torsdag, april 26, 2007

Banderollmålning dag 2!


Tisdagen blev väldigt mysig, det va som sagt då vi firade en månad.

Blev en liten fisketur ut på Annsjön. Men en viss Jonas glömde tala om att ankaret låg hemma hos dom, så vi hade inget ankare med oss ut i båten, och de började blåsa på när vi väl va ute, men de gick bra ändå..men napplösa blev vi.

På kvällen blev de att köpa hem lite goda ostar, kex, vindruvor och sen en flaska vin. Hyrde film och satt i blng och mös. Vi hyrde Bortspolad. Haha den va ju helt fantastiskt bra jue!

*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Onsdagen va de dags att åter igen åka till Ludvika och måla klart banderollen. Den här gången fick faktist Börje vila i garaget, och en ny bil fick ut på turné. Pers nya SAAB 9000. Går riktigt trevligt måste jag säga.
Vi hann klart med banderollen väldigt fort, sen blev de käk och efter de drog vi igång att åter igen måla "Dalarna är vårat" som jag Didde, Lego och Mhyr målade i Avesta en gång men som blev stulen. Några smärre missöden händer dock med denna flagga oxå, men de är saker som går att fixa till, de blev några sikar helt enkelt.


Åberg inledde målardagen med att pryda väggarna med lite information..som inte tycktes gå fram riktigt.

Vi satte igång att måla klart de lilla vi hade kvar..


..och klar blev den!

Då var de dags att måla två-pinnare!

Pga lite plats att måla på, fick jag trycka in mig under en bänk, mkt intressant målarställning kan jag lova.

Få se om den kan låta bli att bli stulen denna gång då.

*-*-*-*-*-*-*-*-

Jag har kommit fram till att jag ångrar att jag inte spenderade mer tid på att faktist försöka lära mig nått under mina framskalektioner på högstadiet. För nu har jag fått ett oerhört sug för att lära mig franska, få rleta fram de gamla böckerna jag hade å köra påt igen eller nått.

//Fotomuppen

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida