tisdag, april 17, 2007

Flintastekar!..och grogg hos mormor.


Efter att ha näst intill slagit sönder hela vårat hus i torsdags för att ingenting gick min väg, lyckades träramarna till tavlorna bli klara..vid runt 22 på kvälen, men en hel del hjälp av Per.
*-*-*-*-*-*-*-*-
Fredag och de va Ludvika som gällde. Skulle hjälpt Helen att flytta, men hennes pappa lyckades på nått vis strula till de. Så vi packade in en stor madrass, en massa täcken och kuddar + en tv i Börje så åkte jag å Helen till Lägenheten för att bära in de grejerna så vi hade nått å göra på kvällen/natten. De blev en roligt litet ävetyr de kan ja lova haha. Skrattar fortfarande när jag tänker på de. Tvn höll vi på att tappa i asfalten t.ex.
Blev att kolla läget med Hårets ben, å mitt i natten blev de grillning å nån öl/grogg uppe på den lilla "parken" på Åhlens parkeringshus där uppe Helen bor. Enda problemet va att köttbitarna va större än engångsgrillarna. Men med mig som grillmästare blev de mat tillslut..å mkt god sådan.
*-*-*-*-*-*-*-*-
På Lördagen va de meningen att jag å Per skulle ut å öla i Blng med Hagman..men..Hagman bomma..så vi blev i Gagnef i stället. Hockeyfinal som de va bjöd vi med oss Emma och drog till mormor med påsar fulla med Sprit, öl å groggvirke. Telefonsamtalet till mormor lät som följer:

J- "Hej mormor!"
M- "Men HEJ!"
J- "Ska du se hockeyn idag?"
M- "Ja de kan ja väl"
J- "Bra, då kommer vi och kollar. Kan vi ta en öl eller två oxå"
M- "Men jag har inge öl"
J- "Nej..men de har jag, kan fixa grogg å om.."
M- "JA!!"
Sagt å gjort. De blev en mkt trevlig kväll hemma hos mormor. Bjöd tanten på en Red bull Jäger som hon blev mkt förtjust i..å fick i sig två hela stora starka groggar. Hon kan hon min mormor.
Väl hemma hos mig igen blev de en de,l Nintendo 8bitars spelande innan de va dags att sova.
-*-*-*-*-*-*-*-*-
På lördag e de venisage för utställningen "Inblick" som vi i Designklassen har tillsammans med Metall och Keramik. Ska bli intressant.s å de jobbas för fullt nu med att få de att bli bra, kan bli ntressant.
nu blir de Leksand som gäller!
//Fotomuppen

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida