekt till slututställningen designprogrammet ahrvarje år när de går ut. Temat för våran utställning är "Omtolkning av Dalarna" så vi ska ta en grej, designa om den antingen konstnärligt eller Designmässigt. Känns lite klurigt att försöka tolka om ett ställe man bott i hela sitt liv, man e rätt fast i så det är. Jag höll p att få spel när Sara(våran lärare) gav några förslag om vad man kanske skulle kunna göra å nämner:

"..kanske göra om kurbitsen.."

Minns att jag reagera direkt å tänkte:

"Man RÖR inte kurbitsen..de är heligt!"

men de blev en najs tripp på Tulavippan, knata runt hitta lite billigt skrot, å så en glass som vi satt å käkade på en bänk utanför i vårsolen å bara snacka en massa skit. heelt underbart!

Väl hemma kom Anna förbi så vi hyrde film, snaska lite onyttigheter å bara hade de skönt! Va riktigt trevligt, längesen ja umgicks med henne, har haft så mkt annat att göra.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Snart e de dags att sjösätta båtarna:)

Tisdag å ledig. Jag å Anna bestämmde oss för en heldag tillsammans, så vi tog en uuuunderbart skön 2timmars promenad genom Gagnef i solen. va huuur najs som hellst!

Anna fick för sig att ta en galopptur(?) i vårsolen
Snacka gammla minnen, både roliga å tråkiga. Jag tycker om min Anna:) Synd att Emma e sjuk så inte hon kunde hänag på å. Saknar henne som fan, nu har hon flyttat hem igen så nu har man en chans å se na iaf:) Vi blir så sjuka när vi två komemr ihop..eller ja.sjukare;) haha skrattas hela tiden å dras helt sjukt tråkiga skämt som vi tycker är hysteriskt roliga. Å så lyckas vi alltid tråckla ihop en massa fantasihistorier som oftast slutar våldsamt..haha

Sånt här blir man lycklig å se. Snart e Sommaren här!


Gärsgårn vid Minnestugorna ser ut att behöva lite renovering efter vintern.

Anna tveka inte att posera lite!

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Seg dag idag. Orkar inte måla den uppgiften vi fick, så jag skiter hur de blir att se ut å bara blajar på. Ser ut som Fia 4 år har målat den..men men skiiit samma!

Dagens skönnaste uttryck kom från våran gode bildlärare Dag:

"Ge dom Jävlarna va de INTE tål!!"

//Fotomuppen

4 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

En liten fråga bara. Tar det inte bara 2minuter att gå igenom gagnef?
Det kommer ta mig 2,5 år till att lära mig sträckan mellan Leksand och Borlänge.

Puss på dig gumman / Michaela

4:24 em  
Anonymous Anonym sa...

Bra bild på dig å Yetin ;)

1:47 fm  
Anonymous Anonym sa...

HAHAHA du tog bort min kommentar FEGIS!!!!!

7:35 em  
Blogger Fotomuppen sa...

anonymous:

Jag kan säga att jag har inte tagit bort en enda kommentar så jag vet inte riktigt va de är du snackar om.
utveckla tack!

9:48 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida