måndag, februari 19, 2007

Pimp My Buss!

Börje va ut på roadtrip i torsdags, LTC-ärende. Borlänge, fixa tyg, sen ludvika, borlänge,falun, Leksand..för att levelera tyget! snacka om att man va trött den kvällen..sov i bilen största delen, va rätt skönt faktist:D

På tal om Börje...Börje fick en ny parfym invärtes i lördags..en parfym som till och med JAG känner lukten av..en parfym som..kanske inte e allt för uppskattad. En parfym i form av..Vitt Vin! Hur den flaskan lyckades gå sönder i Börje e ett mysterium bara Flaskan å möjligen Emil Ida å Bojken kan klura ut, eftersom jag satt i arenan när detta inträffade å hjälpte daniel med cup-bilder haha. Shit om en polis skulle stoppa mig efter vägen nu, han skulle ju ta alkotest på EN gång! haha

-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Den här veckan är en BRA vecka!! Leksand i kvalet..lr ja finns ju fortfarande en yttepytte möjlighet att västerås kniper direktplatsen..men de ska fan VÄÄLDIGT mycket till.

Vi håller på med de ABSOLUT roligaste design-prijektet i skolan hitills! Pimp My Buss heter de (oh töntstämpel på namnet haha men men de e inte vi som hittat påt så..) I sammarbete med Landstinget Dalarna så har våran klass fått i förfrågan om vi kunde designa om inredet på en dalatrafik-buss. Våran klass jublade av lycka å tacka direkt ja. Så idag kom en riktig buss in på skolgården så vi kunde fixa alla mått invärtes i bussen. Sen satte vi igång å tejpa upp med maskeringstejp, arenan på bussgolvet i naturlig storlek i ett av klassrumen. Nästa uppgift är att bygga modeller av möbler å grejer vi vill ha i bussen i naturlig storlek, som sedan ska fotas.

Det som är roligast med detta projekt e att de kommer bli verklighet! asså den här bussen som vi designar kommer byggas i sommar å sen rulla runt i statstrafiken i Falun! HUR coolt e inte dä? att man kommer kunna sitt aå åka iden buss som man SJÄLV har vart med å designat.RIKTIGT cool kännsla kan jag lova!


Fortsätter med roliga händelser denna underbara vecka. I morrgon (tisdag) Fyller Frida 24 år! blir fika efter skolan!:D

Onsdag: BÄSTA dagen enligt mig..för då fyller en viss Fotomupp systembolag. Jajjomän! Eder Fotomupp fyller 20..dessutom e de hemmamatch mot Bajen samma dag! kunde haft en sämre födelsedag kan jag lova;) tjihoooo!!

Torsdag kommer Media till skolan, tidningar å kanske tol tv för att skriva å filma å greja om oss å detta bussprojekt..sen på kvällen ska vi ha klassmiddag! å inte att förglömma! Underbara EMMA fyller 20 å:D

Fredag blir de BORTARESA TILL VÄSTERÅS!! Paaaaartyyyyy!!

Lördag ska jag å Helen dra till Mora(ja de e faktist sant..kanske inte sådär jätteupphetsande..men men) vi ska kolla på tjejvasan. Kan bli rätt mysigt..å så ska Helen få se "mitt" omtalade träd å;) hahaha

Söndag kommer släkt å grananr hit för att få lite tårta å gratta mig! inte helt fel de heller;)

*-*-*-*-*-*-*-*-

mkt som händer nu, mkt som rör sig i skallen! Hade en underbar diskussion med Johanna på msn nyss, såå skönt å få snacka med dig igen gumman, verkligen saknat dig medan du vart borta i Tyskland! alltid lika skönt å få prata med dig!

*-*-*-*-*-*-*-*

Just ja..minst två lyckades idiotförklara mig i helgen..tror tom att båda lyckades i lördags.
Per va först.

Jag säger:"jo men asså, om jag sätter den fel så ..blir de ju lixom fel."
Per svara:"ja...gör du fel blir de ju just fel..eller hur?" ;) hehe

andre man ut..Emil.

Emil säger:"Ja å så va de ju den där killen från Uppsala."
Jag svara:"Ja asså..just ja..vart kom en snubben ifrån?"
Emil svara:"eeh..Uppsala kanske?!"

lyckades med nå fler floskler i helgen..men kommer inte på dom just nu..hehe tur e nog dä:P


//Fotomuppen

6 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Det är jag som är skyldig Jessica. Skämms. Men du kan få en "total clean make over" =)

/ Bojken hojken

5:27 em  
Anonymous Anonym sa...

Hoppas att det blir lite LTC signaturer lite överallt på bussen ;)

5:29 em  
Anonymous Anonym sa...

Yeey du kom ihåg mig ;P Du får ha en underbar Födelse dag! Synd att man inte kan vara å fira lite smått... å synd att du inte kan göra det för mig heller ;) men så e det :D ha det Super Muppis 8D

9:49 em  
Anonymous Anonym sa...

GRATTIS JESSICA :D

9:08 fm  
Anonymous Anonym sa...

Hej

Jag stod i närheten av dig i v-ås och såg att du FOTA en hel del av den MÄKTIGA klack. Var lägger du ut dessa bilder? Vill också säga grattis och den är kul att läsa din Blogg.....

V-ås är min stad och LEKSAND mitt MOTTO.

9:22 em  
Blogger Fotomuppen sa...

anononymous:

Hej!

ah ja, jag tog en massa bilder I klacken i tredje, men på avstånd de två första perioderna. Jag fotar för superstars.nu och bilderna kommer komma upp där. Just nu har vi ett litet problem med bilderna på sidan efter en upptdatering som gjordes, så några av bilderna på sidan försvan, och alla från denna säsong måste läggas upp på nytt igen. Men redaktionen jobbar så fort de kan med att få upp dom igen och då komemr även de här bilderna ligga uppe!

tack så mycket! glad att höra att du tycker de är kul å läsa min blogg:)

Mvh/Fotomuppen

11:52 em  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida